Glad fullrate kunde
Fra : runwest@post6.tele.d~

Dato : 16-09-06 21:02

Hej

Efter al kritikken af Fullrate vil jeg lige benytte lejligheden til at
fortælle at jeg er ganske tilfreds med mit Fullrate internet
abonnement.

Jeg fik det installeret på dagen hvor de lovede det. (29 august)

De første 14 dage kørte det ikke særligt godt med masser af udfald.

Nu kører det næsten fejlfrit og jeg downloader let med 1 mb/s når
det går godt.
(har en 10 mbit linie)

Min IP telefoni fungerer også som det skal.

Just my 5 cents.....

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 09:43

runwest@post6.tele.dk (runwest@post6.tele.dk) kradsede følgende besked
i <1158436939.550369.219700@k70g2000cwa.googlegroups.com>

> Efter al kritikken af Fullrate vil jeg lige benytte lejligheden til at
> fortælle at jeg er ganske tilfreds med mit Fullrate internet
> abonnement.

Jeg overvejer Fullrate når de kommer til byen, og er da glad for at høre
positive ting om dem

Men, ved du om det er et krav at man har fastnettelefon - For den har vi
nedlagt for længe siden.

--
Mvh. John

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 17-09-06 10:18

-= JF =- priv wrote:
> Jeg overvejer Fullrate når de kommer til byen, og er da glad for at
> høre positive ting om dem
>
> Men, ved du om det er et krav at man har fastnettelefon - For den har
> vi nedlagt for længe siden.

Det er absolut ikke et krav. Du skal heller ikke betale for bærelinie eller
noget.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 11:54

Jeppe Seidelin Dam (jeppedam@SLETmailme.dk) kradsede følgende besked i
<450d12db$0$75036$14726298@news.sunsite.dk>

> Det er absolut ikke et krav. Du skal heller ikke betale for bærelinie
> eller noget.

Men de sender da signalet gennem TDC's kobber - eller?

Grunden til at jeg spørger er at vi netop har sat hytten i stand, og bl.a.
fjernet alle tlf.stik og ledninger da vi alligevelikke havde planer om at få
fastnettelefon igen...

--
Mvh. John

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-06 12:32

"-= JF =- priv" <o@o.o> wrote in message
> [...]
> fjernet alle tlf.stik og ledninger da vi alligevelikke havde planer om at

Naturligvis skal der bruges en kobbertråd fra tdc centralen ved alle DSL
forbindelser. Fullrate levere jo dsl, ikke fiber eller Pds netværk.

Hvis du kapper kablet med en skovl i haven, for du nok svært ved at få det,
uden at skulle betale for en etablering af forbindelsen.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 13:09

Bjarke Hansen (bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk) kradsede følgende
besked i <inaPg.29$5T7.5@news.get2net.dk>

> Hvis du kapper kablet med en skovl i haven, for du nok svært ved at
> få det, uden at skulle betale for en etablering af forbindelsen.

Helt så grelt er det nu heller ikke
Vi har stadig stikdåsen sidden ude på soklen, men har fjernet alt derfra og
ind.
Rimeligt hurtigt at sætte ny ledning på!

--
Mvh. John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 13:03

-= JF =- priv skrev:

> Grunden til at jeg spørger er at vi netop har sat hytten i stand, og bl.a.
> fjernet alle tlf.stik og ledninger da vi alligevelikke havde planer om at få
> fastnettelefon igen...

Indgangsstikket er ikke jeres ejendom, og det må I ikke pille
ved.

--
Bertel

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 13:10

Bertel Lund Hansen (nospamfilius@lundhansen.dk) kradsede følgende
besked i <450d3968$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

> Indgangsstikket er ikke jeres ejendom, og det må I ikke pille
> ved.

Hvis det sidder på min ejendom - så ryger det ned hvis jeg ikke vil ha' det
der!

--
Mvh. John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 13:15

-= JF =- priv skrev:

> Hvis det sidder på min ejendom - så ryger det ned hvis jeg ikke vil ha' det
> der!

Sådan hænger sagen ikke sammen. Da det blev installeret (eller
taget i brug), blev der accepteret nogle betingelser, og én af
dem er at ejeren ikke har lov at pille ved indgangsstikket. Det
er TDC's ejendom.

--
Bertel

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 13:59

Bertel Lund Hansen (nospamfilius@lundhansen.dk) kradsede følgende
besked i <450d3c49$0$4174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

> [...]
> taget i brug), blev der accepteret nogle betingelser, og én af
> dem er at ejeren ikke har lov at pille ved indgangsstikket. Det

Jeg har ingen aftale med TDC... Jeg har ingen steder i skødet skrevet under
på at jeg har arvet et TDC-stik...
TDC er en virksomhed på linie med f.eks. Viasat.
Hvis husets tidligere ejer havde haft et Viasat abonnement med parabol på
skorstenen, mener du så også at jeg er forpligtet tilat lade den sidde
(parabolen altså... Ikke skorstenen

--
Mvh. John

Fra : KsNa

Dato : 17-09-06 14:46

"-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis husets tidligere ejer havde haft et Viasat abonnement med parabol på
> skorstenen, mener du så også at jeg er forpligtet tilat lade den sidde

Nogen kommer til at betale for, at TDC på et tidspunkt skal genoprette hvad
du har ødelagt, det bliver jo nok i første omgang den der bor i huset på det
tidspunkt, efterfølgende kan der blive et slagsmål mellem ny og tidligere
ejer.

Være ser det ud hvis dit hærværk giver fejl på kabler ude i vejen, hvis der
f.eks løber vand ind i kablet, så tror jeg der bliver ballade.

Mvh
Kim

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 15:02

KsNa (KsNa@invalid.invalid) kradsede følgende besked i
<450d5195$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

> [...]
> genoprette hvad du har ødelagt, det bliver jo nok i første omgang den
> der bor i huset på det tidspunkt, efterfølgende kan der blive et

Tror du at det er muligt at få sat tingene lidt i rette perspektiv
Jeg har intet ødelagt, men har fjernet et antal stikdåser og 20-30 meter
ledning inde i mit hus...

Hvis vi en dag sælger, og den nye ejer vil have telefonstik i huset - Så er
det en sag mellem ham og TDC...

> Være ser det ud hvis dit hærværk giver fejl på kabler ude i vejen,
> hvis der f.eks løber vand ind i kablet, så tror jeg der bliver
> ballade.

Tror du ikke at du skulle læse tråden igen... Hærværk?
--
Mvh. John

Fra : KsNa

Dato : 17-09-06 17:16

> [...]
>
> Tror du at det er muligt at få sat tingene lidt i rette perspektiv
> Jeg har intet ødelagt, men har fjernet et antal stikdåser og 20-30 meter

Den dag en ny flytter ind åbner TDC for forbindelsen og de regner med at der
er telefonstik i huset, når den nye beboer ikke kan få sin telefon til at
virke kommer der sandynligvis en fejlmelding, så ville det være underligt
hvis denne fejlretning skulle være gratis og et nyt telefonstik skal nok
også betales.
Lad dog ét stik være tilbage, så er der jo ingen problemer.

> Hvis vi en dag sælger, og den nye ejer vil have telefonstik i huset - Så
> er det en sag mellem ham og TDC...

> Tror du ikke at du skulle læse tråden igen... Hærværk?

Nu skrev du jo at hvis der sad noget på huset og du ikke ville have det, så
blev det fjernet.

Mvh
Kim

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 18:32

KsNa (KsNa@invalid.invalid) kradsede følgende besked i
<450d752d$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

> Lad dog ét stik være tilbage, så er der jo ingen problemer.

