Et spørgsmål ang. ramhastighed på et Gainw~
Fra : P.L.

Dato : 24-11-06 18:59

Hej Gruppe.

Jeg har lige erhvervet mig et GG 7800+ Speciel edition med G71Chip og
512MB DDR3 ram, på Gainwards hjemmeside står der at ram hastighed er
1300+ Mhz, men når jeg lige kigger med experttool så siger den 625
Mhz, kortet er sprit nyt så der er ikke pillet i noget, ikke endnu
, men skal man gange den viste hastighed med 2 for at få den
rigtige eller ?

Håber en eller anden kan kaste lidt lys over det, på forhånd 1000 tak.

MVH.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-06 21:59

"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in message
> [...]
> Mhz, kortet er sprit nyt så der er ikke pillet i noget, ikke endnu
> , men skal man gange den viste hastighed med 2 for at få den

DDR ram overfører data 2 gange for hver takt. Derfor svare 100MHz i praksis
til 200MHz. Dine ram kører 625MHz hvilket i praksis svare til 1250MHz.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : P.L.

Dato : 25-11-06 07:36

On Fri, 24 Nov 2006 21:59:07 +0100, "Ole Frederiksen"
<baltzer[SNABELA)mail-online.dk> wrote:

>"P.L." <Not@Valid.invalid> wrote in message

>DDR ram overfører data 2 gange for hver takt. Derfor svare 100MHz i praksis
>til 200MHz. Dine ram kører 625MHz hvilket i praksis svare til 1250MHz.

Tak for dit reply, jeg var godtnok lidt rundt på gulvet .

Så lidt mærkeligt ud, men efter din forklarring giver det mening.

MVH.