Gainward 7800gs+ 512mb agp
Fra : Kjeld L

Dato : 19-11-06 01:53

Hej
Jeg har erhvervet mig dette kort , mit problem er at på nær world of
warcraft sker der det at spillene fryser og der kommer en biip tone fra
maskinen, er der nogle som kan hjælpe mig med hvad det evt kan være

min strømforsyning er en på 420w, bundkortet et asrock P4v88+ og kører hyper
på cpu

på forhånd tak
K.L

Fra : Peter T.

Dato : 19-11-06 12:33

Kjeld L udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> warcraft sker der det at spillene fryser og der kommer en biip tone
> fra maskinen, er der nogle som kan hjælpe mig med hvad det evt kan

Der sidder sandsynligvis et molexstik på grafikkortet, som der gør på mit
Club3D 7800gs. Har du husket, at koble det til?

Og hvad siger temperaturen på kortet, når du spiller?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Kjeld L

Dato : 19-11-06 14:09

Hej igen
Hvis du mener det der strømstik (P4 agtig stik) så er det på, varme mæssigt
bliver det ikke varmt , ihvertfald ikke så varmt at det skulle kunne låse.
Det er altså mærkeligt..heroes of might and magic 5 + expansion
låser....Serius sam2 låser...world of warcraft låser ikke ?

Mon blizzard har (via patch) lagt noget ind så man kun kan spille deres spil
....ej ok

mvh kjeld.L

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 19-11-06 14:54

Kjeld L wrote:

> [...]
> være
> min strømforsyning er en på 420w, bundkortet et asrock P4v88+ og

Mit gæt er strømforsyningen. Jeg vil tro, at det der sker er, at spil der
trækker nok kraft ud af kortet, lige akkurat får det til at trække mere
strøm end PSU'en kan klare, og derfor får du så et bip, samt låsning, pga.
manglende strøm et eller andet sted på bundkortet/grafikkortet.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kjeld L

Dato : 19-11-06 22:04

Hej
Ja det er den jeg hælder til også strømforsyningen er ikke en af de der dyre
modeller, men hvilken syntes i at jeg skulle købe for at få det strøm der
skal til.

mvh
kjeld.L

Fra : kim ell

Dato : 20-11-06 06:23

> Ja det er den jeg hælder til også strømforsyningen er ikke en af de der
> dyre modeller, men hvilken syntes i at jeg skulle købe for at få det strøm
> der skal til.
hej jeg kan anbefale denne psu
Chill-Innovation
CP-520A2, ATX 2.2, Low Noise 17-19 db, 140mm Fan, RPM Monitor, Sleeve
cables, Dual PCI-E Lane, Passive PFC, Temp. Auto Control
http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=2114
den larmer heller ikke
--
venligst kim ell
som kører Mitsubishi Pajero 3.0 automatgear benzin

Fra : P.L.

Dato : 20-11-06 11:46

Hej.

Jeg har et enkelt spørgsmål omkring det Gainward 7800gs+

Der står i beskrivelsen at der er hdtv udgang, vil det sige at man
ikke kan bruge det s-video kabel man har på sit gamle 9800pro kort?

Eller er videoudgangen s-video og så er der en konverter med så hdtv
er understøttet?

Håber at en eller anden ved det, jeg er TOTALT grøn på det felt.

På forhånd tak.

Fra : Peter T.

Dato : 20-11-06 15:09

P.L. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Der står i beskrivelsen at der er hdtv udgang, vil det sige at man
> ikke kan bruge det s-video kabel man har på sit gamle 9800pro kort?

Du får hdmi-signalet til dit hdtv ud igennem DVI-stikket på grafikkortet.
Til det skal du bruge et dvi->hdmi-kabel, der umiddelbart ser ud til at
skulle købes seperat (kan købes i enhver velassorteret radio/TV- og pc-
biks).

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : P.L.

Dato : 20-11-06 16:14

On 20 Nov 2006 14:09:24 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom>
wrote:

> [...]
>Til det skal du bruge et dvi->hdmi-kabel, der umiddelbart ser ud til at
>skulle købes seperat (kan købes i enhver velassorteret radio/TV- og pc-

Ok, tak for hjælpen, var lige ved at blive nervøs, har nemlig bestilt
sådan et kort, og det ville være katastrofalt hvis jeg ikke kunne
bruge mit s-video kabel sammen med det :)

mvh.

Fra : Marni

Dato : 20-11-06 19:17

Tror ikke at det er strømforsyningen;
Har samme kort med en 350W Fortron psu, og en Barton
2200+ cpu.
Både kort og cpu er ret hårdt overclockede, og systemet har
nu kørt 100% upåklageligt i ca. 2 måneder.

Martin.

Fra : Kjeld L

Dato : 20-11-06 21:18

Hej
Hmm hvad sørme kan det være ,
altså jeg kender ikke din strømforsyning men min er en billig version
og er der ikke noget med at ikke alle strømforsyninger leverer den rigtige
mængde altså som der står på strømf.

mvh kjeld.L

Fra : Peter T.

Dato : 21-11-06 00:35

Kjeld L udviste en rettidig omhu og skrev:

> mængde altså som der står på strømf.

Du kan ikke regne med discount-PSUer, hvis du har sådan en.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Kjeld L

Dato : 21-11-06 19:51

Hej
Kan i evt anbefale en god stabil strømforsyning , da der er så mange at
vælge imellem.

mvh og tak på forhånd

Fra : Peter T.

Dato : 22-11-06 09:00

Kjeld L udviste en rettidig omhu og skrev:

> Kan i evt anbefale en god stabil strømforsyning , da der er så mange at
> vælge imellem.

Jeg ved det faktisk ikke. Jeg købte fra start et kvalitetskabinet med en
god PSU (antec sonata), så jeg er forskånet for den slags. :) Men prøv at
spørge i en anden gruppe - måske dk.edb.hardware,
dk.edb.hardware.casemodding eller dk.edb.hardware.støj alt efter hvilken
gruppe der er mest relevant.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-11-06 09:22

"Kjeld L" <Luke7@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan i evt anbefale en god stabil strømforsyning , da der er så mange at
> vælge imellem.

I news:dk.edb.hardware.stoej anbefaler de Seasonic S12.

Den er lidt dyrere, men kraftig og stabil, og så er den åbenbart stort set
lydløs, og det er jo ikke så tosset.
Det er i hvert fald sådan én, jeg vil have næste gang.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-06 09:47

Henrik Stavnshøj wrote:

> I news:dk.edb.hardware.stoej anbefaler de Seasonic S12.

Jeg har brugt Seasonic tidligere, de fungerer godt

Sidste maskine jeg skruede brugte jeg en 520W PSU fra Chill Innovation
http://www.tweakup.dk/article/708/dk/

Jeg må sige jeg er imponeret over den finish den dims har :)
Alle kabler ligger i strømper og du har alle muligheder mht forbindelser etc

Priserne ligger fra ~ 450 kr for en 400W til ~ 770 kr for 520W (proshop)
http://www.chill-innovation.com/

Jeg har sat Follow Up til dk.edb.hardware.stoej :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Marni

Dato : 21-11-06 00:38

Det har jeg også hørt.
Min psu er efterhånden 2 år gammel, men det er et godt mærke.
Prøv at købe en god psu på nettet, så kan du ihvertfald levere den
tilbage hvis du fortsat har samme problem.
Det ville jeg gøre.
Ret fedt grafikkort iøvrigt

Fra : Kjeld L

Dato : 29-11-06 23:36

Hej igen
Har prøvet med en anden og mere stabil psu , og det viste sig at være
problemet..altså den gamle psu.
Så har købt en Seasonic S12 500watt og nu kører det hele som det skal