DSL forbindelse
Fra : CR

Dato : 16-09-06 11:28

Jeg har pt en 1 mbit adsl-forbindelse hos cybercity. På mit modem kan jeg se
at jeg bruger 14% kapaciteten. Dvs. en maksimumkapacitet på lige over 7
mbit. Jeg har fået at vide at jeg ligger 1,7 km fra centralen. Hvis man ser
http://www.internode.on.net/adsl2/graph/ så kan man se at min linje burde
kunne trække 12 mbit. Jeg er klar over at dette er hvis alting er optimalt
osv., men er 7 mbit ikke lidt lidt i dette tilfælde?

Jeg har et 10 m kabel mellem telefonstikket og min router. Kan det være det?
Ummidelbart virker det lidt åndsvagt da 1,7 km plus 10 m vel ikke kan gøre
den helt store forskel.

Fra : CR

Dato : 16-09-06 11:30

Ups, jeg så på den forkerte graf. Men min forbindelse burde i hvert tilfælde
kunne trække 8 mbit. Så kunne det hjælpe hvis jeg brugte et kortere kabel?

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-09-06 17:38

CR wrote:

> Jeg har et 10 m kabel mellem telefonstikket og min router. Kan
> det være det? Ummidelbart virker det lidt åndsvagt da 1,7 km plus
> 10 m vel ikke kan gøre den helt store forskel.

Måske, hvis det ikke er et parsnoet kabel (som bruges i de første 1,7
km). Er telefonkablet helt fladt?

Det er vel meget nemt at teste? Flyt routeren hen til telefonstikket, og
brug det telefonkabel som fulgte med fra Cybercity.

--
Jesper Lund

Fra : CR

Dato : 17-09-06 15:16

> ikke er et parsnoet kabel (som bruges i de første 1,7 km). Er
> telefonkablet helt fladt?

Det kabel som går fra telefonstikket til routeren er ret fladt. Det er i
hvert tilfælde ikke rundt. Jeg ved ikke hvordan kabliningen er inde i
væggen.

> Det er vel meget nemt at teste? Flyt routeren hen til telefonstikket, og
> brug det telefonkabel som fulgte med fra Cybercity.

Jeg kan ikke finde kablet fra Cybercity, men ja det skulle ikke være så
svært at teste. Ville bare lige høre om I havde nogle indput på det, da jeg
helst ikke vil ud og købe et kort kabel bare til dette formål.