Grafikkort
Fra : Mikkel

Dato : 09-10-06 14:53

Hej Gruppe,

Jeg har kik på dette MSI kort:

Model: NX7600GT-T2D256EZ,
GeForce 7600GT, 256MB GDDR3, DVI, TV-Out, HDTV, Passive Cooling, PCI-Express

Der er passiv køling, hvilket passer mig godt mht. støj.

Spørgsmålet er, kan jeg køre Vista på dette kort ? Jeg mener hermed om man
kan få fuld grafik på Vista med 3D mm, eller skal der et endnu
kraftigere kort til...

Jeg spiller ikke, men arbejder lidt med foto og film.

Hilsen
Mikkel

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 09-10-06 20:12

Mikkel wrote:
> Jeg har kik på dette MSI kort:
>
> Model: NX7600GT-T2D256EZ,
> GeForce 7600GT, 256MB GDDR3, DVI, TV-Out, HDTV, Passive Cooling, PCI-Express

glimrende kort

> Der er passiv køling, hvilket passer mig godt mht. støj.

rar ting :)

> Spørgsmålet er, kan jeg køre Vista på dette kort ? Jeg mener hermed om man
> kan få fuld grafik på Vista med 3D mm, eller skal der et endnu
> kraftigere kort til...

Fuld knald - nej... Jeg har et 7600 GS der er en tand langsommere, men
da jeg smed seneste Vista ind på den var det som om min maskine gik i
stå.. der var ikke meget saft og kraft tilbage til grafikken :(

> Jeg spiller ikke, men arbejder lidt med foto og film.

Så tror jeg ikke det er det store problem. Jeg afprøvede primært directX
i fx Celestia - og her var min framerate på ca. det halve af hvad den er
i Xp. Spillene kørte generelt også ca. halvt tempo. Hvis du "kun" skal
bruge 2d er det ikke helt det samme. Her var mit kort fint med i Vista.

Specs: Intel 3.5GHz, 1 GB ram og et 7600 GS.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Mikkel

Dato : 10-10-06 08:40

Hej Lars,

Tak for dit fine svar

Jeg har efter jeg læste dit svar kikket lidt efter noget bedre og har fundet
dette:
http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=757

Et NX 7900 GT kort med 512 Mb DDR3 RAM

Tror du det vil kunne klare opgaven bedre..

Spørgsmålet er bare om det ikke bruger extremt meget strøm. Der skal jo
seperat strømstik på.

Jeg har tænkt mig at sætte en Corsair CMPSU-520HXEU, 520Watt strømforsyning
i min ny maskine, tror du det er
en god ide at vælge 620 W versionen.

Det er lidt kedeligt at man skal have et kraftigt "Spille Grafikkort" for at
kunne udnytte Vista fuldt ud...

Hilsen
Mikkel.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 10-10-06 12:06

Mikkel wrote:
> Et NX 7900 GT kort med 512 Mb DDR3 RAM

Det klarer i hvert fald diver se tests ret flot.

> Tror du det vil kunne klare opgaven bedre..

mon ikke :)

> Spørgsmålet er bare om det ikke bruger extremt meget strøm. Der skal jo
> seperat strømstik på.

Aner det ikke - men mon ikke man kan finde noget i en test et sted.
Mit har også ekstra strømstik på - men tager nu ikke så meget endda.

> Jeg har tænkt mig at sætte en Corsair CMPSU-520HXEU, 520Watt strømforsyning
> i min ny maskine, tror du det er
> en god ide at vælge 620 W versionen.

Jeg kører med 400 watt - og det er nok til min strømsluger. - men det er
afhængigt af _så_ mange ting.

> Det er lidt kedeligt at man skal have et kraftigt "Spille Grafikkort" for at
> kunne udnytte Vista fuldt ud...

jups - efter at have leget med den seneste build (rc2) i weekenden smed
jeg den ud igen - det er simpelthen for tungt til at jeg vil spilde min
tid på det :D Venter et par år til den er billig og jeg har en anden
maskine.

/hilsner

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-10-06 12:22

"Mikkel" <MikkelM@mail.dk> wrote in message
> Hej Lars,
>
> Det er lidt kedeligt at man skal have et kraftigt "Spille Grafikkort" for
> at kunne udnytte Vista fuldt ud...

Det tror jeg heller ikke du skal. Det vil være total overkill at købe et
7900gt til køre Vista når du ikke spiller.
Jeg mener altså, at det 3d der vil foregå i Vista burde sagtens kunne klares
med det andet kort du nævnte.

Det som Lars henviser til med halvering af framerate, er under spil i Vista,
og det vil jeg tillade mig at tilskrive for dårlige drivere til Vista.

p.s. Jeg har ikke prøvet Vista, så måske er der noget jeg har overset.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-10-06 12:37

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> Det som Lars henviser til med halvering af framerate, er under spil i
> Vista, og det vil jeg tillade mig at tilskrive for dårlige drivere til
> Vista.

Hov, slog lige Celestia op, og kan se at det ikke er et spil, men mener nu
stadig at manglende performance må tilskrives driverne.

Bjarne K.