Skærme
Fijala 3554
DVI vs VGA?
Fra : Johs32

Dato : 15-10-06 09:59

Jeg overvejer at købe en Dell 2007 WFP 20" skærm.

Problemet er at den kører 1600x1050 og DVI på min IBM Minidock kun går op
til 1280x1024.

Derfor ville jeg forbinde skærmen til VGA på min IBM Minidock, men hvor stor
er forskellen i kvalitet på DVI og VGA?

Jeg skal primært bruge skærmen til kodning, internet og film.

Mvh
Johs

Fra : Martin K. R.

Dato : 15-10-06 15:41

"Johs32" <dfgdg@dsf.com> wrote in message
> [...]
> stor er forskellen i kvalitet på DVI og VGA?
>
> Jeg skal primært bruge skærmen til kodning, internet og film.

Hvis alle leddene i kæden (dvs. grafikkort, kabel og skærm) er af god
kvalitet burde du kunne se en tydelig forskel. Da jeg selv skiftede fra VGA
til DVI på en 20" Dell skærm var forskellen i skarphed så stor at jeg panisk
ledte efter den opsætning der skulle 'blødgøre' skrifttyper...

Men lige et ord om IBM:
Forhåbentlig er IBM Minidock ikke at sammenligne med IBM PortReplicator II,
for dens VGA udgang er berygtet for at være dårlig, hvilket jeg også selv
har konstateret både på arbejde (IBM T42 + PortReplicator II + NEC CRT
skærm) og hjemme (IBM R51 + PortReplicator II + Dell 2000FP skærm). Signalet
er simpelthen så uldent så man tror det er løgn...
Underligt nok er VGA signalet direkte fra laptop'en OK (både fra T42 og
R51).

Men OK... jeg vil nok foretrække et småuldent billede i 1600 x 1050 frem for
et skarpt billede i 1280 x 1024, men det er nok smag og behag...

/Martin

Fra : Jonas Kofod

Dato : 21-12-06 17:21

Martin K. R. wrote:
> [...]
> Signalet er simpelthen så uldent så man tror det er løgn...
> Underligt nok er VGA signalet direkte fra laptop'en OK (både fra T42 og

Hvordan står det til med Ultrabase(rne) - sådan en har man jo med en
x-model.

Fra : Martin K. R.

Dato : 22-12-06 09:33

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message

> Hvordan står det til med Ultrabase(rne) - sådan en har man jo med en
> x-model.

Det tør jeg ikke sige. Dem har jeg ikke hørt noget skidt (eller godt) om...

/Martin

Fra : Jonas Kofod

Dato : 22-12-06 13:06

Martin K. R. wrote:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> wrote in message

> Det tør jeg ikke sige. Dem har jeg ikke hørt noget skidt (eller godt) om...

Mange tak. Jeg får nok ikke noget DVI ud af min x40 så forskellen en nok
den samme.