Hvilket GFX til TV-redigering plus tuning?
Fra : Martin Ohlsson

Dato : 06-11-06 19:45

Hej gruppe

Hvilket kort er det bedste, hvis man skal have det til en fornuftig pris -
men dog i den tunge vægtklasse?

Jeg leder efter et kort som har godt med ram, er stærkt til at redigere og
encode TV og DVD optagelser. Det må også meget gerne have DigitalTuner
indbygget.

Mvh. Martin

Fra : Hagar

Dato : 07-11-06 00:07

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg leder efter et kort som har godt med ram, er stærkt til at redigere og
> encode TV og DVD optagelser. Det må også meget gerne have DigitalTuner

Prøv og kig på kort fra Matrox, hvis du vel og mærke ikke skal spille spil
med det samme kort.

Hagar

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-11-06 14:37

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv og kig på kort fra Matrox, hvis du vel og mærke ikke skal spille spil
> med det samme kort.

Jeg mindes bare at have læst et sted om Mediecomputere der alle havde et
specielt TV redigerings og tuner kort indbygget. Noget tysk så vidt jeg kan
huske.

Et Geforce 7900 fra nVidia har jo også DVI, TV-out og HDTV etc. Men tænkte
på om man lavede specielt kraftige kort til at encode og til redigering. Er
igang med at samle en PC der kan fungere som Privat Computer og samtidig
Mediecenter. Dvs. digitaltuner er også et krav så man kan optage tv etc. Den
skal ikke bruges til at spille på.

Mvh. Martin