Generelt spørgsmål om et grafikkort-proble~
Fra : Kim Larsen

Dato : 22-11-06 14:56

Een af vores computere har haft et problem med grafikkort som jeg har
beskrevet her i gruppen for nogen tid siden. Vi havde en masse
problemer med at skærmen frøs nogen gange nåede maskinen ikke
længere end til Boot-fasen før problemet indtraf. Jeg forsøgte at
skifte drivere til grafikkortet og lige lidt hjalp det. Til sidst ville
maskinen slet ikke starte op med kortet længere. Det kort var det
medfølgende, et GeForce MX 420. Jeg troede at det var kortet som var
feset af og købte et GeForce MX 440 til erstatning for det
medfølgende og det kørte nogenlunde fejlfrit en enkelt uge og så gik
dette kort også ned, maskinen frøs og ville til sidst slet ikke
starte med kortet. Nu begyndte jeg at få mistanken til at det var
AGP-slottet som var defekt og satte derfor et PCI-grafikkort i
maskinen. Dette kort har så kørt fint i nogle måneder men er ikke
nogen optimal løsning selv om det er et godt kort. Nu har jeg
imidlertid forsøgt mig igen med et ny AGP-kort af modellen, Club 3D,
Radeon 9250 256 MB RAM. Dette kort har kørt en halv snes dage nu helt
uden problemer i AGP-slottet.

Er der nogen forklaring på dette og er det sandsynligt at det
forsætter med at køre fejlfrit ?

Afslutningsvis skal det lige siges at de to GeForce kort (MX 420 og MX
440) blev testet i en anden maskine og dem er der intet i vejen med,
så fejlen ligger altså i maskinen, hvad fejlen end måtte være helt
præcis.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk