DVI stik - hvad er egentlig standarden?
Fra : Mogens

Dato : 31-10-06 13:00

Har købt mig et grafikkort med en VGA og en DVI udgang, med det formål
at have to 19" skærme kørende parallelt. Men da begge mine skærme er
VGA-baserede, har jeg nu to gange købt en DVI>VGA omformer, men ingen
passer i grafikkortets DVI-stik :((

Begge omformere har i deres han-del 2 tynde pinde over og under det
flade ben, men grafikkortets outputstik har kun plads til det flade ben
(og selvfølgelig de 3 x 8 tynde ben).

Jeg har netop nu modtaget nr. 2 stik hvor en del af de miderste pinde i
3x8 blokken mangler, men der er det flade ben + de 2 x 2 tynde ben
omkring denne.

Nogen som ved hvor man kan skaffe sådan et stik, idet leverandørerne
åbenbart ikke kan finde ud af det?

P.f.h.t.
Mogens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-10-06 13:29

Mogens <mogensnomail@web.dk> crashed Echelon writing

http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

--
Bjarke Andersen

Fra : Mogens

Dato : 31-10-06 14:08

Bjarke Andersen wrote:
> Mogens <mogensnomail@web.dk> crashed Echelon writing

> http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

Fandt så ud af at mit grafikkort køre DVI/D (Dual Link), som ikke kan
konverteres til et analogt signal. Jeg overvejer derfor at køb en DVI
skærm i stedet, men jeg kan ikke se i manualen til grafikkortet
(Gigabyte GV-N52128DS-RH Nvidia GeForce FX5200) om den kan køre
dualview? Det vil jo være smådumt at få skærmen leveret og derefter
konstatere at grafikkortet ikke kan levere samtidigt output til 2 skærme :)

Jeg har ikke umiddelbart ved læsning af Wikipedia - og med min
begrænsede tekniske viden - kunnet konkludere om dette er tilfældet.

Mogens

Fra : Jesper

Dato : 31-10-06 19:53

On Tue, 31 Oct 2006 14:08:05 +0100, Mogens wrote:

> [...]
> dualview? Det vil jo være smådumt at få skærmen leveret og derefter
> konstatere at grafikkortet ikke kan levere samtidigt output til 2 skærme :)

Hvis du køber skærmen over internettet, har du 14 dages fuld returret
jfr. loven om nethandel. Så i værste fald koster det dig
bare portoen at prøve. Det er ikke sådan at du brænder inde med skærmen.

Fra : Mogens

Dato : 31-10-06 22:08

Jesper wrote:

> Hvis du køber skærmen over internettet, har du 14 dages fuld returret
> jfr. loven om nethandel. Så i værste fald koster det dig
> bare portoen at prøve. Det er ikke sådan at du brænder inde med skærmen.
Det har du selvfølgelig - delvist - ret i (gælder ikke ved
erhvervssalg), men jeg ville nu helst have rimelig fast grund under
fødderne inden jeg ulejliger leverandøren unødigt med en forgæves
levering :)

På producentens hjemmeside står uder kortets egenskaber flg.: "nView®
Multi-Display Technology
Advanced technology provides the ultimate in viewing flexibility and
control for multiple monitors. NVIDIA GPUs are enabled to support
multi-displays, but graphics cards vary."

Og i en sammenligningsmatrice er Multi View sat til "Yes". Det tyder
kraftigt på at den kan køre flere samtidige monitors, men jeg lurer lidt
på passusen "...but graphics cards may vary". Det kan selvfølgelig være
en standardfrasering for "nView® Multi-Display Technology", og hvor
producenten af dovenskab ikke har ulejliget sig med at vurdere hvordan
det for holder sig til netop det kort han har skruet sammen !?

Men jeg vover så det ene øje og håber det funker!

Mogens