strømforsyning?
Fra : (-Peter-)

Dato : 27-11-06 19:36

hej..

er der nogen der kan forklare mig hvorfor der står at flg. graffikkort
skal have 250W strømtilførsel??

er det i øvrigt ikke et udmærket køb i den klasse?

mvh
peter

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-11-06 08:17

(-Peter-) wrote:
> er der nogen der kan forklare mig hvorfor der står at flg. graffikkort
> skal have 250W strømtilførsel??

Vel fordi kortet ved belastning trækker en strøm der ganget
med den påtrykte spænding giver ca. 250W? Mange nyere kort
bruger en hel del strøm - den resulterer i varme og der skal
dermed også køles - enten med blæser eller andet. Det er nok
tænkt som en advarsel. Mange ældre pc'er har små psu'er og når
folk købet nyt grafikkort virker det ikke - simpelthen fordi
der ikke er strøm nok til rådighed.

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202009
>
> er det i øvrigt ikke et udmærket køb i den klasse?

Kender ikke kortet men du kan finde fine sammenligninger på
hjemmesiden www.tomshardware.com.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jacob E.

Dato : 28-11-06 18:18

Det er lidt sjovt... skulle netop til at stille nøjagtigt det samme
spørgsmål
Jeg forstår det bare ikke helt - jeg har kigget på det billigste PCI-E x 16
kort, som edbpriser har p.t.:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=214156 og der står sørme,
at det kræver en 350 W PSU?! Jamen, min PSU er "kun" på 330 W (Seasonic
S12-330), og skal trække ALT det andet HW i maskinen også. Ikke engang en
400 W PSU er vel nok???
Eller, kan man tage de tal med lidt salt eller hvad? Jeg spiller aldrig
Counterstrike eller andre grafik-krævende spil.

Håber på hurtigt svar,

Mvh Jacob

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-11-06 11:12

"Jacob E." <sp@mmer.dropdead.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller, kan man tage de tal med lidt salt eller hvad? Jeg spiller aldrig
> Counterstrike eller andre grafik-krævende spil.

Det er vel at betragte som nøgletal forstået på den måde at en svagere
strømforsyning muligvis kan klare arbejdet alt afhængigt af hvad du ellers
har bygget ind i Computeren. Da strømforsyninger over 300 Watt ikke er
vanvittig dyre forstår jeg nu ikke helt panikken. Forsøg om den indbyggede
strømforsyning kan klare belastningen (hvis ikke den er meget for lille i
forhold til de opgivne krav fra grafikkortets specifikationer) og kan den
ikke det, så smut en tur hen til din sædvanlige computer-pusher og find en
passende strømforsyning.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk