Trojaner i NoClose
Fra : Lars HT

Dato : 09-10-06 17:10

Har igennem benyttet programmet NoClose, som kan disable X-knappen på
selvvalgte programmer - på den måde kan det forhindres, at man lukker et
program ved en fejltagelse.

Nu er AVG dog begyndt at blokere filen NoClose.exe, og påstår, at der er en
trojaner gemt i filen.

NoClose kan downloades her:
http://www.donationcoder.com/Software/Skrommel/index.html#NoClose
På samme websted er et hav af små nyttige utilities, hvoraf jeg kører et par
andre uden problemer.

Nu er jeg jo bare blevet lidt nervøs ved NoClose - er der andre, som får
trojaner-advarsler ved kørsel af NoClose???

Lars

Fra : John

Dato : 09-10-06 18:47

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg jo bare blevet lidt nervøs ved NoClose - er der
andre, som får
> trojaner-advarsler ved kørsel af NoClose???

Jeps.. får slet ikke lov at downloade filen..

Mvh John

Fra : Lars HT

Dato : 09-10-06 19:32

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> andre, som får
>
> Jeps.. får slet ikke lov at downloade filen..

Bruger du også AVG??

Lars

Fra : John

Dato : 09-10-06 20:16

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> skrev i en meddelelse

> Bruger du også AVG??

Jep, og det _kan_ da godt være en falsk positiv, meen... Jeg
ville forsøgsvis downloade til skrivebord og køre en manuel
scanning dér, men fik slet ikke lov at downloade filen :)

Tip: Vent evt til næste AVG update, og prøv så igen.

Mvh John

Fra : Kaj

Dato : 09-10-06 20:22

> [...]
> fik slet ikke lov at downloade filen :)
>
> Tip: Vent evt til næste AVG update, og prøv så igen.

Jeg har hentet den og scannet med Avast.
Den giver ingen alarm.

Kaj

Fra : Lars HT

Dato : 09-10-06 20:27

"Kaj" <kkk@kkkkk> wrote in message

> Jeg har hentet den og scannet med Avast.
> Den giver ingen alarm.

Og HouseCall heller ikke!

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 07:41

On Mon, 9 Oct 2006 21:27:12 +0200, "Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark>
wrote:
>Og HouseCall heller ikke!
>
>Lars

Symantec Corp. edition siger ikke noget til den, inden da har den
været igennem en hw firewall som checker med, Clam.AV, AVG og Fprot
ingen af dem reagere på filen. Så den må være god nok.

René
--
Visit irc.escalated.net #thepub Danish, Dutch, UK and Swedish peps in there.
Never send email to this address: spam@euclidian.com. This is a spam trap and everyone sending any email to this address will be blacklisted.

Fra : Lars HT

Dato : 11-10-06 17:59

<Enkil> wrote in message news:mc4pi2lp7ee18hlevkkk8od17tfr22cm1p@4ax.com...

> Symantec Corp. edition siger ikke noget til den, inden da har den
> været igennem en hw firewall som checker med, Clam.AV, AVG og Fprot
> ingen af dem reagere på filen. Så den må være god nok.

Ja, det er også min konklusion!

Tak til Jer alle for input og forsøg!

Lars

Fra : John

Dato : 12-10-06 14:46

> Ja, det er også min konklusion!

En forklaring:

"Why some programs may cause your anti-virus or anti-spyware
scanner to show an alert.

Modern anti-virus programs can detect a wide range of potentially
dangerous programs. This normally goes far beyond traditional
viruses and worms and often includes heuristic alerts, which
basically means that you can get alerts when an anti-virus
program "thinks it could be ..." .."
http://www.snapfiles.com/help/av-info.html

> Tak til Jer alle for input og forsøg!

Velbekomme! Mvh John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-10-06 15:06

John skrev:

> Modern anti-virus programs can detect a wide range of potentially
> dangerous programs. This normally goes far beyond traditional
> viruses and worms and often includes heuristic alerts

Sådan er gamle AV-programmer nu altså også indrettet.

--
Bertel