Hvilket grafikkort til 2.000,-
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 08-11-06 14:27

Jeg er langt bagefter mht. udviklingen på grafikkort.

Jeg skal have bikset en spillemaskine sammen - tænker på et Asus bundkort og
an AMD dualcore CPU - 2,2 eller lign.

RAM 1-2 GB.

Men hvad med grafikkortet. Hvor mange kr. skal man spendere? Havde sat mig
for en 2.000,- men får man noget ordentligt i den størrelse?

Jeg tænker på:

Men har I nogle andre forslag?

Jeg kigger på ny maskine, da jeg er faldet for Battlefield 2142 - og det kan
min gamle PC ikke køre.

Vh, Lars.

Fra : Kim S

Dato : 09-11-06 18:46

"Lars Bonnesen" <none@none.nowhere> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad med grafikkortet. Hvor mange kr. skal man spendere? Havde sat mig
> for en 2.000,- men får man noget ordentligt i den størrelse?

Mvh, Kim

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 09-11-06 23:08

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237509

Ok - hvorfor? Der er jo kun halv RAM i forhold til det oprindelige.

Vh, Lars.

Fra : Kim S

Dato : 09-11-06 23:41

"Lars Bonnesen" <none@none.nowhere> skrev i en meddelelse

> Ok - hvorfor? Der er jo kun halv RAM i forhold til det oprindelige.

Derfor:
http://www.pureoverclock.com/review.php?id=33&page=5
http://www.tweaktown.com/reviews/799/gecube_x800xl_512mb_graphics_card_256mb_vs_512mb/index.html
http://www.3dcenter.org/artikel/geforce_7900/index14.php

Mvh, Kim

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 12-11-06 10:58

> "Lars Bonnesen" <none@none.nowhere> skrev i en meddelelse

> Derfor:

> http://www.tweaktown.com/reviews/799/gecube_x800xl_512mb_graphics_card_256mb_vs_512mb/index.html

Men jeg har ikke noget imod at køre 1280 x 1024.

Vh, Lars.

Fra : Kim S

Dato : 12-11-06 12:57

"Lars Bonnesen" <none@none.nowhere> skrev i en meddelelse

> Men jeg har ikke noget imod at køre 1280 x 1024.

Og ?
Links viser blot, at der kun er minimal forskel, om du har
256 eller 512Mb på kortet.
Men du vælger jo blot selv, det var ment som en hjælp...

Mvh, Kim

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 17-11-06 19:21

> "Lars Bonnesen" <none@none.nowhere> skrev i en meddelelse

> Og ?
> Links viser blot, at der kun er minimal forskel, om du har
> 256 eller 512Mb på kortet.

Nej, der står netop at det har en betydning, hvis du ønsker at køre 1280 x
1024.

> Men du vælger jo blot selv, det var ment som en hjælp...

Og det takker jeg for, misforstå mig ikke - jeg er bare interesseret i at
forstå dig, så jeg bedre kan vælge.

Vh, Lars.

Fra : Klaus G.

Dato : 18-11-06 01:16

> Men har I nogle andre forslag?
Den har fået en del ros:

Seth-Enoch / Klaus G.
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : ASKF

Dato : 26-11-06 08:29

Lars Bonnesen ytrede sig i
<4551db15$0$12596$edfadb0f@dread14.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>
>Men har I nogle andre forslag?
>
>Jeg kigger på ny maskine, da jeg er faldet for Battlefield 2142 - og det kan

Det bedste tip jeg kan give er at kikke på de kort der var tilgængelige
da spillet kom ud. Du kan evt. kikke et halvt til et år frem, og du
finder et ganske habilt kort til 1000-1500kr.

DX10 kort kommer frem næste år og vi skal så vente 6-9 måneder efter
spil der fuldt understytter dem (nVidia har lanceret deres første DX10
kort, der halter efter 2xATI i Fire(et og andet - SLI er nemmere at
huske ;-D), hvor prisen er billigere for de 2 ATI).

DX10 kort vil betyde et kraftigt prisfald på de gamle DX9, som BF engine
er lavet til.

Vista kræver også DX10 kort for at give den optimale preformance på
desktop, men det er værd at være opmærksom på at DX10 ikke er lavet til
at være bagud-kompatibel, så grafikkort skal enten være til DX10, <=DX9
eller kombi; det sidste bliver ret dyrt i første omgang.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus