driver til AGP kort
Fra : Bruno lind

Dato : 15-11-06 22:01

HAr købt gainward 7800 GS med 512 mb - men er i tvivl om hvilken driver der
virker bedst sammenmed kortet, Nvidia, Catalyst, eller andre???

Har prøvet Nvidia vers 93,71 men når jeg spiller call of duty og lign spil
begynder spillet at hakke efter ca 5-10 min. For at stoppe hakkeriet er jeg
nødt til at genstarte - så kan jeg spille endnu 5-10 min før det igen
begynder at hakke o.s.v
Har prøvet at formatere uden held.

Jeg bilder mig selv ind at det måske er driveren til grafikkortet der er
problemet (jeg har aldrig problemer når jeg bruger de alm programmer som
excel, word, DTP programmer o.s.v) men det kunne måske være andre steder
problemet ligger- håber der sidder en haj" deruder der kan hjælpe!

Fra : Mads

Dato : 15-11-06 22:10

On Wed, 15 Nov 2006 22:01:06 +0100, "Bruno lind"
<b_lind@post5.tele.dk> wrote:

>HAr købt gainward 7800 GS med 512 mb - men er i tvivl om hvilken driver der
>virker bedst sammenmed kortet, Nvidia, Catalyst, eller andre???

Eftersom at det er et Nvidia kort ville jeg nok ikke prøve med
en Catalyst driver da den jo er beregnet til konkurrenten ATI.

Nvidia's drivere hedder Forceware og det er nok dem du tænker på.

Du kan hente den nyeste på www.nvidia.com

mvh Mads

Fra : Hagar

Dato : 16-11-06 01:12

"Bruno lind" <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> excel, word, DTP programmer o.s.v) men det kunne måske være andre steder
> problemet ligger- håber der sidder en haj" deruder der kan hjælpe!

Prøv med denne driver fra denne side
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=10

Der sidder nogle fantaster og piller i driverne og får noget mere ud af
kortene bagefter.

Hagar

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-11-06 03:41

Bruno lind wrote:
> [...]
> programmer som excel, word, DTP programmer o.s.v) men det kunne måske
> være andre steder problemet ligger- håber der sidder en haj" deruder

Jeg bruger Forceware 91.47, og har ingen problemer med hakkeri.

Men jeg kunne godt mistænke at du måske i virkeligheden har et varmeproblem?
Især hvis du har en P4 cpu, den skruer nemlig ned for hastigheden når den
bliver varm..
Prøv evt. at køre spillene med kabinetsiden taget af, og gerne en blæser
rettet ind mod maskinen. Hvis det hjælper, ved du det er varme. Så skal du
have en ekstra blæser i kabinettet.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Daniel

Dato : 20-11-06 13:16

> Men jeg kunne godt mistænke at du måske i virkeligheden har et
> varmeproblem?
> Især hvis du har en P4 cpu, den skruer nemlig ned for hastigheden når den

Klip

Er det ikk kun hvis det er en Speedstep den gør det? Men ja, hvis din cpu
clocker ned er det svaret