Max Opløsning 1280x1024?
Fra : Kenneth

Dato : 09-10-06 17:04

Hej

Har lige købt en ny fladskærm Samsung 20" Widescreen 205bw, men kan ikke få
den højere op end 1280x1024 i opløsning.....
Har opdateret til nyeste driver både på grafikkort og skærm men uden held!

Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram

Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Hvad gør jeg galt?

Mvh
Kenneth

Fra : Brian Lund

Dato : 09-10-06 20:02

> [...]

> Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram
>
> Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Det er vel dit grafikkort, eller driveren til samme, som ikke kan klare den
opløsning den er beregnet til!
Den burde kunne køre 1680*1050, hvilket jeg egentligt ikke vil kalde "meget
højere", det er jo samme vertikale opløsning godt og vel...

Brian

Fra : Mogens

Dato : 09-10-06 20:15

On Mon, 9 Oct 2006 18:04:14 +0200, "Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>
>Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram
>
>Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Her er hvad jeg gjorde :

1. "Egenskaber for skærm" > Indstillinger
( altså der hvor du sætter opløsningen )

2. Klik på Avanceret

3. Klik på Skærm

4. Fjern flueben ved "Skjul tilstande som ikke . . . . . . "

5. Klik OK

Så burde du kunne vælge masser af højere opløsninger
og sikkert også nogen din skærm ikke kan klare.

mvh Mogens

Fra : Kenneth

Dato : 10-10-06 07:10

Den mulighed har jeg desværre ikke..

Feltet er bare grå.....

Fra : Mogens

Dato : 10-10-06 11:35

On Tue, 10 Oct 2006 08:09:56 +0200, "Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk>
wrote:

>Den mulighed har jeg desværre ikke..
>
>Feltet er bare grå.....

Hmm, det kunne tyde på at dine grafikkort drivere ikke er
installeret 100%
Har du prøvet at hente en nyere driver fra Nvidia?

Eller i det mindste at installere den originale driver som
fulgte med kortet? Det er heller ikke altid at den nyeste
driver er den bedste. Et par af de sidste versioner fra
Nvidia har f.eks. givet mig problemer med at afspille DVD
film. Det gav grøn skærm ved DVD film indtil jeg skiftede
tilbage til en lidt ældre version af drivere.

mvh Mogens

Fra : Kenneth

Dato : 10-10-06 15:57

Hentede de nyeste drivere... og brugte alm. vga i stedet og nu kører det...

Tak

Fra : Esben

Dato : 09-10-06 21:58

"Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Grafikkortet er Geforce fx5500 med 256mb ram
>
> Skærmen er oplyst til en meget højere opløsning

Er det over VGA eller DVI? Mange nvidia-kort fra dengang kørte ikke DVI
særlig godt over 1280x1024.

--
Esben

Fra : Kenneth

Dato : 10-10-06 07:09

Det er DVI.

Synes ikke VGA så særlig godt ud.....

Mvh.
Kenneth

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 10-10-06 15:50

Jadav!

Det er vel ikke noget med den står som skærm 2 eller sådan noget???

Det har jeg engang haft det problem, mit grafikkort troede den skulle køre
i/som skærm 2, derved havde jeg meget begrænset opløsnings muligheder!

Håber dette hjælper dig videre. (c:

M.v.h.
Hans Nikolajsen