10 liter diesel gav glidebane
Fra : Mich@el

Dato : 23-06-01 01:23

Hejsa.

Følgende artikkel som giver stof til eftertanke, fandt jeg i en Fynsk
avis.

SVENDBORG: En lastbil uden tankdæksel skabte i aftes ravage ved
Thurø-dæmningen og medførte advarsler til trafikanterne via TV.
Lastbilen var tanket i Svendborg, og chaufføren kørte hjem til
Bergmannsvej på Thurø uden at bemærke, at han havde glemt dækslet.
Skønsmæssigt blev ti liter diesel spildt i sjatter fra
Linkenkærsvej og til Thurø, og en lokal byge ved 18.30-tiden medførte at
Brovejen ved Thurø blev en glidebane, hvor der opstod flere farlige
situationer.

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Mich@el

Dato : 23-06-01 01:50

Hej igen

"Mich@el" wrote:

> Følgende artikkel som giver stof til eftertanke, fandt jeg i en Fynsk
> avis.

Samme emne, anden avis.

SVENDBORG: Bilisterne på Kobberbæksvej, Nyborgvej, Linkenkærsvej og
Bergmandsvej fik sig i går aftes ved 19-tiden en ubehagelig overraskelse.

Vejene var nemlig spejlglatte. En lastbil havde tanket diesel, men
chaufføren havde glemt at skrue dækslet på. Det resulterede i at dieslen
skvulpede ud på de svendborgensiske veje over en strækning på fem kilometer.

Ved 19-tiden begyndte henvendelserne fra bilisterne at vælte ind hos
politiet i Svendborg, der sendte advarsler ud via Tv2Fyn.

Ingen bilister kørte i grøften, men flere var tæt ved, oplyser vagthavende
hos Svendborg Politi.

Politiet sendte en patruljevogn ud for at følge sporet. Det endte ved en
lastbil på Thurø.

Lastbilen havde kun tabt omkring 10 liter dieselolie, men på grund af en
kraftigt lokal regnbyge spredtes dieslen over det meste af den ene kørebane.

Falck blev tilkaldt for at sprede grus på vejene og for at rense kloakkerne,
der har direkte regnvandsudløb ud i Svendborgsund.

Lastbilchaufføren havde ikke selv opdaget forglemmelsen, og blev noget
overrasket, da politiet pludselig dukkede op på hans bopæl. Han kan nu se
frem til at få tilsendt en regning for oprydningen af Falck.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-06-01 07:47

jeg kørte på de veje da jeg skulle hjem til Thurø,

så var det heller ikke værre end at man sagtens kunne køre der, det lå inde
i siden af vejen.

Men pressen overdrev kraftigt, og radioen sagde at det var livsfarligt at
køre de næste timer på vejen.

Det passede ikki helt
Thomas

Mich@el <mick@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B33E7B8.1F533D4F@post5.tele.dk...

Fra : Pein

Dato : 23-06-01 11:35

Thomas Jensen skrev ...

>Men pressen overdrev kraftigt, og radioen sagde at det var livsfarligt
>at køre de næste timer på vejen.
>
>Det passede ikki helt

Hvis man styrter det forkerte sted? Et sving med autoværn på ydersiden
f.eks.
Kender ikke vejen. Det er jo muligt at eventuelle styrt af den årsag var
udelukket.
Som motorcyklist vil jeg mene; hellere overdrive, end slet ikke at nævne
det. Ros til pressen herfra, trods evt. overdrivelser.

Mvh. Niels Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R