Ati x1600 klon skrivebord tft/tv
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 20-11-06 18:42

Hej

Jeg har en kammerat der har købt en HP mediacenter pc med et ati x1600
graffikort.

Har siddet og rodet med at klone skrivebordet, så det samme vises både
på monitor og tv-skærm og det er sådan set også lykkedes, men er det
ikke muligt at have fx. 1280x1024 opløsning på monitoren og samtidigt
have et tilpasset skærmbilledet på tvet. Kan kun få det til at virke så
man ikke kan se hele skærmbilledet på tv'et.

Nogen der kan hjælpe?

/BB

Fra : ASKF

Dato : 26-11-06 09:02

Brian Bendtsen ytrede sig i
<4561e901$0$20269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>have et tilpasset skærmbilledet på tvet. Kan kun få det til at virke så
>man ikke kan se hele skærmbilledet på tv'et.

Jeg har kæmpet længe med det samme og har ikke fundet en god løsning.

Jeg har 2xCRT+TV og har valgt at køre med forskellige profiler:
1280x1024 på begge CRT (19"+21") og 1280x1024+800x640 for monitor+tv.

Jeg har derudover sat film til at køre Theater Mode på sekundær skærm,
så når jeg starter en film eller ser streaming tv, kører sekundær skærm
i full-screen visning. (jeg kan lave alt muligt andet på primær skærm
med medie-programmet i baggrunden og det kører stadig i full-screen på
sec. monitor/tv).

Et almindeligt TV kan max have en opløsning på 800x640 - 60Hz, hvis hele
billedet skal fremvises på én gang. Kører du opløsningen højere op vil
du kun opleve at du skal scrolle rundt.

Jeg har ikke forsøgt det, men du kan forsøge dig med billede-ramme
justeringen i Catalyst Control Center:
- Vælg TV som sekundær monitor
-- Vælg Monitor Properties 1 -> Adjustments
--- Prøv dig frem med at klikke på pilene/knapperne det kan måske lade
sig gøre at indsnævre billedet nok på den vis.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : P.L.

Dato : 26-11-06 09:35

On Sun, 26 Nov 2006 09:02:12 +0100, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

>Et almindeligt TV kan max have en opløsning på 800x640 - 60Hz,

Jeg bruger 1024*768 på mit fjernsyn.