Jeg har heller ikke problemer nu, hvor jeg har fjernet dem alle sammen.
Tværtimod var det meget lettere at sætte fodpaneler op

> Nu skrev du jo at hvis der sad noget på huset og du ikke ville have
> det, så blev det fjernet.

Jo jo... Men vi talte om at nedtage unødvendige telefonstik, ikke at jeg går
hjerneløst amok med en brækjern
Desuden - Nok ikke mange i dagens Danmark kan undvære en el-måler.
--
Mvh. John

Fra : Jesper

Dato : 17-09-06 21:00

On Sun, 17 Sep 2006 19:31:36 +0200, -= JF =- priv wrote:

> Desuden - Nok ikke mange i dagens Danmark kan undvære en el-måler.

Jeg kunne godt. Den har sgu været et dyrt bekendtskab...

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 21:04

Jesper (no@spam.dk) kradsede følgende besked i
<pan.2006.09.17.19.59.30.732557@spam.dk>

> Jeg kunne godt. Den har sgu været et dyrt bekendtskab...

Ja, OK... På den måde ville jeg nu heller ikke være ked af at undvære den

--
Mvh. John

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-06 23:40

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lad dog ét stik være tilbage, så er der jo ingen problemer.

> Nu skrev du jo at hvis der sad noget på huset og du ikke ville have det,

Der kan højest være tale om installation indtil KAP punktet eller
monopolpunktet som det også kaldes.

Alt andet har ikke noget med TDC at gøre.

/FL

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 15:25

-= JF =- priv skrev:

> [...]
> Hvis husets tidligere ejer havde haft et Viasat abonnement med parabol på
> skorstenen, mener du så også at jeg er forpligtet tilat lade den sidde

Hvis den tidligere ejer havde glemt sine møbler, ville du være
erstatningspligtig hvis du skaffede dem af vejen. Det samme er
tilfældet med TDC's ejendom.

Det har ikke noget med aftale at gøre. Det har noget med omgang
med andres ejendom at gøre.

--
Bertel

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 16:20

Bertel Lund Hansen (nospamfilius@lundhansen.dk) kradsede følgende
besked i <450d5ad4$0$4167$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

> Hvis den tidligere ejer havde glemt sine møbler, ville du være
> erstatningspligtig hvis du skaffede dem af vejen. Det samme er
> tilfældet med TDC's ejendom.

Og hvis min genbos hest græssede på mit tag, hvad ville jeg så stille
op?.....

Der er ikke tale om at nogen har glemt møbler (noget de fleste i øvrigt nok
husker at få med sig når de flytter men om at jeg har pillet nogle stik
ned.
Nogle stik som er mig totalt uden interesse, Nogle stik som sad i vejen på
_mine_vægge...

Men hvis vi skal lege med analogien, så ville jeg nok fortælle fraflytterne
at jeg ikke var interesseret i deres møbler... Hvis de var ligeglade - så
ja! Så ville jeg drøne dem på møddingen.
Jeg har for et års tid eller mere siden fortalt TDC at jeg ikke er
interesseret i deres service - Men de har ikke været og hente deres
kontakter One way ticket to the mødding

> Det har ikke noget med aftale at gøre. Det har noget med omgang
> med andres ejendom at gøre.

Jeg har købt huset. Hvis jeg vælger at pille stik ned af _mine_ vægge, så
gør jeg det. Hvis evt nye ejere vælger at sætte stik op på de vægge som de
har købt - Jamen, så guds fred med dem

--
Mvh. John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 16:45

-= JF =- priv skrev:

> Og hvis min genbos hest græssede på mit tag, hvad ville jeg så stille
> op?.....

Jeg har prøvet at fortælle dig hvordan landet ligger. Jeg er
sådan set ligeglad med om du vil tage det til efterretning.

--
Bertel

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 17:04

Bertel Lund Hansen (nospamfilius@lundhansen.dk) kradsede følgende
besked i <450d6d74$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

> Jeg har prøvet at fortælle dig hvordan landet ligger. Jeg er
> sådan set ligeglad med om du vil tage det til efterretning.

