Grafikort med indgang?
Fra : MooreHojer

Dato : 12-10-06 09:08

Hej NG

Kan man få grafikkort med en S-video eller komposite *indgang* og hvad
koster sådan en?

Har spurgt i gruppen dk.edb.hardware men er blevet henvist hertil i
stedet.

--
MooreHojer

Fra : Mads

Dato : 12-10-06 10:25

On Thu, 12 Oct 2006 10:07:34 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

> [...]
>koster sådan en?
>
>Har spurgt i gruppen dk.edb.hardware men er blevet henvist hertil i

Hej

Har du overvejet en TV tuner istedet?
Sådan en kan fåes for få hundrede kroner og
har næsten altid mindst S-video indgang.
Det var jo billigere end at skifte grafikkortet.

mvh Mads

Fra : MooreHojer

Dato : 12-10-06 11:31

som f.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=20814 ?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-06 12:05

MooreHojer wrote:
> som f.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=20814 ?

Fx. sådan et ja.

// Hans
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-06 10:26

MooreHojer wrote:
> Kan man få grafikkort med en S-video eller komposite *indgang* og hvad
> koster sådan en?

Hvad skal det bruges til?

Der er S-video/Composite indgang på fx. et Hauppauge PVR-??? TVkort,
som samtidlig har hardware mpeg2-encoder.

// Hans

Fra : MooreHojer

Dato : 12-10-06 11:30

> Hvad skal det bruges til?

At indspille ting fra VHS/DVD til PC

Fra : Mads

Dato : 12-10-06 16:54

On Thu, 12 Oct 2006 12:29:36 +0200, "MooreHojer" <simon@moorehojer.dk>
wrote:

>At indspille ting fra VHS/DVD til PC

Så vil jeg anbefale et TV tunerkort med indbygget MPEG
hardware encoder. F.eks. et Hauppauge WinTV PVR-150

En hardware MPEG encoder giver en meget bedre kvalitet
af optagelser og aflaster CPU'en

mvh Mads

Fra : N_B_DK

Dato : 12-10-06 19:25

Mads wrote:

> En hardware MPEG encoder giver en meget bedre kvalitet
> af optagelser

SLUDDER! det bedste signal får man ved at optage ukomprimeret, og efter
redigering komprimere det, men ja det aflaster CPUén med hardware
komprimering.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 12-10-06 10:38

MooreHojer wrote:
> Hej NG
>
> Kan man få grafikkort med en S-video eller komposite *indgang* og hvad
> koster sådan en?

Hvad det koster kommer an på resten af kortet, men kort med Video in / video
out hedder VIVO til "efternavn"

--
MVH.
N_B_DK

Fra : MooreHojer

Dato : 12-10-06 11:23

> Hvad det koster kommer an på resten af kortet, men kort med Video in /
> video out hedder VIVO til "efternavn"

Som f.eks. den her?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-10-06 11:55

MooreHojer wrote:

> Som f.eks. den her?
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=145188

ja

--
MVH.
N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 12-10-06 11:56

MooreHojer wrote:

> Som f.eks. den her?
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=145188

Det er dog et rigtig skod kort, så kan ikke anbefale dig det, hvis du skal
bruge det til nogen spil overhoved.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : MooreHojer

Dato : 12-10-06 12:00

> Det er dog et rigtig skod kort, så kan ikke anbefale dig det, hvis du
> skal bruge det til nogen spil overhoved.

spiller aldrig, er kun intreseret i muligheden for at sende et
billedsignal ind i min PC til brug i videoredigering

Fra : Kim S

Dato : 12-10-06 13:05

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse

> spiller aldrig, er kun intreseret i muligheden for at sende et
> billedsignal ind i min PC til brug i videoredigering

Jamen det kan du godt med det kort.

Mvh, Kim