Skærme
Fijala 3554
Spørgsmål.: Samsung TFT Skærm
Fra : Robert Larsen

Dato : 21-10-06 16:12

Hej.

Bilka har en Samsung 192 TFT Skærm, Model 940BW til en pris af 2099.- kr.

Nogle der kan komme med nogle erfaring med skærmen.?

Har widescreen en stor betydning, i spil, daglig brug...?

Ikke fordi jeg spiller meget, men der kan da forkomme.

Mvh
Robert

Fra : frede

Dato : 21-10-06 20:17

"Robert Larsen" <robert@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har widescreen en stor betydning, i spil, daglig brug...?
>
> Ikke fordi jeg spiller meget, men der kan da forkomme.

Hej

Ikke at jeg kender den - men det kan gøres billigere

frede

Fra : Nikolaj W.

Dato : 22-10-06 11:32

Robert Larsen wrote:
> [...]
>
> Har widescreen en stor betydning, i spil, daglig brug...?
>
> Ikke fordi jeg spiller meget, men der kan da forkomme.

Umiddelbart synes jeg det lyder underligt med et model nummer, for som
jeg husker det, er det en flere år gammel model, med et standard pva
panel (20ms), som efter min mening er for langsom til spil og film. Jeg
ville nok kigge nærmere på den som frede henviser til.

Fra : Nikolaj W.

Dato : 22-10-06 11:42

Jeg gjorde mig lige ulejligheden at slå den på samsungs hjemmeside, det
er ganske rigtigt en udgået model og har en responstid på 25ms, hvilket
er for langtsom til spil.

http://www.samsung.com/dk/products/oldmodelsit_produkter/oldmonitors/tft19/192t.asp

Har du forelsket dig i skærmen, skal du nok lige høre om et godt afslag
i prisen, jeg synes det ville være synd at give mere end 1200-1400,- for
den skærm, for den er helt sikker ikke 2100,- værd.

Fra : Nikolaj W.

Dato : 22-10-06 11:47

Nikolaj W. wrote:
> [...]

Jeg kom til at se, at du nævner to modeller 192 og 940bw, hvis det er
sidst nævnte tilfælde, som der er tale om, så kender jeg den ikke, men
kan sige at den vejledende udsalgspris ligger på 2700 ifølge samsung og
har et TN panel, som den frede henviser til. Fandt lige lidt om den på
samsungs hjemmeside
:http://www.samsung.com/dk/products/monitors/tft19/940bw.asp?page=Specifications

Fra : Mads

Dato : 22-10-06 12:12

On Sun, 22 Oct 2006 12:47:19 +0200, "Nikolaj W." <nikolaj_dk@msn.com>
wrote:

>Jeg kom til at se, at du nævner to modeller 192 og 940bw,

Mon ikke han mente 19" men glemte at holde Shift tasten nede?
Så kommer der jo til at stå 192 istedet.

Fra : Robert Larsen

Dato : 22-10-06 13:00

> Mon ikke han mente 19" men glemte at holde Shift tasten nede?
> Så kommer der jo til at stå 192 istedet.

Præcis... Beklager

Fra : Robert Larsen

Dato : 22-10-06 13:06

> [...]
> TN panel, som den frede henviser til. Fandt lige lidt om den på samsungs

Tak for linket, Og som du selv har opdaget, skulle der have stået 19" og
model 940bw. Beklager forvirringen.:)

Udmidelbart ser det ud til at være en god skærm, som jeg nok kunne finde på
at købe, men hvordan er det med spil, på sådan en widescreen.?

Fra : Nikolaj W.

Dato : 01-11-06 13:43

Robert Larsen wrote:

> Udmidelbart ser det ud til at være en god skærm, som jeg nok kunne finde på
> at købe, men hvordan er det med spil, på sådan en widescreen.?

Nu ved jeg ikke om du har købt den, min personlige holdning til WS er at
det er noget folk med mange menuer kan få noget ud af. Men den holdning
er det så ikke alle der deler, en mener at det er fedt at spille i WS,
så jeg tror det er noget du selv må vurdere. Langt de fleste spil i dag
understøtter WS opløsninger og det har næsten været standard i et par år.