Med futtog til Rusland
Fra : Bjarne

Dato : 11-10-06 12:49

Så sørgerligt er det nu, at selv Statsbanernes Rejsebyroer og
interntionale billetsalg giver helt op, når rejsende vover at
interessere sig for byer hinsides Moskva/MOCKBA
De vil meget hellere sælge flybilletter. Ikke sært at jernbanerne er på
vej mod nedlæggelse.

Men hvad gør man, hvis man vil fra Danmark og til eksempelvis Nishni
Novgorod?

Man kan nemt nok finde togforbindelserne på www.bahn.de, men man kan
ikke få at vide, hvordan man køber sin rejsehjemmel.

Bjarne

Fra : sailor99

Dato : 11-10-06 15:08

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man kan nemt nok finde togforbindelserne på www.bahn.de, men man kan ikke
> få at vide, hvordan man køber sin rejsehjemmel.

Jeg er sikker på, at Deutsche Bahn gerne vil sælge dig en billet. Prøv at
kontakte dem i Flensborg. Hvis ikke du kan tysk, er der gode chancer for, at
der er en, der taler dansk.

Mvh
Georg

Fra : Bjarne

Dato : 11-10-06 17:34

sailor99 skrev:
> [...]
> kontakte dem i Flensborg. Hvis ikke du kan tysk, er der gode chancer for, at

Tak for tippet.
Jo, de fortjener en chance. Det er nok under alle omstændigheder
billigere end DSB

Bjarne

Fra : michael

Dato : 11-10-06 17:49

Deutsche Bahn har også et kontor i København: http://www.db-danmark.dk/

/michael

Fra : find clausen

Dato : 11-10-06 16:39

On Wed, 11 Oct 2006 13:48:31 +0200, Bjarne <netmolotow@varmpost.com>
wrote:

> [...]
> interessere sig for byer hinsides Moskva/MOCKBA
> De vil meget hellere sælge flybilletter. Ikke sært at jernbanerne er på
Så prrøv at finde et biltog sydpå, det er rent til grin ...

Reiseauskunft - Tickets
I venstre menu ...

--

press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : Bjarne

Dato : 11-10-06 17:32

find clausen skrev:

> Så prrøv at finde et biltog sydpå, det er rent til grin ...
Nej, på Autoreisezugs hjemmeside er det vist helt OK.

> Reiseauskunft - Tickets
> I venstre menu ...

Jeg kan stadig ikke finde Preisauskunft

Bjarne

Fra : erectus

Dato : 11-10-06 18:06

Bjarne wrote:

> [...]

> Man kan nemt nok finde togforbindelserne på www.bahn.de, men man kan
> ikke få at vide, hvordan man køber sin rejsehjemmel.

Det kan gøres på flere måder: Bus fra Kbh. til Berlin eller tog til Berlin
over Rødby-Puttgarten med DSB med skift i Hamborg.

Bus fra Malmø til Berlin:
http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=192

Fra Berlin til Moskva eller helt til Nizhny Novgorod (Gorki(y)) kan billet
bookes hos De Russiske Statsbaner:
http://www.expresstorussia.com/russian_train_tickets.html

Man kan også køre med den Transsibiriske Jernbane fra Moska til Nizhny
Novgorod.

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 11-10-06 19:18

erectus skrev:

> [...]
> http://www.expresstorussia.com/russian_train_tickets.html
>
> Man kan også køre med den Transsibiriske Jernbane fra Moska til Nizhny

Tak for linket.
Det kunne da være interessant at køre med Transsib det sidste stykke som
alternativ til flybillet.

Man kunne jo også prøve luksustoget Berlin - MOCKBA, men det er næppe
helt billigt.

vh

Bjarne

Fra : erectus

Dato : 11-10-06 20:33

Bjarne wrote:

> Man kunne jo også prøve luksustoget Berlin - MOCKBA, men det er næppe
> helt billigt.

> vh

> Bjarne

Er det DB, der kører den tur?

