ATI All-in-wonder Radeon spørgsmål!
Fra : Morten

Dato : 23-06-01 08:34

Hej
Jeg overvejer at incestere i sådan et grafikkort, men jeg vil gerne høre
erfaringer fra andre inden jeg smider næsten 3k på disken.

1) Hvor godt er det til tv capture? Jeg har ingen video, men har en sjældn
gang brug for at optage noget fra tv.
2) Hvor godt er det til spil? Jeg spiller ikke hver dag, men en gang imellem
for jeg afreageret i Day-of-Defeat eller lign. (OpenGL)
3) Larmer blæseren meget? Jeg har i forvejen et støjsvagt system som jeg har
brugt penge og energi på, så jeg vil jo nødigt ødelægge det hele med en
sindsygt larmene grafikkort blæser.
4) Diverse? Har du/I noget at tilføje, sp kom endeligt med det her!!

På forhånd tak for alle besvarelser
Mvh
Morten

Fra : Kristian

Dato : 23-06-01 16:28

On Sat, 23 Jun 2001 09:33:34 +0200, "Morten"
<dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote:

>Hej
>Jeg overvejer at incestere i sådan et grafikkort, men jeg vil gerne høre
>erfaringer fra andre inden jeg smider næsten 3k på disken.

Fornuftigt Jeg har haft Radeon AIW i ca. 4 mdr. nu. I dag ville
jeg nok købe et 64MB VIVO kort i stedet, da det er noget billigere.
Forskellen er at der ikke er indbygget tuner og at ikke har S-video
indgang.

>1) Hvor godt er det til tv capture? Jeg har ingen video, men har en sjældn
>gang brug for at optage noget fra tv.

Jeg synes selv, at den indbyggede tuner er meget god, men flere påstår
at man får bedre kvalitert ved at købe et dedikeret TV-tuner kort. Jeg
har koblet min Super-VHS video til S-video indgangen og den giver et
_anelse_ bedre billede.

>2) Hvor godt er det til spil? Jeg spiller ikke hver dag, men en gang imellem
>for jeg afreageret i Day-of-Defeat eller lign. (OpenGL)

Jeg gik selv fra et TNT-kort til AIW og observerede en stor forbedring
både på kvalitet og hastidhed. Den generelle opfattelse (og diverse
tests) er at performance ligger mellem GF2 MX og GF2 GTS, men
billedkvaliteten er i top (både 2D og 3D).

>3) Larmer blæseren meget? Jeg har i forvejen et støjsvagt system som jeg har
>brugt penge og energi på, så jeg vil jo nødigt ødelægge det hele med en
>sindsygt larmene grafikkort blæser.

Min blæser er begyndt at larme _noget_ de første 5-10 min. efter
opstart, men hvis du ikke ønsker at overclocke, så kan du sagtens
pille blæseren fra.

>4) Diverse? Har du/I noget at tilføje, sp kom endeligt med det her!!

Jeg købte primært mit kort til at spille DVD-film på min
CRT-projektor. Til dette formål finder der ikke noget bedre!!

--
Kristian

Fra : mighty

Dato : 23-06-01 22:06

Lige et lille tillægsspørgsmål..
Jeg har et 64 mb vivo, med video ind, men jæ kan sgutte få et videosignal
ind på skærmen, jeg har installeret ati's video ind, og har koblet video
ind til scartudgangen på videoen, men ak.. ingen billede.
Lyden kører over lineout..
Er det smask hamrende forkert ?
Foriøvrigt ellers et kanon kort, ikke det hurtigste, men har som tidligere
skrevet et vældigt fint billede.
/Mighty

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 24-06-01 03:55

Hejsa.

Hvilken driver version bruger du? på hvilket os win2k/win98?

Mvh. Henrik

'On Sat, 23 Jun 2001 23:05:34 +0200, "mighty"

Fra : Kristian

Dato : 24-06-01 13:19

On Sat, 23 Jun 2001 23:05:34 +0200, in dk.edb.hardware.grafikkort you
wrote:

> [...]
>ind på skærmen, jeg har installeret ati's video ind, og har koblet video
>ind til scartudgangen på videoen, men ak.. ingen billede.

Hvilken SCART-adapter bruger du? Der er forskel på om de er beregnet
til video ind/ud. Jeg _mener_ at den medfølgende adapter er beregnet
til TV-out.

>Lyden kører over lineout..
>Er det smask hamrende forkert ?

Næh, det gør jeg osse ...

>Foriøvrigt ellers et kanon kort, ikke det hurtigste, men har som tidligere
>skrevet et vældigt fint billede.

Yep!

--
Kristian

Fra : mighty

Dato : 25-06-01 08:59

Driveren er den "nye" fra rage3d.com, vistnok 3211, men har opgraderet flere
gange.
Mit system er win2k.
forskel på scart adapter.... hvordan fanden det ?
/Mighty

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 25-06-01 16:07

Der findes indgange & udgange på et scart stik, det stik der følger
med grafikkortet er således et stik KUN med indgange. Du skal bruge et
stik med udgange sådan at du kan bruge signalet fra videoen. Jeg mener
at man kan få en scart adapter hvor der sidder en lille switch til at
vælge in/out.

Mvh. Henrik

On Mon, 25 Jun 2001 09:58:31 +0200, "mighty"