OMS(open music system / opcode) på en Mac
Fra : smadder@my-deja.com

Dato : 21-01-01 16:29

Hej NG,

Har nogen her forstand på OMS? Ville være super hvis jeg kunne maile
til en
der ved noget om det.
Jeg har version 2.3.8 men kan ikke få den til at finde mit lydkort.
Kører
vst 5.0 og Creamware Scope S/P.
Kan kun finde Mros, Echo, Arpeggiator, Modem og Phone.

Kører desuden MacOS 9.0.4 på en Dual 500mhz G4 med 512mb ram. Alt
software
er originalt. (of course!!! *S*)

På forhånd tak

blabla@stall.dk

--

Thank you
________________

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-01-01 19:11

<smadder@my-deja.com> wrote:

> [...]
> Kan kun finde Mros, Echo, Arpeggiator, Modem og Phone.
>
> Kører desuden MacOS 9.0.4 på en Dual 500mhz G4 med 512mb ram. Alt

Jeg bruger OMS uden problemer og kan ikke rigtig hjælpe, men jeg er
nysgerrig efter at få mere at vide. Jeg bruger Roland Sound Canvas, men
kan lige så godt bede programmerne spille via QuickTime, som ikke
forudsætter OMS.
Jeg opfatter det at finde et midi-device fra OMS som en parallel til det
at vælge en printer eller et modem. OMS skal kunne vise navnet på en
liste, man kan vælge fra. I følge OMS Read Me kan man supplere navnene
på den eksisterende liste. Der henvises til http://www.opcode.com. Dér
har jeg lige været og kunne ikke finde noget.
Har du læst i dokumentet OMS_NameMgr.pdf?
Man kan maile til Opcode. Så jeg vil anbefale, at man spørger sig for.
Eller alternativt spørger lydkortets producent.
2.3.8 er nyeste version af OMS - mere end et år gammelt, og på én eller
anden måde må programmet jo holde sig ajour med nyt midiudstyr.
--
Ove Steen Smidt

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 14:42

<smadder@my-deja.com> wrote:

> [...]
> til en
> der ved noget om det.
> Jeg har version 2.3.8 men kan ikke få den til at finde mit lydkort.

Der er en musik-synthesizer valg i QuickTime kontrolpanelet - har du
rodet med den?

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 23-01-01 00:12

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Der er en musik-synthesizer valg i QuickTime kontrolpanelet - har du
> rodet med den?

Nemlig. Og så er der et kontrolpanel, der hedder OMS preferred device.
(Alt det havde jeg lykkeligt glemt, da jeg skrev igår).

Ove Steen Smidt