Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
AGP4 vs. AGP8
Fra : Ivan

Dato : 25-11-06 19:42

Jeg kender næsten svaret på forhånd, men alligevel:
Kan et AGP8 kort overhovedet køre i et AGP4 motherboard?
Hvis nej - kan det evt. klares med en BIOS opgradering?

Motherboardet er et Leadtek Winfast 7350 KDA og
grafikkortet er nVidia 4200 TI AgpX8.

På forhånd tak.
Ivan.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-11-06 20:53

Ivan wrote:

> Jeg kender næsten svaret på forhånd, men alligevel:
> Kan et AGP8 kort overhovedet køre i et AGP4 motherboard?

Kort svar: Ja - sandsynligvis.

> Hvis nej - kan det evt. klares med en BIOS opgradering?

Sandsynligvis ikke. Det er en begrænsning i hardwaren på bund- og
grafikkort.

> Motherboardet er et Leadtek Winfast 7350 KDA og
> grafikkortet er nVidia 4200 TI AgpX8.

Der er ikke noget der hedder et "AGP8 kort" eller "AGP4 bundkort".
Ta' lige et kik her:
http://www.playtool.com/pages/agpcompat/agp.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port#Versions_of_AGP

Så vidt jeg kan se, så er dit grafikkort "Universal AGP 3.0" kompatibel.
Dit bundkort er jeg lidt mere usikker på. Jeg vil tro det har en "Universal
AGP" port.

Jeg vil tro(*) du godt kan få grafikkortet til at fungere i bundkortet.

(*) ingen garanti fra min side
--
Mvh. Lars

Fra : Brian Lund

Dato : 26-11-06 03:58

> [...]
> Hvis nej - kan det evt. klares med en BIOS opgradering?
>
> Motherboardet er et Leadtek Winfast 7350 KDA og

Det skulle overraske mig meget hvis de to IKKE kan køre sammen! ;)

Brian

Fra : ASKF

Dato : 26-11-06 08:32

"Ivan" <ivan(udelades)@flight.dk> ytrede sig i
<45688e76$0$14026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk> med dette:

>Jeg kender næsten svaret på forhånd, men alligevel:
>Kan et AGP8 kort overhovedet køre i et AGP4 motherboard?

Ja!

Bus (hardware-interface) bestemmer max hastighed og forbinder man noget
der kan køre med højere hastighed, kører det blot "neddroslet".
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Ivan

Dato : 26-11-06 10:24

Tak for svarene, har allerede monteret kortet og det kører perfekt..:)

Hilsen Ivan.