Onur Air
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-10-06 17:41

Er der nogen herinde, som har et reelt kendskab om Onur Air og evt.
erfaring/er
med dette flyselskab?
Mvh. Jesper

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-10-06 18:57

Jesper Pedersen skrev:

> Er der nogen herinde, som har et reelt kendskab om
> Onur Air og evt. erfaring/er med dette flyselskab?

Jeg har ingen erfaring, men kan se i min "JP fleet list",
at det er et tyrkisk charterselskab, grundlagt 1992,
605 ansatte, chefen hedder Cancut Bagan, hjemsteds-
lufthavn: Istanbul-Atatürk.

De har 30 fly, fortrinsvis leasede, Airbus A321 og A300
samt Boeing MD83 og MD88.

--
Herluf :·)

Fra : erectus

Dato : 14-10-06 19:08

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]
> 605 ansatte, chefen hedder Cancut Bagan, hjemsteds-
> lufthavn: Istanbul-Atatürk.

> De har 30 fly, fortrinsvis leasede, Airbus A321 og A300

"JP fleet list" var ikke lige til at finde. Kan du smide et link

Mvh Jarl

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-10-06 19:22

erectus skrev:

> "JP fleet list" var ikke lige til at finde. Kan du smide et link

Desværre kan jeg ikke linke til mine dyrebare JP-fleet list's
i bogreolen. Den jeg citerede fra er Edition 2006/07

--
Herluf :·)

Fra : erectus

Dato : 14-10-06 19:25

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Desværre kan jeg ikke linke til mine dyrebare JP-fleet list's
> i bogreolen. Den jeg citerede fra er Edition 2006/07

Hvordan får jeg fingre i bogreolen Har du et ISBN-nummer

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 14-10-06 19:57

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Desværre kan jeg ikke linke til mine dyrebare JP-fleet list's
> i bogreolen. Den jeg citerede fra er Edition 2006/07

Er det denne:
http://www.transportdiversions.com/publicationshow.asp?pubid=5762

Og CD-Rom: http://www.transportdiversions.com/publicationshow.asp?pubid=5763

Mvh Jarl

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-10-06 20:16

erectus skrev:

> Er det denne:
http://www.transportdiversions.com/publicationshow.asp?pubid=5762

Ja, det er netop den. Køb endelig ikke cd-rom'en. Den har
ikke noget ordentligt søgesystem. Bøgerne er fine, jeg har
købt bøgerne siden 1989 hos Bucher & Co i Zürich.

www.buchairnet.com

jp@buchair.ch

--
Herluf :·)

Fra : erectus

Dato : 14-10-06 20:23

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> [...]

> ikke noget ordentligt søgesystem. Bøgerne er fine, jeg har
> købt bøgerne siden 1989 hos Bucher & Co i Zürich.

Takker mange gange.

Mvh Jarl

Fra : Thomas

Dato : 16-10-06 17:49

Hej Jesper

Næsten alle, hvis ikke alle, rejser med Tyrkiet Eksperten er med dette
selskab. Har fløjet med dem 2 gange.... det vat ikke SUPER men en OK
oplevelse.

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 16-10-06 20:09

Hej Tmomas!
Tak for dit svar. Tyrkiet Eksperten
http://www.tyrkieteksperten.dk/tyrkieteksperten.htm benytter to andre
flyselskaber ud over Onur Air.Det er ikke mig at flyve med Onur Air til
Tyrkiet fra Billund fordi de flyver om natten til Izmir. Jeg tænkte på Izmir
fordi det er et godt udgangspunkt for det min kammerat og jeg kan tænke os
at se.
Mvh. Jesper

Fra : Jan O

Dato : 18-10-06 10:43

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herinde, som har et reelt kendskab om Onur Air og evt.
> [...]
Som alternativ til Sterlings Kreaturtransporter er Onur Air
langt at forretrække, virkelig god service.

og der bliver ikke solgt skrabeloder på flyne

jan o

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-10-06 19:54

Hej Jan!
Vil du begrunde nærmere hvordan det er bedre at flyve med Onur Air for jeg
synes Sterling er udmærket, at flyve med? Jeg har aldrig oplevet de gange,
som jeg har fløjet med Sterling, at de solgte skrabelodder.
Mvh. Jesper

Fra : Jan O

Dato : 21-10-06 18:21

Jeg var i marts 2006 på en tur til Gran Canaria.
Efter flyet var lettet kunne man købe aviser og skrabe odder med en 1 præmie
på en valgfri fly billet med Sterling.
Et er at for hver gang man er ude at flyve med lavpris selskaberne, er at
der bliver mindre og mindre benplads, og alt koster til over pris, 25.- kr
for 25 cl vand etc.
men at de også begynder at sælge skrabelodder, der trækker jeg grænsen.
jeg skal lige sige det var ikke en billig rejse jeg havde købt, jeg var bare
ikke oplyst om, at det var med grisse transport jeg skulle.

Jan O

Fra : Jes Bastholm

Dato : 23-10-06 13:39

Samme oplevelse til Samos i maj 2006, afgang fra cph 7.15, oplevelser efter
take off i kronologisk rækkefølge:
1. Salg af drikkevarer
2. salg af skrabeloder og hovedtelefoner til film
3. servering af forudbestilt morgenmad (uden drikkevarer til børnene - det
skulle man have købt under punkt 1..)

Ved punkt 3 var klokken godt 8 så da kunne man også godt bruge sin morgenmad
i betragtning af at man havde været i lufthaven før 6...

Så jo, Sterling har det som en prioriteret indsats at sælge skrabelodder...
Det skal dog siges at der ikke blev solgt nogen på hjemturen 14 dage senere.

Jes

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-10-06 14:36

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herinde, som har et reelt kendskab om Onur Air og evt.
> erfaring/er
> med dette flyselskab?

Jep, dårlig service og ekstrem dårlig benplads, som kunne være
invaliderende hvis turen var længere end Tyrkiet

mvh
Preben

Fra : Arne Poulsen

Dato : 07-11-06 18:20

> Jep, dårlig service og ekstrem dårlig benplads, som kunne være
> invaliderende hvis turen var længere end Tyrkiet
>
> mvh
> Preben

Dette er nu ikke helt voresvelse.
Vi sejler i Tyrkiet med vores sejlbåd i forår og efterår ( se evt.
www.syviking.dk ) og har fløjet med Onur Air 6 gange i år og 2 gange sidste
år. ( Tyrkiet eksperten ) Nuvel benpladsen er ikke ekstravagant, men vi har
dog fundet os til rette. Service kan vi ikke klage på. Flink og venlig
betjening, og afgang og ankomst til tiden, hvilket er vigtigt for os.
Servering er uden svinekød, men det har vi vænnet os til, og flymad er
alligevel sjældent noget at råbe hurra for nogen steder..
mvh.
Arne Poulsen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 31-10-06 14:24