512MB GeForce 7500LE
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 23-10-06 21:11

Har ikke så meget forstand på grafikkort eller hardware i det hele taget,
men ville lige høre om, der skulle være noget alarmerende ved dette
grafikkort før jeg køber en omputer i BILKA, der er indrettet med dette
kort.

Har fået at vide på et andet forum, at LE står for Light Edition, som
betyder at det er mindre godt. Men hvor meget mindre snakker vi om her?
Er det rent ud sagt snyderi eller er det mindre bagateller?

Fra : Dr.Phil

Dato : 23-10-06 21:48

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betyder at det er mindre godt. Men hvor meget mindre snakker vi om her?
> Er det rent ud sagt snyderi eller er det mindre bagateller?

Såvidt jeg har kunnet googlet rundt så består et 7500LE af en Nvidia chip
model G72.
Et 7300LE består osse af en G72 chip.Sådan et 7300LE har jeg benchmarket på
og det scorede halvt så meget som et GF 6600GT i 3Dmark05.

SÅ du må nok regne med at det ligger under et GF6600GT kort.

Men er ikke sikker...men kan se at mange benchmark charts IKKE har
7500LE/7300LE kort med.
Sikkert nok pga. manglende ydelse.

Som du kan ser her,så hvis man sætter et 6600GT op mod et 7300GS som nok er
lidt hurtigere end et 7300LE,så er 6600GT bedst.

http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=540&model2=534&chart=224

Jeg er dog ikke 100% sikker i mine observationer.

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-10-06 08:59

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> men ville lige høre om, der skulle være noget alarmerende ved dette
> grafikkort før jeg køber en omputer i BILKA, der er indrettet med dette

Hvad skal du bruge det til ?

Hvis det er til spill, skal du være opmærksom på at det vil have svært med
helt nye spil.
Jeg vil formode at det omtalte LE kort er hurtigere end mit X600 kort, som
stadig kan trække de nye spil, men kun hvis man sætter details o.s.v. på low
eller medium.

Bjarne K.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 24-10-06 14:09

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig kan trække de nye spil, men kun hvis man sætter details o.s.v. på

Ja det skal bruges til spil, så jeg kan se at det da ikke lyder lovende.