Live rock fra tyskland (Tv uds.)
Fra : Jesper

Dato : 11-10-06 16:43

Jeg kan huske at der for mange år siden engang i mellem blev sendt live
konceter fra en eller anden "halle" i dansk tv. Det var dengang en sjælden
ting og man sa klar hele natten foran fjernsynet og hvis nok også radioen da
det her blev sendt i stereo.

Jeg kan bl.a. huske The Police, Ideal, Black Uhuru og the undertones men er
der nogle der har en oversigt over årstal og kunstner.

hilsen

Jesper

Som desvære har mistet live båndene fra dengang...

Fra : Per Tolbøll

Dato : 11-10-06 17:02

http://www.rockpalast.de (fra Grugahalle i Essen)

Go' fornøjelse med minderne

/Per

Fra : Ib

Dato : 11-10-06 17:09

"Jesper" <docone@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> hilsen
>
> Jesper
>
> Som desvære har mistet live båndene fra dengang...

Google er din ven, nu er den det igen
Jeg tror det du taler om, er RockPalast. Nogle ,hvis ikke alle, af
koncerterne foregik i Grugahalle i Essen.
WDR sendte koncerterne.
Prøv at tjekke dette link, jeg tror at det du søger, er her:
www.rockpalastarchiv.de/

Ib, som så alle de rockshovs han kunne !!

Fra : Jesper

Dato : 11-10-06 17:28

Det er rigtigt det er Grugahalle, det var der jeg førstegang så Police som
jeg derefter var total fan af .

Kunne godt tænke mig at gense Ideal - tyske musik nar det er/var bedst!

Takker for svarene

Fra : Lars Holst

Dato : 11-10-06 19:46

"Jesper" <docone@vip.cybercity.dk> said in

> [...]
> som jeg derefter var total fan af .
>
> Kunne godt tænke mig at gense Ideal - tyske musik nar det er/var

Police Live fra Grugehalle har jeg stadig på bånd ligesom jeg også har
flere andre koncerter fra dengang.
Det er ganske vist, den aften leverede Police deres bedste præstation!!

--
Lars Holst

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 17:31

On Wed, 11 Oct 2006 18:09:22 +0200, "Ib" <ib@røvballe-bredsten.dk>
wrote:

>Prøv at tjekke dette link, jeg tror at det du søger, er her:
>www.rockpalastarchiv.de/

Uha hvor blev jeg lige ramt af en gedigen gang 80'er-nostalgi der.
Der har vi godt nok siddet i mange nætter og hørt rockmusik og
drukket..... Sinalco eller noget

Tak for linket.

/Alex

Fra : Brian Kals

Dato : 11-10-06 17:53

WDR sender stadig mange konserter, alt efter smag.

Mvh
Brian

Fra : Steen

Dato : 13-10-06 19:15

Uha!

Jeg husker Bryan Adams og Cheap Trick gav et par brag af nogle super
koncerter, dengang i starten af 80'erne. Har vist stadig koncerterne
på et par lasede VHS-bånd.

Det var dengang.....

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 14:56

> [...]
>
> hilsen
>
> Jesper
>
> Som desvære har mistet live båndene fra dengang...

F*ck hvor jeg savner de aftener hvor mange af os sad klistrede til
TV-skærmen med lyden fra koncerten samtidig i radioen i stereo i
super-kvalitet når der var Rock-Palast i TV/Radio om natten, det var tider.
Jeg glædede mig næsten lige så meget til de koncerter fra Grugahalle som jeg
glædede mig til Roskilde-Festivalerne. I dag gider Danmarks Radio ingenting
mere af den kvalitet, det hele er blevet til hurtige pop-programmer.

Jeg mistede et par af mine dyrebare båndoptagelser fra den tid på grund af
et lynnedslag som lige fik slettede nogle bånd på grund af den
elektromagnetisme som fremkom i lysnetkablerne i huset da lynet samtidigt
ødelagde en masse udstyr. Udstyret kunne repareres men jeg kunne godt tænke
mig at få en kopi af hvad jeg dengang fik ødelagt af båndoptagelser, hvis
nogen kunne hjælpe. Det handler om max en fire-fem grupper som optrådte i
Grugahalle (jeg var heldig at det ikke gik værre).

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : Max

Dato : 14-10-06 15:27

Hej Kim

> samtidigt ødelagde en masse udstyr. Udstyret kunne repareres men jeg
> kunne godt tænke mig at få en kopi af hvad jeg dengang fik ødelagt af
> båndoptagelser, hvis nogen kunne hjælpe. Det handler om max en

Man kan da købe meget af materialet fra dengang på DVD

http://www.rockpalast.de/rockpalast-dvd/staffel5.phtml

Mvh Max

Fra : Ole Thomsen

Dato : 15-10-06 08:50

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Man kan da købe meget af materialet fra dengang på DVD
>
> http://www.rockpalast.de/rockpalast-dvd/staffel5.phtml

Ja, Gallagher skiverne er helt suveræne selv om der ikke altid er helt styr
på lyden.

Fik pakken i julegave af mig selv sidste år

Ole Thomsen