Hacket website - igen
Fra : Allan Møller

Dato : 11-10-06 20:17

I vores lille firma har vi naturligvis også et lille website som fortæller
lidt om os, kontaktmuligheder mm.
Nu er vi for anden gang blevet hacket og der er lagt lidt engelsk tekst
omkring religion ind i vores index.html fil.
Nu ved jeg ikke om det er dårlig skik at oplyse navnet på firmaet - så det
undlader jeg til en start.
Vi synes selv at vi har valgt et "mellemstort" firma til at stå for hosting.

Det er vi blevet lidt trætte af og overvejer at skifte udbyder - men vil det
hjælpe os ?
Til sammenligning har jeg selv 3 domæner på en hjemmehostet server og der er
ingenting blivet hacket.

Sidste gang vi i forbindelse med nogle tegninger og nu så jeg lige på
teksttv at danskerne er blevet lidt upopulære igen.
Er der ikke andre som har været ude for hacking de sidste dage ? Jeg kan
ikke se der er skrevet om det.

Postet i 2 grupper i håb om hurtigt svar og forsøger med en FUT til
dk.edb.sikkerhed.

Mvh. Allan

Fra : Oilpanic

Dato : 11-10-06 20:24

Hej Allan

Din udbyder har sikkert installeret Frontpage extensions, et CMS admin
system eller noget i den stil som de ikke magter at sikre.

Personligt har jeg aldrig oplevet et hackerangreb på den måde - er
det sket 2 gange ved samme udbyder ville jeg bestemt skifte med det
samme.

Mvh
Mads

Fra : jopa

Dato : 11-10-06 20:33

Allan Møller skriblede bla:

> Det er vi blevet lidt trætte af og overvejer at skifte udbyder - men
> vil det hjælpe os ?
> Til sammenligning har jeg selv 3 domæner på en hjemmehostet server og
> der er ingenting blivet hacket.

Dit ? er OT i denne gruppe så længe det ikke drejer sig specifikt om et
webhotel.
Vi kan jo ikke sidde og gætte os til dit problem.
Teoretisk skyldes usikkerheden på dit hotel måske dig selv og ikke din
udbyder.
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : John

Dato : 11-10-06 20:38

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Er der ikke andre som har været ude for hacking de sidste dage
> ? Jeg kan ikke se der er skrevet om det.

Orkjo:

Antallet af hackerangreb på danske hjemmesider er blevet mere end
10-doblet, siden videooptagelserne af Dansk Folkepartis Ungdom,
der håner profeten Muhammed, kom frem:
http://www.computerworld.dk/art/36022?a=block&i=31

Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-10-06 21:05

Allan Møller skrev:

> Vi synes selv at vi har valgt et "mellemstort" firma til at stå for hosting.

> Det er vi blevet lidt trætte af og overvejer at skifte udbyder - men vil det
> hjælpe os ?

Det er ikke til at sige. Det kan være usikret kode på hjemmesiden
der giver nem adgang for en hacker, og det er ikke udbyderens
problem.

--
Bertel

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 11-10-06 22:08

On Wed, 11 Oct 2006 21:16:52 +0200, "Allan Møller" <spam@allanm.dk>
wrote:

>Det er vi blevet lidt trætte af og overvejer at skifte udbyder - men vil det
>hjælpe os ?

Både og men det burde alt andet lige blive bedre, jeg tror bare i har
været uheldige.

Den type hacking du nævner, har jeg ikke oplevet endnu, men jeg tror
på at hvis man er om sig med at opdatere, kan man minimere risikoen.

Dermed ikke sagt at man ikke kan opleve det, men man kan minimere
risikoen og dermed mindske at ens kunder får ballade.

Fra : Allan Møller

Dato : 12-10-06 19:34

> Både og men det burde alt andet lige blive bedre, jeg tror bare i har
> været uheldige.

Nu nævnes det både her og i webhotel gruppen at det kan være vores kode.
Det er lavet at et "proffesionalt" designer firma og det eneste vi har
liggende som
jeg måske kunne mistænke er en inputform for ansøgere.

Det der skete var index.html filen var overskrevet med en anden.

Domænet er www.colum-bus.dk

Mvh. Allan

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 12-10-06 20:21

On Thu, 12 Oct 2006 20:34:21 +0200, "Allan Møller" <spam@allanm.dk>
wrote:

>Nu nævnes det både her og i webhotel gruppen at det kan være vores kode.

Det er ikke nødvendigvis jeres kode, da det er gået ud over en hel del
flere på domæner på samme server:
http://www.zone-h.org/component/option,com_attacks/Itemid,43/filter_ip,213.150.41.35

/Jesper

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-10-06 05:49

Jesper Juul-Mortensen wrote:

> Det er ikke nødvendigvis jeres kode, da det er gået ud over en hel del
> flere på domæner på samme server:

http://www.zone-h.org/component/option,com_attacks/Itemid,43/filter_ip,213.150.41.35

Og hvis man 'bladrer' frem til de sidste sider, vil man se, at det er sket
gentagne gange før 10/10.

Stig Johansen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-10-06 07:51

Allan Møller skrev:
> [...]
> omkring religion ind i vores index.html fil.
> Nu ved jeg ikke om det er dårlig skik at oplyse navnet på firmaet - så det

Det er nok meget klogt, men selv om du ikke vil hænge dit webhotel ud,
vil du give os væsentligt bedre chancer for at bedømme om et skift af
webhotel kunne hjælpe, hvis vi vidste om der er tale om noget i klasse
med Pil, Azero eller B-one, når du beder os udtale os om, hvorvidt det
hjælper at skifte udbyder.

Det konkrete webhotel-navn kunne også let gøre at andre med samme
webhotel kunne sige at de havde eller ikke havde tilsvarende problemer,
så vi kan nærme os en idé om, om det er jeres websites sikkerhed, eller
udbyderens, den er gal med.

Endelig savner vi i høj grad at få at vide om I kører med et CMS, og
hvilket, hvis vi skal kunne gætte på årsagen til at nogen er kommet ind.

> Vi synes selv at vi har valgt et "mellemstort" firma til at stå for hosting.
>
> Det er vi blevet lidt trætte af og overvejer at skifte udbyder - men vil det
> hjælpe os ?

Godt spørgsmål. Jeg er webmaster for en række websites hos CSG.dk, som
ikke er blevet ramt, men det kan jo altså være et tilfælde.

> Postet i 2 grupper i håb om hurtigt svar og forsøger med en FUT til
> dk.edb.sikkerhed.

Jeg har tilladt mig at X-poste med FUT til
dk.edb.internet.udbydere.webhotel da mit svar primært handler om
webhotelvalg.

mvh

Jesper Brunholm