Du mener seriøst at du vil fortælle mig at jeg er pligtig at lade et privat
firmas stikdåser sidde på mine vægge?

--
Mvh. John

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-06 17:12

-= JF =- priv expressed precisely :
> Du mener seriøst at du vil fortælle mig at jeg er pligtig at lade et privat
> firmas stikdåser sidde på mine vægge?

Sandsynligvis ja

"The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
- Dr. Iris Henimen, The Minority Report

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 18:19

-= JF =- priv skrev:

> Du mener seriøst at du vil fortælle mig at jeg er pligtig at
> lade et privat firmas stikdåser sidde på mine vægge?

Ja. Hvis du opsiger dit el-abonnement, giver det dig heller ikke
ret til at fjerne elledningerne der fører ind i huset og måleren.
Det er elselskabets ejendom.

--
Bertel

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 18:35

Bertel Lund Hansen (nospamfilius@lundhansen.dk) kradsede følgende
besked i <450d8396$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>
> -= JF =- priv skrev:
>
> Ja. Hvis du opsiger dit el-abonnement, giver det dig heller ikke
> ret til at fjerne elledningerne der fører ind i huset og måleren.
> Det er elselskabets ejendom.

Du har læst tråden - ikk'?
Det er ikke et spørgsmål om at jeg har fjernet ledningerne der fører ind i
huset...
Jeg har fjernet ledningerne der løb _I_ huset, og de stik som ledningerne
skulle føde...

Om det er TDC's ejendom eller ikke, rager mig egentligt langsomt.

--
Mvh. John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 19:42

-= JF =- priv skrev:

> Jeg har fjernet ledningerne der løb _I_ huset, og de stik som ledningerne
> skulle føde...

Hvis du har ladet det første stik være, er der ikke noget
problem.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 20:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> Hvis du har ladet det første stik være, er der ikke noget
> problem.

Altså første stik inde i huset.

--
Bertel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-06 23:42

> [...]
> skulle føde...
>
> Om det er TDC's ejendom eller ikke, rager mig egentligt langsomt.

Som jeg læser det - er det EFTER monopolpunktet og derfor intet problem.

De andre aner vist ikke rigtig hvad de taler om der.

/FL

Fra : Svend

Dato : 17-09-06 14:17

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> taget i brug), blev der accepteret nogle betingelser, og én af
> dem er at ejeren ikke har lov at pille ved indgangsstikket. Det

Er det tinglyst ?

--
Svend

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 15:26

Svend skrev:

> Er det tinglyst ?

Man behøver ikke tinglyse sin ejendom.

--
Bertel

Fra : Svend

Dato : 18-09-06 01:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Man behøver ikke tinglyse sin ejendom.

Næh, jeg tænkte mere på at hvis tdc for alt og evigt skal have love til
at sætte et telefon stik op, er det vel en aftale der skal tinglyses så
den gælder på tværs af ejere ?

--
Svend

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-06 06:26

Svend skrev:

> Næh, jeg tænkte mere på at hvis tdc for alt og evigt skal have love til
> at sætte et telefon stik op, er det vel en aftale der skal tinglyses så
> den gælder på tværs af ejere ?

Jeg kender ikke lov- eller aftalegrundlaget for TDC's virke, men
jeg er rimeligt overbevist om at det er i orden.

--
Bertel

Fra : Svend

Dato : 18-09-06 07:11

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg kender ikke lov- eller aftalegrundlaget for TDC's virke, men
> jeg er rimeligt overbevist om at det er i orden.

Det er det sikkert, jeg er bare nysgerrig i det rent juridiske. Med
hvilken lov kan TDC kræve erstatning hvis jeg fjerne deres
monopolskillepunkt fra min ejendom, hvis det ikke er tinglyst på
ejendommen at tdc har den ret ?