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 12-10-06 05:46

erectus skrev:

> Er det DB, der kører den tur?

jeg fandt lidt
http://www.russlandjournal.de/russland/russland-reise-bahn/russland-reise-berli.html
vh
Bjarne

Fra : erectus

Dato : 12-10-06 08:04

Bjarne wrote:

> jeg fandt lidt
> http://www.russlandjournal.de/russland/russland-reise-bahn/russland-reise-berli.html

> vh
> Bjarne

Ja, det er luksusudgaven Den kører fra både fra Berlin og Køln. En af
dem via Warszawa.

En returbillet Køln-Moskva direkte kan fås i forskellige varianter fra 1.600
kr. til 2.500 kr. Den kan bestilles både på DB's kontor i London eller i
Køln: http://www.seat61.com/Russia.htm#Moscow

Der er også en moderne "lyner", som kører samme strækning:
http://www.thalys.com/

Mvh Jarl

Fra : erectus

Dato : 12-10-06 08:08

Tilføjelse: Biletprisen er fra 2.000 kr. til 4.000 kr. (Det var £ og ikke
Euro) ved forudbestilling.

Mvh Jarl

Fra : Bjørn Christian Tørr~

Dato : 11-10-06 21:26

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:
: Men hvad gør man, hvis man vil fra Danmark og til eksempelvis Nishni
: Novgorod?

Jeg tror jeg ville valgt å fly til Moskva eller Sankt Petersburg.
Flyplassene tilbyr nemlig de enkleste immigrasjonsfasilitetene. Du
må uansett ordne deg visum på forhånd, og da er det altså enklest
å tre inn i Russland via en flyplass.

Når du først er inne i Russland er det veldig lett å komme seg
videre til Nisjnij Novgorod med tog. Både St. Petersburg - Moskva
og Moskva - Nisjnij Novgorod har MANGE avganger å velge mellom,
så du kan normalt fint få billett til et tog samme dag. I disse
byene trenger du heller ikke å kunne russisk for å få kjøpt
billett. De har behjelpelige service-centre (Tservis Tsentr) på
jernbanestasjonene, og der finnes det alltids noen som kan
betjene deg på engelsk.

Du sier ikke når på året du vil reise, men HVIS det er i
sommerhalvåret, så vil jeg gjerne anbefale å reise med båt
fra Moskva til Nisjnij Novgorod, på Volga. Det koster nok litt
mer, men er en fascinerende reise, ved at du får se hvordan
russere på cruise i sitt eget land oppfører seg. Som utlending
vil du også være interessant for russerne å snakke med, og du
lærer helt sikkert mer om Russland og russere på en sånn reise
enn på de relativt få timene det tar å reise med toget.

God tur!

Bjørn
www.iposeogsekk.com

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 14-10-06 21:50

> [...]
>
> Man kan nemt nok finde togforbindelserne på www.bahn.de, men man kan ikke
> få at vide, hvordan man køber sin rejsehjemmel.

Hej Bjarne!
Jeg vil forslå dig, at du går ind på Den russiske ambassade´s hjemmeside
http://www.denmark.mid.ru/ og ansøger om visum i hvert fald hvis du ikke
flyver til Moskva. Med hensyn til Rejsen til Nishni Novgorod vil jeg
foreslå, at du tager med færgen fra København til Swinoujscie i Polen med
Polferries http://polferries.dk/dk/center_main.php?lang=dk&main=news og
derfra med tog til Szczecin Glowny (Szezcin´s hovedbanegård), hvor du tager
en overnatning og næste dag tager toget til Nishni Novgorod (Gorkij Moskva).
Et nyttigt link til togrejsen er dette link
http://www.pkp.pl/english/index.php
Mvh. Jesper

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 15-10-06 20:20

wrote:

> [...]
>vej mod nedlæggelse.
>
>Men hvad gør man, hvis man vil fra Danmark og til eksempelvis Nishni
Med tog til Stockholm, sejl til Turko eller Helsinki, Tag toget fra
Turko til Helsinki, skift til toget til St. Petersborg, i St.
Petersborg er der nok af tog at vælge imellem til div. distinationer i
Rusland. Der er et fint nyt højhastighedstog til Moskva, kun 3,5
timer.
Prøv evt. et Finsk rejseberu de kender med garanti til dette.

/Hans