Skærme
Fijala 3554
TFT spørgsmål
Fra : Tom Jansen

Dato : 08-10-06 17:01

Har lige anskaffet min første TFT DVI skærm - og har ikke den store
erfaring med det (Ikke at det er så svært at stikke dvi stik i dvi stik ;)
men:
Når jeg viser et mørkt billede (Eller et helt sort for at test) så er det
ligesom der kommer "lys ind" fra toppen af skærmen - ligesom backlight
bliver reflekteret ind. Det er ikke inde på selveskærm billedet, det lyser
bare ind - er det normalt eller er den mon i stykker?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-10-06 19:01

Tom Jansen skrev:

> [...]
> ligesom backlight bliver reflekteret ind. Det er ikke inde på
> selveskærm billedet, det lyser bare ind - er det normalt eller

Visse fladskærme har den kedelige egenskab. En af de værste jeg
endnu har set er LG L1932P(*). Jeg ville personligt ikke kunne
finde mig i så stor en "udstråling" fra en skærm stillet til at
vise sort.

(*) Er ikke 100 % sikker på, om det var en defekt ved netop den
skærm, eller om det gælder for alle LG L1932Per, men jeg tror nu
mest på det sidste.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 09-10-06 10:57

Tom Jansen skrev:

> [...]
> bliver reflekteret ind. Det er ikke inde på selveskærm billedet, det lyser
> bare ind - er det normalt eller er den mon i stykker?

Det er desværre udbredt hos billige skærme. Hvad er det for en model?

--
Mvh. Peter

Fra : Mogens

Dato : 09-10-06 12:04

On Mon, 9 Oct 2006 11:57:25 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<usenet@filmsvar.dk> wrote:

>Det er desværre udbredt hos billige skærme. Hvad er det for en model?

Ikke kun de billige. Sidst jeg købte fladskærm prøvede jeg både en
billig Acer og en dyr Samsung Syncmaster. De røg begge retur til
butikken pgs. nævnte problem. Samsung'en var sgu den nyeste og
dyreste model som butikken havde.
Heldigvis fandt jeg kort tid senere en Viewsonic VX924 på tilbud
og fik en perfekt skærm samtidigt med at jeg sparede 500 kr
ifht. Samsung'en.

Desværre er det svært at komme til at afprøve en skærm ordenligt
i butikken. Man kan jo ikke bede dem slukke lyset og smække en
film på.

mvh Mogens

Fra : Tom Jansen

Dato : 09-10-06 16:50

Mogens <Mogens@nospam.nothanks.com> wrote in

> [...]
> Heldigvis fandt jeg kort tid senere en Viewsonic VX924 på tilbud
> og fik en perfekt skærm samtidigt med at jeg sparede 500 kr

Det er lige før nogen skulle lave en liste over skærmen som ikke gør det.

> Desværre er det svært at komme til at afprøve en skærm ordenligt
> i butikken. Man kan jo ikke bede dem slukke lyset og smække en
> film på.

Det er jo det, det er lige før man skulle have sit eget mørkekammer med.

Fra : Tom Jansen

Dato : 09-10-06 16:48

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in

> Det er desværre udbredt hos billige skærme. Hvad er det for en model?

En Samsung 940BF. Hvis den kun skulle bruges til word i et velbelyst
kontor var den fin nok - men det der lys er belastende.