E-Mail
webnoob 5265
Sender mail med asp, hvad sætter navn i "h~
Fra : Leif Neland

Dato : 10-10-06 20:45

Jeg sender fra asp med set msg = Server.CreateOBject("CDO.Message")

Mailserveren = webserveren sender post ud, og i HELO siger den bare "web".

Så noget post rejectes med

smtp;501 : Helo command rejected: need fully-qualified hostname

Hvor i alverden sætter jeg det? Jeg har fuld adgang til serveren, men er
mest vant til sendmail på linux, ikke whatevermailserver, der benyttes af
asp på denne win2k-server.

Leif

Fra : Torben Brandt

Dato : 11-10-06 01:30

Leif Neland wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> mest vant til sendmail på linux, ikke whatevermailserver, der benyttes af

Et bud:
On an IIS server I could solve the problem with:
default SMTP virtual server -> property -> delivery -> advanced -> write the
domain name on "Fully-qualified domain name".

Klippet fra http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=1224890 hvor en gut
har det omvendte problem af dig

Håber det hjælper,
Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 11-10-06 18:45

Torben Brandt wrote:

> [...]
> default SMTP virtual server -> property -> delivery -> advanced ->
> write the domain name on "Fully-qualified domain name".

Tak, det hjalp. Nu sendes med et rigtigt navn i HELO'en.

Leif