Hvor meget grafikkort på 200W strømforsyni~
Fra : Jesper Kristensen

Dato : 16-10-06 22:47

Hejsa,

Jeg har en PC med onboard grafikkort, og jeg vil gerne finde et brugt AGP
grafikkort som erstatning. Der er dog kun en 200W strømforsyning i maskinen,
og den kan ikke skiftes, da det er er sådan en small-form-factor barebone.
Hvor meget grafikkort kan jeg trække på den strømforsyning uden at komme i
problemer?

Af øvrige strømforbrugende elementer er der er en Celeron D CPU, en harddisk
og en DVD-brænder.

På forhånd tak,
Jesper

Fra : Bjarne K.

Dato : 17-10-06 10:14

"Jesper Kristensen" <jbk@NOSPAMit.dk> wrote in message
> [...]
> at komme i problemer?
>
> Af øvrige strømforbrugende elementer er der er en Celeron D CPU, en

Jeg har kørt med en 9200SE med en 145w PSU uden problemer, men check
eventuelt her

http://www.sports-mc.dk/beeblebrox/index.php?id=5&idsub=51&idtrg=513 for
eksempler.

Det er vist ikke helt up2date, men kan måske give et fingerpeg.

Bjarne K.

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 17-10-06 19:36

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> [...]
> eksempler.
>
> Det er vist ikke helt up2date, men kan måske give et fingerpeg.

Tak for linket, det ser ud som et GF6600 burde kunne fungere uden problemer
så.

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 08:56

> Tak for linket, det ser ud som et GF6600 burde kunne fungere uden
> problemer så.

Så villej ge nok gå efter GF7600 i stedet. Det er både hurtigere og bruger
mindre strøm. Jeg har selv et og der virker perfekt med passiv køling.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 18-10-06 17:32

> Så villej ge nok gå efter GF7600 i stedet. Det er både hurtigere og bruger
> mindre strøm. Jeg har selv et og der virker perfekt med passiv køling.

Det lyder lovende! Er de generelt med passiv køling, eller er det en speciel
udgave?

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-06 22:30

> Det lyder lovende! Er de generelt med passiv køling, eller er det en
> speciel udgave?

Der er ikke generelt men der findes en del lydløse udgaver.

Se eventuelt testen:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2825

Det jeg har er det fra Gigabyte
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341321