Geforce 8800 GTX til "ældre" spil og WinXP
Fra : Lars ¤

Dato : 26-11-06 13:29

Hej

Jeg har læst, at det gode ved Geforce 8800 GTX er, at den bruger DirectX 10,
som kræver Windows Vista.

Vil den også være pengene værd til at spille "ældre" spil på en Windows
XP-maskine? (Jeg vil fx gerne spille UT2004, Quake4, Battlefield-serien +
mange flere og også endnu ældre.)

Er 8800 GTX væsentligt bedre end fx Radeon X1950 XTX til sådanne spil - med
Windows XP?

Mvh.
Lars

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 10-12-06 16:39

"Lars ¤" <lars@nospam.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil den også være pengene værd til at spille "ældre" spil på en Windows
> XP-maskine? (Jeg vil fx gerne spille UT2004, Quake4, Battlefield-serien +

Formentlig. Dog kan det være at man skal vælge f.eks Windows 98 eller 95
tilstand
for nogle af de endnu ældre spil du ikke nævner. Dog, hvis de har kunnet
afvikledes
på dit nuværende system, burde det kunne lade sig gøre.

> Er 8800 GTX væsentligt bedre end fx Radeon X1950 XTX til sådanne spil -
> med
> Windows XP?

Jeg vil tro, at det er en smagssag...Kommer nok an på prisen. Er 8800 GTX'en
væsentligt
dyrere end X1950 XTX'eren. I så tilfælde ville jeg nok sige at X1950
XTX'eren ville være
et bedre køb.

> Mvh.
> Lars

Mvh,
Rasmus

Fra : PA

Dato : 10-12-06 17:00

> [...]
> mange flere og også endnu ældre.)
>
> Er 8800 GTX væsentligt bedre end fx Radeon X1950 XTX til sådanne spil -

Jeg har lige haft muligheden for at teste 8800GTS op imod X1950XTX.

Min PC er en Dual Core 2 (2x2400Mhz) og kører XP.
I 3Dmark06 gav X1950XTX 6100 point. Med 8800GTS gav den 8300 point.
I rFactor som er det spil jeg bruger mest gav X1950XTX ca.130FPS.
Med 8800GTS gav den ca. 200FPS - begge testet DX9.

Så valget kom helt af sig selv.

Nu mangler jeg lige at teste i battlefield 2.
--
PA