Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Sammenligning af ATI kort
Fra : David List

Dato : 13-10-06 07:43

Jeg skal have erstattet et hedengangent ATI AX800 XT kort med 256MB GDDR3
RAM. Hvordan vil et ATI X1950 XTX med 512MB GDDR4 RAM yde sammenlignet med
det ældre kort? Det ældre kort koster kun lidt mindre end det nyere. Kender
nogen til sammenligninger man kan finde på nettet?

Med venlig hilsen
David List

Fra : Mads

Dato : 13-10-06 08:43

On Fri, 13 Oct 2006 08:42:51 +0200, "David List" <news@davidlist.dk>
wrote:

> [...]
>det ældre kort? Det ældre kort koster kun lidt mindre end det nyere. Kender
>nogen til sammenligninger man kan finde på nettet?

Denne her er rigtig god :
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

mvh Mads

Fra : David List

Dato : 13-10-06 15:26

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message

Kender

> Denne her er rigtig god :
> http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Fremragende. Tak.

Med venlig hilsen
David List

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-10-06 11:19

"David List" <news@davidlist.dk> wrote in message
> [...]
> Kender
> nogen til sammenligninger man kan finde på nettet?

Et 800xt koster 2300,- og et 1950xtx koster 3500,- ( til PCIe) Det er da
en ret meget i forskel.

Det er rigtigt at AGP udgaven af 800xt koster omkring 3300, men der skal du
hellere sammenligne med andre AGP kort. (1950xtx kan ikke fåes til AGP, så
vidt jeg ved).

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 13-10-06 12:05

On Fri, 13 Oct 2006 12:19:26 +0200, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

>Et 800xt koster 2300,- og et 1950xtx koster 3500,- ( til PCIe) Det er da
>en ret meget i forskel.

Er en forskel på mere end 50% ikke ret meget ? Hmmmmmm

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-10-06 12:08

> Er en forskel på mere end 50% ikke ret meget ? Hmmmmmm

Det var også det jeg forsøgte at skive, men jeg ramte forkert. Fjern "en" så
passer det.

Bjarne K.

Fra : David List

Dato : 13-10-06 15:28

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message

> "David List" <news@davidlist.dk> wrote in message
GDDR3

> Et 800xt koster 2300,- og et 1950xtx koster 3500,- ( til PCIe) Det er da
> en ret meget i forskel.

Nå ja - det var et Asus EAX800XT Platinum jeg havde set på, da det kom det
gamle kort nærmest.

Med venlig hilsen
David List