Problemer med varme, ny køler måske.
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-06 19:53

Har et problem med mit Asus eax 800 xt pe, det bliver for varmt, har fået et
svar om der skal en ny (bedre) køler på men hvilken.

Links er velkommen.

Mit syatem:
Intel® Pentium 4® processor 550 med Hyper Threading 3.4 GHz, 800 MHz fsb,1
mb L2 cache
Chipsæt i915P/ICH6R
Midi ATX formfactor
PCI Express
RAID
Green & Silent motherboard
PSU 350 Watt

2048 MB DDR RAM /400MHz /PC3200
250 GB HDD SATA 7200 RPM
ASUS EAX 800 XT-PE 256 MB DDR, PCIexpress, VIVO, DVI
LAN, firewire
WLAN 802.11g
DVD Drev
DVD brænder drev (double layer) +/- format, inkl. Software
Cardreader

Er det system ikke godt nok til sådan et grafikkort, der var normalt det her
kort i ATI® Radeon X600Pro-4T 256 MB DDR, PCIexpress, VIVO, DVI.

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Mads

Dato : 04-11-06 20:14

On Sat, 4 Nov 2006 19:53:03 +0100, "kimila" <kimila snabel a mail dot
dk> wrote:

>Har et problem med mit Asus eax 800 xt pe, det bliver for varmt, har fået et
>svar om der skal en ny (bedre) køler på men hvilken.

Køleren på grafikkortet kan sagtens være god nok, men hvis den
kun har varm luft at arbejde med, så hjælper selv den bedste
køler ikke en disse.
Hvad jeg mener er at problemet kan være luftgennemstrømningen
i dit kabinet. Prøv f.eks. at fjerne den ene side af kabinettet hvis
det er muligt og se så om det løser problemet. I så fald skal du bare
have monteret en kabinetblæser til at sætte lidt mere skub i luften,
f.eks. en der suger kølig luft ind nederst i fronten. Det plejer at
give den bedste gennemstrømning.

mvh Mads