AppleScript, 9.1 og rounded
Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-01-01 23:49

Hej scriptechies

Kiggede i technoten til 9.1, og der er kommet en ny besynderlig
parameter til brug med "rounded". Men jeg kører fortsat en beta, og her
virker det ikke.

Så er der nogen der kan få "as taught in school" til at virke:

property min_variabel : 2.52
set afrundet_variabel to round min_variabel as taught in school

Vh
Peter

tell girlfriend
make new cookies using chocolate as taught in school
end tell

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-01-01 03:04

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> tell girlfriend
> make new cookies using chocolate as taught in school
> end tell

Er din gf AppleScriptable? ROTFL :D
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Peter Gersmann

Dato : 21-01-01 08:21

In article <1enkdra.1ggcoh0q7ol4wN%spambait@use.reply.to>,
webmaster@mariama.net wrote:

> Er din gf AppleScriptable? ROTFL :D

Men ikke helt så simpelt

try
tell girlfriend
make new cookies using chocolate as taught in school
end tell
on error
tell me
say "Okay - men så bliver det min variant." using "Fred"

make new cookies using {"chocolate","macademia nuts"} ¬
as learned in USA
end tell
end try

Tror godt man kan tænke i AppleScript udenfor alm. grafisk workflow.
Så nu vil jeg :

property min_avis : "Jyllandsposten" as news
open min_avis for access
read from min_avis while eating breakfast
close min_avis

Fandt i øvrigt løsningen på det første problem. Skal bruge rounded 2x.
//Peter

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 21-01-01 12:06

> [...]

> close min_avis
>
> Fandt i øvrigt løsningen på det første problem. Skal bruge rounded 2x.

Tja, det skulle da ikke være så vanskeligt, eftersom både Explorer og
Netscape er AplleSciptable, så det du gør er at du sætter Titanium
powerbook'en op på bordet og Airporter til dit modem og så får du
iøvrigt AppleScripts til at åbne JPs elektroniske udgave på nettet og
lukke den igen.