Blæser-spørgsmål vedr. gammel GeForce-kort
Fra : Jacob E.

Dato : 12-11-06 22:19

? er ganske enkelt: kan et Point Of Viwe GeForce GFX5600 undvære sin blæser,
og nøjes med kølepladen, hvis PC'en aldrig, og jeg mener aldrig, bliver
brugt til krævende spil?

Mvh jacob

Fra : Mads

Dato : 12-11-06 23:20

On Sun, 12 Nov 2006 22:18:55 +0100, "Jacob E." <sp@mmer.dropdead.ok>
wrote:

>? er ganske enkelt: kan et Point Of Viwe GeForce GFX5600 undvære sin blæser,
>og nøjes med kølepladen, hvis PC'en aldrig, og jeg mener aldrig, bliver
>brugt til krævende spil?

Du kan skifte køleren ud med en blæserløs heatpipe køler
fra Zalman. Så kan den.

mvh Mads

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-11-06 20:15

Jacob E. skrev:

> ? er ganske enkelt: kan et Point Of Viwe GeForce GFX5600 undvære sin
> blæser, og nøjes med kølepladen, hvis PC'en aldrig, og jeg mener
> aldrig, bliver brugt til krævende spil?

tja..

( indsæt selv en disclaimer hvor jeg frasiger mig ethvert ansvar for ristede
gpuer)

Jeg vil dog mene at det bestemt er realistisk.

Afhængig af hvad den skal bruges til, bør du måske underclocke den, hvilket
næppe gør nogen forskel til kontorbrug. -Husk på at de fleste nvidia gpu'er
har 2 frekvenser, en for 2d og en for 3d.. Sæt den for 2D ned på 2/3 eller
mindre, 3D bør som sikkerhedsnet sættes helt i bund.

I driveren har du mulighed for at se temperaturen , og samtidigt sætte en
tærskel for hvornår den vil lukke ned som er sat til 127C på min 6600GT.

Husk at airflowet omkring den bliver mere vigtig uden blæser.

Held og lykke :)

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Jacob E.

Dato : 14-11-06 19:35

Tak til jer begge for svar!

Mvh Jacob