Nyhedsgrupper på MAC?
Fra : MacJohn

Dato : 11-10-06 18:32

Er der nogen her der kender til en god og overskuelig
nyhedsgruppe-læser?

Er tidligere PC bruger, og på PC'en brugte jeg Outlook Express - så,
noget tilsvarende ville være fedt.

??

Mvh
John

Fra : Holst

Dato : 11-10-06 18:54

MacJohn wrote:
´

> Er der nogen her der kender til en god og overskuelig
> nyhedsgruppe-læser?
>
> Er tidligere PC bruger, og på PC'en brugte jeg Outlook Express - så,
> noget tilsvarende ville være fedt.

Jeg kender ikke Outlook Express, men selv bruger jeg Thunderbird under
Windows, og den er jeg ganske godt tilfreds. Den opfylder stort set mine
behov.

Den fås også til Mac:

http://www.mozilla.com/thunderbird/all.html

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-10-06 19:59

Den 11-10-06 19.32 skrev MacJohn følgende:
> Er der nogen her der kender til en god og overskuelig
> nyhedsgruppe-læser?

Som Holst skriver, er Thunderbird ganske velegnet. Skal du bruge de
binære grupper, bør du dog finde et andet program.

Artikel om Thunderbird samt tilhørende brugerguide:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bjørnetjeneste: Når man siger tak for en tjeneste med en anden tjeneste...

Fra : John

Dato : 12-10-06 23:42

"MacJohn" <john@basix.dk> skrev i en meddelelse

Er tidligere PC bruger, og på PC'en brugte jeg Outlook Express -
så,
noget tilsvarende ville være fedt.

http://www.download.com/Microsoft-Outlook-Express/3000-2149_4-10175111.html?tag=lst-0-1

http://tucows.com/preview/205178

http://mac.majorgeeks.com/download4560.html

Mvh (en anden) John

Fra : Carl Drud

Dato : 13-10-06 18:30

John wrote:

> http://www.download.com/Microsoft-Outlook-Express/3000-2149_4-10175111.html?tag=lst-0-1

Mig bekendt bliver hverken IE eller OE til Mac opdateret mere og den
version du linker til kan vist ikke køre på de sidste versioner af Macs
styresystem.

Carl

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-10-06 17:21

MacJohn <john@basix.dk> wrote:

> Er der nogen her der kender til en god og overskuelig
> nyhedsgruppe-læser?
>
> Er tidligere PC bruger, og på PC'en brugte jeg Outlook Express - så,
> noget tilsvarende ville være fedt.

Outlook Express til Mac findes nu kun til Classic i OS X. Ellers er det
betalinsprogrammet Entourage fra MS Office:mac (X og 2004) pakken. Jeg
bruger selv Macsoup, men spørg i dk.edb.mac og få tips fra de der bruger
nyhedslæserne til OS X. Der findes en del forskellige at vælge imellem.