?: Problemer med Tændspole på SCO 3 gears ~
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 11-10-06 21:45

Hej

Jeg roder med min SCO og tænding. Tændingen er en Bosch Type. Alle
komponenter fra Maxi passer over og i ankerpladen.

Der har været monteret nye platiner, tændspole og kondensator.
Jeg har haft problemer med at få den til at køre ordentligt efter
renovering. Det har vist sig, at det skyldes, at tændingen stod 1 mm efter
top, hvor korrekt indstilling er 1 mm før top. Dette kunne ikke klares i de
eksisterende spor på ankerpladen, så jeg har filet sporene op ca. 3mm. (Jeg
har på fornemmelsen, at der er monteret en maxi ankerplade, hvor sporene er
lidt forskellige)

Jeg har lige pludselig ingen tænding på fyren.

Platinerne åbner korrekt (og bryder stelforbindelsen) til kondensatoren,
Når jeg måler med alle komponenter monteret og forbundet på ankerpladen (men
ikke isat), har jeg stel på hele tiden. Dvs. der må være en kortslutning et
eller andet sted mellem platiner, kondensator og tændspole. Ny Kondensatoren
blev skiftet i aften. Dette løste ikke problemet. Har prøvet med forskellige
tændspoler (læs 4 stk) inden forskel.

Jeg måler 1,8-2,6 ohm på primær og ca. 3,6 K ohm på Sekundær

Kan nogen fortælle mig, hvor mange ohm en tændspole skal måle

Har I nogen forklaring

Hilsen Michael

Fra : Preuthun

Dato : 12-10-06 06:26

Hej.
Ankerplade og svinghjul skal også passe sammen, for at sikre at du får den
rigtige afrivning.

Mvh.
Jan Preuthun

Fra : KubikH

Dato : 12-10-06 15:07

> [...]
> et
> eller andet sted mellem platiner, kondensator og tændspole. >

Det eneste der kommer springende i hu, er at du nok skal kigge endnu en gang
på den lille ledning til platinerne.
Mange af dem er isoleret fra stel med en nylonskive eller fiberskive.
Har også oplevet at skruen der holdt ledningsøjet fast, var for lang, og
rørte stel.
Det samme gælder selve kontakdelen (vippen) på platinerne, her er der også
en nylon eller fiberskive som isolering.
Sidst: er du sikker på at du ikke har fået klemt ledningen under tændspole
eller lign ??

Som Preuthun også nævner skal du bruge både ankerplade og svinghjul der
passer sammen.
Ellers risikerer du nemt at gnisten er noget "fesent" noget

Mvh
Niels

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 12-10-06 17:19

Jeg har platinerne mistænkt pga at jeg måske har haft loddekolben for tæt
på.
Ledningen til at slukke med (som sidder under ankerpladen) er også skiftet
(den havde faktisk et hul)

Jeg kigger videre i aften

Jeg ved ikke præcis, om ankerplade og svinghjul passer sammen. Det er den,
som har været der hele tiden, og der har været tænding på indtil i mandags;
og det skal der jo helst komme igen.

Hilsen Michael

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 12-10-06 23:55

Hej igen

Så er der kommet gnist igen.
Det viste sig at være platinerne, det var galt med. Så lang tid for så lidt.

Hilsen Michael