Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Internetbank - tro på "kvaliteten" af sys~
Fra : Anders Majland

Dato : 09-10-06 08:51

Hos en større internetbank ville jeg lige lave en EU overførsel til
tyskland - men fik fejlen "Overførslen indeholder tekst som ikke er tilladt"
Jeg kunne ikke gennemskue hvad jeg skulle have skrevet forkert fejlen kom
efter at jeg havde fjernet alle specialtegn som , . # fra meddelsen til
modtager men lige lidt hjalp det.

Så jeg henvendte mig til support ...

Det viser sig at de har en udvikler der hedder Frank og han har "glemt"
noget testkode så man får ovenstående fejl hvis man forsøger at lave en
overførsel til tyskland og skriver Frank som navnet på modtageren ....

Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-10-06 09:55

> [...]
> overførsel til tyskland og skriver Frank som navnet på modtageren ....
>
> Ved ikke helt om jeg skal grine eller græde ...

Det er meget almindeligt at lave den type test for at se om det går godt i
drift, men det er unægtelig sjusket både ikke at rydde op efter sig og have
valgt noget tekst, hvor det er sandsynligt at andre rammer ind i. Siger nok
mere om programmøren end om banken.

Mvh Maria

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-06 11:18

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> valgt noget tekst, hvor det er sandsynligt at andre rammer ind i. Siger nok

Enig, men det kan være lumskt i meget store systemer, det ved jeg selv
fra mit arbejde.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk