Problem med AIT x740
Fra : BuFFer

Dato : 27-10-06 21:45

Hej

Jeg havde et gf 6610 som blev defekt, fik det skiftet ud med et ati x740.

Jeg har slettet de gamle Nvidia drivere og installeret catalyst fra atis
hjemmeside
6-9_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_35774.exe

Nu har jeg så fået problemer.

- Mange spil kan ikke starte
- I HL2 / cs source kører den med ca 100 fps, men alligevel hakker det
meget, især når jeg løber rundt..
- I BF 2142 er skræmen meget sort:
http://hl3.dk/screen004.jpg
http://hl3.dk/screen007.jpg

Nogle bud på hvordan jeg kan afhjælpe det ?

3.4 Ghz P4
1.500 mb ram
XP home SP2

/Buf

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 28-10-06 22:23

prøv med en omega driver og se om du har fjernet alle resterne af den gamle
driver,
ATI med en omega driver, og virker den ikk så ved jeg der findes en mere,
kan bare ikke huske hva den heddder

Fra : Janner

Dato : 29-10-06 08:25

Jeg fik dette råd da jeg havde problemer med mit nyerhvervede X1600

Prøv og hent dette program
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/Driver-Cleaner-Professional.shtml
Det er gratis, og det kan rydde op i noget vi andre ikke kan se. Jeg vil dog
lige advare lidt, for det kan også fjerne chipset drivere, så hold lige et
øje med hvor du sætter flueben. Når det er sket, så prøv og installer de
Omega drivere igen, oven i dem du har installeret, så vil jeg tro der sker
lidt.

Herefter ville jeg hvis jeg var dig installere driverne fra
http://www.omegadrivers.net/ de gør noget ved ATI

/Jan

Fra : BuFFer

Dato : 29-10-06 21:21

Jeg har endnu ikke prøvet omega, da jeg er sluppet for grafik problemet i
BF2142, efter lidt bixen frem og tilbage med de originale drivere.

Dog har jeg stadig et problem som jeg ikke ved om også er grafik relateret
eller ej,
Send mig gerne videre til rette gruppe da. -->

Selv om jeg kører med 100+ fps er der en form for forsinkelse i spil.

Fx. hvis jeg løber og trykker på hop, går der 1 sek før den hopper.
Altså: lige meget hvad jeg gør på tastaturet - og også lidt med musen - så
sker det først på skærmen ca. ½-1 sek efter.

Dog er den helt gal i BF. Der er fosinkelsen 3-5 sek.

CS source - sker det hele tiden
HL2 + BF2 + 2142 når der er action

Som sagt, er det måske ikke et gfx problem - men hvad så ?
Dog først opstået efter grafikkort skftet.

Fra : Janner

Dato : 30-10-06 08:15

"BuFFer" <nosp@m.2.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> HL2 + BF2 + 2142 når der er action
>
> Som sagt, er det måske ikke et gfx problem - men hvad så ?
> Dog først opstået efter grafikkort skftet.

Så prøv

[...]

og installer de drivere du har lyst til ..........

Slet og geninstaller evt. dine spil

/jan