FUT : dk.videnskab.jura
--
Svend

Fra : Michael

Dato : 17-09-06 13:16

-= JF =- priv skrev:

> [...]
>besked i <450d3968$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

>Hvis det sidder på min ejendom - så ryger det ned hvis jeg ikke vil ha' det

Bortset fra at TDC nok vil sende dig en regning når du engang flytter,
fordi de så skal til at trække kabler til den næste der flytter ind.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 14:02

Michael (spamhell@brandt-christensen.dk) kradsede følgende besked i
<u2fqg29pqsthh7gohdm2u06nt0evlvk6ga@4ax.com>

> Bortset fra at TDC nok vil sende dig en regning når du engang flytter,
> fordi de så skal til at trække kabler til den næste der flytter ind.

Det er de da velkommen til

Det kan sgu aldrig blive mit problem at en eller anden vil tale telefon!
Står det i grundloven at man partout SKAL have telefonstik?
Forestil dig at jeg bygger hus og fravælger at have fastnettelefoni... Iflg.
dit argument ville TDC altså komme efter mig hvis jeg sælger, fordi de nye
ejere ønsker fastnet?

--
Mvh. John

Fra : KsNa

Dato : 17-09-06 14:39

> [...]
> besked i <450d3968$0$4175$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>

> Hvis det sidder på min ejendom - så ryger det ned hvis jeg ikke vil ha'

Jamen så fjern du bare EL-måleren, den er jo ikke din.

Mvh
Kim

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 15:06

KsNa (KsNa@invalid.invalid) kradsede følgende besked i
<450d5003$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>

> Jamen så fjern du bare EL-måleren, den er jo ikke din.

Prøv lige at tage tænkehatten på, ikk?

Eller også kan du måske fortælle mig ligheden mellem en el-måler (som jeg
bruger) og et antal telefonstik (som jeg ikke brugte)?
Hvis du partout føler at du skal drage el-nettet ind i snakken, så burde du
måske sammenligne det med at fjerne en stikkontakt som sad i vejen... Og
sådan en kontakt ville du vel ikke tøve med at fjerne, vel?

--
Mvh. John

Fra : Morten Birkelund

Dato : 17-09-06 17:15

> [...]

> Eller også kan du måske fortælle mig ligheden mellem en el-måler (som jeg
> bruger) og et antal telefonstik (som jeg ikke brugte)?

Det er ikke sekundære stik som er problemet, det er indgangs stikket TDC's
ejendom, hvis du piller det ned er det hærværk imod deres udsyr.

Det er jo det samme med eventuelle fiber / telekabler som løber igennem din
have, dem må du heller ikke bare klippe over.

--
Morten Birkelund

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 18:39

Morten Birkelund (mortendb@consider.dk) kradsede følgende besked i
<450d7492$0$853$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

> Det er ikke sekundære stik som er problemet, det er indgangs stikket
> TDC's ejendom, hvis du piller det ned er det hærværk imod deres udsyr.

Vi ta'r den lige igen.......
Jeg har fjernet de ledninger og stik som var I huset!
Jeg citerer lige et tidligere indlæg i tråden:
-----
[...]

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Morten Birkelund

Dato : 17-09-06 19:32

> Vi har stadig stikdåsen sidden ude på soklen, men har fjernet alt derfra
> og
> ind.
> Rimeligt hurtigt at sætte ny ledning på!

Alt hele vejen ind til det første stik i huset er TDC's ejendom.

Så kablet fra boxen uden dørs indtil det første stik samt det første stik må
du ikke fjerne, da det er TDC's ejendom.

--
Morten Birkelund

Fra : -= JF =- priv

Dato : 17-09-06 19:51

Morten Birkelund (mortendb@consider.dk) kradsede følgende besked i
<450d94a2$0$910$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>

> Så kablet fra boxen uden dørs indtil det første stik samt det første
> stik må du ikke fjerne, da det er TDC's ejendom.

Jeg vælger nu at se sådan på det, at da det er min ejendom - og da TDC ikke
betaler for at have udstyr i min ejendom, såeh....

Når det er sagt, så var jeg ikke klar over at en tilfældig teleudbyder havde
hånd og halsret over min ejendom - Men jeg havde nu nok fjernet stikket
alligevel.

--
Mvh. John

Fra : Steen

Dato : 18-09-06 00:34

> Jeg vælger nu at se sådan på det, at da det er min ejendom - og da TDC
> ikke betaler for at have udstyr i min ejendom, såeh....

At ledningsvejen fra central og til monopolskillepunkt (første stik hos
kunde) er TDC`s ejendom og derfor ikke må fjernes, hænger nok sammen med at
de har forsyningspligt, dvs. at man skal levere fastnet telefoni til hele
landet og til samme pris.

Forsyningspligten gæller vist et par år endnu.

/Steen

Fra : Morten Birkelund

Dato : 18-09-06 09:08

> [...]

> Når det er sagt, så var jeg ikke klar over at en tilfældig teleudbyder
> havde hånd og halsret over min ejendom - Men jeg havde nu nok fjernet

Husk at TDC var ejet af det offentlige dengang de regler blev lavet, du
kapper jo heller ikke de telekabler som eventuelt skulle løbe gennem din
grund vel?

Sidst jeg så det ske hos en nabo der gravede op i hans garage var der noget
af et kaos da han fil klippet alt telefoni i området.

--
Morten Birkelund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-09-06 16:35

"Morten Birkelund" <mortendb@consider.dk> wrote in message

> Sidst jeg så det ske hos en nabo der gravede op i hans garage var der
> noget af et kaos da han fil klippet alt telefoni i området.

Så er det da fordi der vel ikke har været dækbånd over kablerne, eller fordi
de har ligget for langt oppe.

Fra : Hauge

Dato : 18-09-06 18:49

Bjarke Hansen wrote:
> Så er det da fordi der vel ikke har været dækbånd over kablerne, eller fordi
> de har ligget for langt oppe.

Eller fordi man har været blind, eller man har gravet dybere på det sted
kablerne ligger..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060918174906@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-06 21:12

Bjarke Hansen skrev:

> Så er det da fordi der vel ikke har været dækbånd over kablerne, eller fordi
> de har ligget for langt oppe.

Eller fordi han bare huggede til?

TDC har en service som f.eks. entreprenører kan benytte. De
kommer gerne og udpeger kablerne. Ikke desto mindre er der
jævnligt kabler der bliver gravet over fordi folk bare graver.

--
Bertel

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 18-09-06 21:28

> TDC har en service som f.eks. entreprenører kan benytte. De
> kommer gerne og udpeger kablerne. Ikke desto mindre er der
> jævnligt kabler der bliver gravet over fordi folk bare graver.

Interessant problemstilling. Hvem betaler for udbedringen? TDC eller
skadesforvolderen?

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-06 22:16

Thomas S. Iversen skrev:

> Interessant problemstilling. Hvem betaler for udbedringen? TDC eller
> skadesforvolderen?

Det ved jeg faktisk ikke.

--
Bertel

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-09-06 22:09

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse

> Interessant problemstilling. Hvem betaler for udbedringen? TDC eller
> skadesforvolderen?

Hvis det er entreprenører betaler deres forsikring

/FL

Fra : Morten Birkelund

Dato : 19-09-06 08:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Birkelund" <mortendb@consider.dk> wrote in message
>
> Så er det da fordi der vel ikke har været dækbånd over kablerne, eller
> fordi de har ligget for langt oppe.

