Reservemaskine skal samles....hvilket kort~
Fra : Kristian

Dato : 14-11-06 12:35

Har en pentium4 maskine i overskud, skal samles til noget familie.

Den består af en pentium4 2.4 GhZ, 512Mb SD.Ram, 80Gb. harddisk, et 48x
CD-Drev + en lovlig Windows XP Home.
Skal vist bruges til alm. kontorarb. + knægtens Counterstrike.

Har to grafikkort, men er i tvivl om hvilket af dem jeg skal sætte i
maskinen.....det er AGP-kort vi taler om.
Nemlig :

Sparkle Nvidia FX5500 256Mb.
ATI Radeon9000 Pro 128Mb.

Hvad ville I vælge?

Eller skal vi op i noget helt andet?............f.eks. 6600GT....eller
lign.?

Kristian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-11-06 14:03

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4559a9f5$0$12613$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Sparkle Nvidia FX5500 256Mb.

Jeg ville vælge dette kort, det er tilstrækkeligt til at køre CS på, jeg har
kørt spillet på et GF3 ti200 og der kørte det fint.

> Eller skal vi op i noget helt andet?............f.eks. 6600GT....eller
> lign.?

Det kunne da også være en mulighed, men prøv med det andet kort først.
Kører det ikke tilfredsstillende så kan der jo opgraderes.

Noget jeg ville opgradere som det første, er mængden af RAM.
1 GB minimum så maskinen godt kørende, det mærkes især i spil som CS.

Mvh
Benjamin

Fra : Kristian

Dato : 14-11-06 14:29

> Jeg ville vælge dette kort, det er tilstrækkeligt til at køre CS på, jeg
> har kørt spillet på et GF3 ti200 og der kørte det fint.

Så jeg skal glemme ATI-kortet?

> Noget jeg ville opgradere som det første, er mængden af RAM.
> 1 GB minimum så maskinen godt kørende, det mærkes især i spil som CS.

Er opmærksom på det .............vel helst i et 1Gb. stykke?

Kristian

Fra : Kim S

Dato : 14-11-06 15:09

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:4559c481$0$12668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Er opmærksom på det .............vel helst i et 1Gb. stykke?

Nej, det er ligemeget...

Mvh, Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-11-06 19:50

Kristian wrote:

> Så jeg skal glemme ATI-kortet?

Knægten har en tilsvarende maskine med et ATI 9600 PRO kort
Fungerer fint i CS:S, DOD:S

Den står dog foran en opgradering her efter Jul
Det bliver nemt i år mht julegaver (kun penge)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Kristian

Dato : 16-11-06 15:59

> [...]
> Fungerer fint i CS:S, DOD:S
>
> Den står dog foran en opgradering her efter Jul
> Det bliver nemt i år mht julegaver (kun penge)

Takker for indput...........prøver sku' begge kort.......og ser hvad der er
bedst.

Kristian