CyberCity får smæk for ugyldig lang bindin~
Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 29-09-06 18:49

Iflg. dagens ComputerWorld har CyberCity overtrådt reglerne ved at binde i
for lang periode. http://www.computerworld.dk/art/35888?a=block&i=83

Den lange periode er jeg bla. blevet ramt af, så mit skifte til Fullrate
først kan ske midt i december - trods opsigelse til CC i august.

Jeg har nu skrevet til Fullrate, om datoen i lyset af dagens CW og CCs egne
oplysninger kan fremrykkes.

Jeg håber, at andre i samme situation også vil spørge Fuillrate og måske
endda bearbejde CC direkte.

Finn, Roskilde
nilfri(at)gmail.com

Fra : Kent

Dato : 30-09-06 11:05

nilfri (4000) skrev:
> [...]
> oplysninger kan fremrykkes.
>
> Jeg håber, at andre i samme situation også vil spørge Fuillrate og måske

Jeg er ved at skifte til Fullrate og modtog i går et girokort på
perioden 31-10 - 17-11. I dag kom der så et brev, hvor der står, at min
forbindelse bliver lukket den 30.10, men at jeg skal betale til den
17.11 på grund af bindingsperioden.

Cybercity var 4 måneder om at få min tilmelding til PBS på plads i deres
system. Hvilket vil sige, at jeg betalte 4 * 15kr i gebyr for ikke at
betale over PBS. Alle andre selskaber har den slags på plads til 2.
betaling.

Nu vil jeg kontakte Cybercity og med henvisning til artiklen afvise at
betale girokortet. Så må jeg se.

--

Kent

Fra : nilfri \(4000\)

Dato : 30-09-06 11:15

"Kent" <kentFJERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> betaling.
>
> Nu vil jeg kontakte Cybercity og med henvisning til artiklen afvise at

Ja, den der med PBS kan jeg genkende. Jeg var ganske harm over, at det ikke
kunne lade sig gøre fra dag 1.

I forhold til forrige gang, hvor jeg havde CyberCity (og måtte tvangsskifte
til TDC pga. arbejdsgiver), har det denne gang været meget ringere mht.
kundeservice.

Teknikken kan jeg dog ikke udsætte noget på.

Lad høre, hvad du får af svar - ligesom jeg vil gøre.

Finn, Roskilde
nilfri(at)gmail.com

Fra : Kent

Dato : 09-10-06 15:05

nilfri (4000) skrev:

> Lad høre, hvad du får af svar - ligesom jeg vil gøre.

Det gik faktisk ikke op for mig før ved 4. gennemlæsning (og for sent),
at regningen var korrekt. Jeg skulle have slettet min PBS-betaling og så
betalt girokortet i stedet for, men jeg er ikke sikker på, om det er for
sent at slette betalingen i gennem min netbank.

Jeg undre mig over, hvorfor Cybercity først sender en kreditnota uden
forklaring og først dagen efter sender opsigelsesbrevet med forklaring.
Cybercity kunne på kreditnotaen have tilføjet en enkelt linie. "Denne
kreditnota afløser din PBS-betaling, så PBS-betalingen skal slette.".

Det er ikke kancelli-sprog, men bare dårligt.

--

Kent

Fra : PerX ...

Dato : 03-10-06 00:26

In article <451d5caa$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
SeSignaturForMailadresse@pq.dk says...
> Iflg. dagens ComputerWorld har CyberCity overtrådt reglerne ved at binde i
> for lang periode. http://www.computerworld.dk/art/35888?a=block&i=83

Så kan de lære det (hm...nok ikke)