Performance på ATI Radeon 9800se ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-06 19:21

Er der nogen der kan fortælle, hvor henne et ATI Radeon 9800SE / 256MB AGP
befinder sig i grafikkorts hireakiret ?
Jeg mener sådan ca. i forhold til geforce kortene, evt nogen med lidt test
sider eller lignende ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 01-11-06 20:08

Nvidia sæt op mod et ATI kort....hmm :-/

Synes ikke , man kan generalisere her, da det er fra spil til spil
forskelligt.

Google efter "9800SE benchmarks" og du skal nok finde noget tabel med
samligninger.

( prøvede lige selv, link 2 gav allerede pote..
http://hardware.gamershell.com/articles/powercolor_radeon_9800se_review/)

Sku´ jeg alligevel indordne kortet,set over mange spil, vil det ligge ved
omkr. et 5900XT el. også et godt 9600XT.

At den har 256mb ram lyder jo meget godt, men gør kortet ikke hurtigere.

vh

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 20:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> crashed Echelon
writing news:tA52h.61$iU7.39@news.get2net.dk:

> [...]
> AGP befinder sig i grafikkorts hireakiret ?
> Jeg mener sådan ca. i forhold til geforce kortene, evt nogen med lidt

Vil hellere sige, hvad skal du bruge det til. 9800 VAR en god chip, men den
er langt fra den hurtigste længere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-06 20:49

Bjarke Andersen wrote:

> Vil hellere sige, hvad skal du bruge det til.

Det er ikke mig selv der skal bruge det, men derimod en ven, som i forvejen
har et GF4600TI kort og har fået det andet forærende.
Han vil så gerne vide om det kan svare sig at ombytte kortene eller om det
er ca. samme ydelse.
Men jeg kan se udfra det link, som Mogens sendte:
http://www.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/index.html
at det ligger ca. omkring et GF6600 i 3Dmark2005 (hvis det er ca.
sammenligneligt med et alm. 9800)
Så det burde vel være væsentligt hurtigere end TI4600 kortet, eller har jeg
misforstået noget ?

Foreløbigt tak for alle svarene.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-11-06 21:17

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> crashed Echelon
writing news:QS62h.85$uc1.23@news.get2net.dk:

> [...]
> sammenligneligt med et alm. 9800)
> Så det burde vel være væsentligt hurtigere end TI4600 kortet, eller

Det kommer an på selve kortet her.

SE kort er dels lavet i flere forskellige udgaver med 128bit og 256bit RAM
kanaler, desuden er GPU lidt langsommere end non-Pro og Pro udgaverne.

I værste fald for din vens kort, kan den have en ydelse som svarer til et
9600Pro kort. Og så er der stor forskel.

Alternativt kan han jo bare prøve begge kort og køre en 3Dmark på dem og se
hvilket som yder bedst.

--
Bjarke Andersen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-11-06 21:56

Bjarke Andersen wrote:

> [...]
>
> I værste fald for din vens kort, kan den have en ydelse som svarer
> til et 9600Pro kort. Og så er der stor forskel.

Ja men stadigvæk vil det vel være markant hurtigere end et TI4600 ?

> Alternativt kan han jo bare prøve begge kort og køre en 3Dmark på dem
> og se hvilket som yder bedst.

Se det var det, som jeg helst ville undgå, da vi bor ca. 70 km væk fra
hinanden og han ikke selv kan klare operationen alene
Men ellers må det vel bare vente til næste gang jeg kommer på besøg hos ham.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Brian Lund

Dato : 06-11-06 01:43

> Ja men stadigvæk vil det vel være markant hurtigere end et TI4600 ?

SE er ATI's "Slow Edition" - Det er altså langsommere end et standard Radeon
9800...
Medmindre du overclocker eller bruger andre tricks må jeg desværre fortælle
dig at du kun vil få minimal til ingen forbedring med et 9800 SE mod et
Geforce 4600!

> [...]
> hinanden og han ikke selv kan klare operationen alene
> Men ellers må det vel bare vente til næste gang jeg kommer på besøg hos

Hvad med futuremarks online result browser?

Brian

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-11-06 16:35

Brian Lund wrote:

> [...]
> Medmindre du overclocker eller bruger andre tricks må jeg desværre
> fortælle dig at du kun vil få minimal til ingen forbedring med et

Nu har jeg/vi så endeligt fået afprøvet hvilket kort der er bedst.
Det blev 9800 kortet der vandt med flere længder.
Kortet kører det nye GT-R 2 spil helt flydende og med flot grafik, i forhold
til TI4600, som kun knebent kunne trække spillet (hakker meget) og med
væsentligt mere "grynet" billede.
Så det blev ATI kortet der vandt.
Men tak for alle inputs.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-11-06 20:15

Per Beer Hansen wrote:

> Nu har jeg/vi så endeligt fået afprøvet hvilket kort der er bedst.
> Det blev 9800 kortet der vandt med flere længder.

For snart tre år siden fik knægtene deres første "personlige" computer
Den ene blev udstykket med et Asus TI4600 den anden med et Tyan 9600 Pro

Til at starte med var TI4600 overlegent på aktuelle spil men som tiden gik
og spillene blev mere krævende kunne kortet ikke følge på de nye spil - det
blev udskiftet med et Sapphire X800GT kort for et halvt års tid siden
Begge maskiner står for udskiftning/opgradering lige efter Jul

Jeg regner med at det bliver MSI XT1950Pro denne gang

Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Mogens

Dato : 01-11-06 20:41

> [...]
> befinder sig i grafikkorts hireakiret ?
> Jeg mener sådan ca. i forhold til geforce kortene, evt nogen med lidt test

Mogens