Skærme
Fijala 3554
S-IPS trådnet
Fra : Nikolaj W.

Dato : 10-10-06 08:05

Hej

Jeg var den lykkelige ejer af en viewsonic vp191b, som uheldigvis gik i
stykker og skulle byttes, efter først at have fået en ombytnings skærm
med et forkert panel tilbød de mig en vp201b med 16ms s-ips frem for 8ms
p-mva, men den er så 20,1" fremfor 19", så jeg sagde 'ja tak'. Men jeg
synes umiddelbart at s-ips er noget hø frem for p-mva, det er lidt som
om at der er et trådnet over hele skærmen, er det en naturlig fejl fra
panelets side eller skal jeg sende den retur en gang til?

Fra : Stig Holmberg

Dato : 10-10-06 15:44

"Nikolaj W." <nikolaj_dk@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at der er et trådnet over hele skærmen, er det en naturlig fejl fra
> panelets side eller skal jeg sende den retur en gang til?

S-IPS paneler har et "trådgitter" sådan er de bare.

Efter at ViewSonic flyttede deres servicecenter ud af DK har deres service
været elendig, jeg havde en fejl på min skærm og de sendte mig så en hel
anden skærm som var beige-farvet over det hele, noget de kaldte en
"replacement monitor" altså en skærm der kun fungerer som ombytningsskærm og
ikke er beregnet til detailsalg.

Denne skærm havde ydermere helt vild trailing, så den gik retur.

Det gamle ViewSonic servicecenter i DK (Infocare) havde ellers en helt ny
skærm stående magen til min ViewSonic, men den måtte de ikke udlevere til
mig!

Den er lige til forbrugerstyrelsen, de skal reparere din skærm eller give
dig en ny magen til.

Jeg køber ikke ViewSonic igen grundet denne mangel på service.

Mvh. Stig

Fra : Nikolaj W.

Dato : 10-10-06 16:58

Stig Holmberg wrote:
> [...]
> dig en ny magen til.
>
> Jeg køber ikke ViewSonic igen grundet denne mangel på service.

Jeg er som ikke utilfreds med servicen, vp191b som var min første model
eksistere med to forskellige paneler, jeg var bare uheldig at få det
forkerte, det byttede den jo til en større model og ringede tli mig
først for at høre, om jeg var villig til at få en vp201b med 16ms s-ips
panel, hvis ikke ville kunne jeg vente lidt og få en med 8ms m-pva 19"
som var min oprindelige skærm. Men ville lige høre om det var panelet
der var sådan eller den var defekt. Men jeg må sige, at jeg er tilfreds
med deres service

Fra : Stig Holmberg

Dato : 10-10-06 17:15

> [...]
> min oprindelige skærm. Men ville lige høre om det var panelet der var
> sådan eller den var defekt. Men jeg må sige, at jeg er tilfreds med deres

Ja jeg køber *aldrig* det mærke igen efter at have brugt 3 uger på at
tovtrækkes med deres callcenter hvor man kommer til at tale med den ene
teknisk uvidende person efter den anden (både på engelsk, norsk, svensk og
dansk!!)

Det eneste de kan finde ud af er at sige: "i have to call you back" eller
"no we cant do that" mens de læser op fra en kundemanual.

Mvh. Stig

Fra : Nikolaj W.

Dato : 10-10-06 17:57

Stig Holmberg wrote:

> [...]
>
> Det eneste de kan finde ud af er at sige: "i have to call you back" eller
> "no we cant do that" mens de læser op fra en kundemanual.

Hehe Du har ret, deres sprogforvirring er ret stor, hvorfor ansætter man
svenskere og nordmænd som ikke kan engelsk. Men efter det gik op for
dem, hvad problemet egentligt bestod i, så byttede de den med det samme.
Indtil da, fik jeg en masse hints som kunne afhjælpe problemet, eller
det problem som de troede det var... Men jo de burde måske stille lidt
større krav til deres service center...

Fra : Nikolaj W.

Dato : 10-10-06 17:04

Forøvrigt er det infocare der har sendt begge de skærme jeg har
modtaget... måske de er gået tilbage... men deres callcenter ligger i
udlandet

Fra : Stig Holmberg

Dato : 10-10-06 17:11

> Forøvrigt er det infocare der har sendt begge de skærme jeg har
> modtaget... måske de er gået tilbage... men deres callcenter ligger i
> udlandet

Det hele styres fra et sted i Europa, men hardwaren kommer fra Infocare.

Mvh. Stig