Manden gravede ud under hans garage for at ligge nye fliser, jeg tror dog
ikke at han tænte de kabler skal ikke ligge på min grund, så havde han nok
klippet dem efter stiktråden til han egen telefon.. :)

--
Morten Birkelund

Fra : -= JF =- priv

Dato : 18-09-06 19:46

Morten Birkelund (mortendb@consider.dk) kradsede følgende besked i
<newscache$vx3s5j$z261$1@news.webpartner.dk>

> du kapper jo heller ikke de telekabler som eventuelt skulle løbe
> gennem din grund vel?

Selvfølgelig gør jeg da ikke det. Jeg er jo ikke ude på at genere nogen.
Jeg vil såmænd bare selv bestemme om jeg vil have (for mig) ubrugeligt
isenkram siddende på mine vægge.

> Sidst jeg så det ske hos en nabo der gravede op i hans garage var der
> noget af et kaos da han fil klippet alt telefoni i området.

Jeg gætter på at han ikke vandt popularitetskonkurrencen ved den næste
vejfest

--
Mvh. John

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-09-06 12:24

"-= JF =- priv" <o@o.o> wrote in message

> [...]
>
> Når det er sagt, så var jeg ikke klar over at en tilfældig teleudbyder
> havde hånd og halsret over min ejendom - Men jeg havde nu nok fjernet

TDC er jo ikke en tilfældig udbyder, de er blevet pålagt af samfundet at
have forsyningspligt om du syntes om det eller ej - så er det fakta - derfor
har de nogle specielle rettigheder her i landet.

At du syntes at de skal betale for at have monopol dåsen hos dig er jo din
sag, du vil dog til enhver tid 100% sikkert tabe en inkassosag imod tdc

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-09-06 22:11

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sag, du vil dog til enhver tid 100% sikkert tabe en inkassosag imod tdc

Til gengæld tror jeg sagtens du kan få lov at fjerne dine
telefoninstallationer inde i et parcelhus. Har ALDRIG hørt om noget problem
ved den problematik.

/FL

Fra : Frank Leegaard

Dato : 17-09-06 23:45

"Morten Birkelund" <mortendb@consider.dk> skrev i en meddelelse
> "-= JF =- priv" <o@o.o> skrev i en meddelelse

> Det er ikke sekundære stik som er problemet, det er indgangs stikket TDC's
> ejendom, hvis du piller det ned er det hærværk imod deres udsyr.

Sådan er reglerne nemlig. Deraf udtrykket monopolpunkt

Afhængig af hvornår der sidst har været telefoni på adressen, vil det være
vanskeligt at afklare hvem der har skylden for det manglende stik. Jeg tror
nu ikke TDC vil gøre noget ved sagen. De vil blot grave nyt kabel ind ved
evt oprettelse.

/FL

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 18-09-06 06:54

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev:

> Som jeg læser det - er det EFTER monopolpunktet og derfor intet
> problem.

Hvilket meget vel er det første stik inde i huset. Ikke kassen uden på
huset.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-09-06 22:07

"Morten Bjergstrøm " <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket meget vel er det første stik inde i huset. Ikke kassen uden på
> huset.

Ikke nødvendigvis .. og som sagt har jeg aldrig hørt om problemer i
almindelige parcelhuse ...

/FL

Fra : Peter T.

Dato : 17-09-06 16:23

udviste en rettidig omhu og skrev:

> Efter al kritikken af Fullrate vil jeg lige benytte lejligheden til at
> fortælle at jeg er ganske tilfreds med mit Fullrate internet
> abonnement.

Siden jeg fik fullrate midtvejs i juli, har jeg oplevet en offlinesituation
en enkelt gang og det var på 10-15 minutter. Derudover har telefonen meldt
optaget en enkelt gang, som dog blev ordnet ved at slukke og tænde for
modemet. Det er bestemt acceptabelt indtil nu.
Dog er det lidt irriterende, at modemet åbenbart opdateres i ny og næ, så
jeg skal putte en ny "ip nat loopback on" i det for at tjekke services på
min spand fra wan-siden. Men det er peanuts i forhold til hvad andre har
oplevet.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win