DVD'ere fra Australien
Fra : Grev Dracula

Dato : 08-10-06 09:58

Hej Gruppe

Jeg har fundet 2 DVD box set, der åbenbart kun findes på det
australske marked, som jeg har tænkt mig at bestille hjem.

Men hvordan er det lige med told og moms på sådan nogle, som kommer
fra Australien? Er der nogen her, der har prøvet at købe DVD'ere hjem
dernedefra ..?

På forhnad tak for brugbare svar ..

Fra : Holst

Dato : 08-10-06 10:03

Grev Dracula wrote:

> [...]
>
> Men hvordan er det lige med told og moms på sådan nogle, som kommer
> fra Australien? Er der nogen her, der har prøvet at købe DVD'ere hjem

Det lyder mere som et spørgsmål til news:dk.forbruger

Men det korte af det lange er, at der bliver tillagt told (jeg ved ikke,
hvad toldsatsen er, sandsynligvis mindre end 5 %). Tolden beregnes på
bagggrund af varens pris plus forsendelsesomkostninger. Til dette beløb
lægges der herefter 25 % moms, og endelig lægges der et
fortoldsningsgebyr, som vist er på 60 kr., hvis det er Post Danmark, der
står for behandlingen. Bruger du UPS, DHL eller lignende, så kan gebyret
være noget større.

Du kan derfor forvente, at du skal betale cirka 30 % ekstra plus
fortoldningsgebyret.

Fra : René Lønstrup

Dato : 08-10-06 16:37

Holst wrote:
> [...]

Jeg har købt en håndfuld film/udgivelser hos hhv. http://www.dvdcrave.com og
http://www.ezydvd.com.au - ingen af pakkerne er blevet taget i tolden. Et
par af dem var dog under bagatelgrænsen (som svjv ligger på ~80 kr), mens de
andre kostede 140-185 kr (deribland Band of Brothers boxen).
Det kan dog være held.. F.eks. har jeg handlet meget hos play.com uden at
blive toldet en eneste gang, mens min bror blev opkrævet told/moms første
(og eneste) gang han handlede der...

> [...]
> Til dette beløb lægges der herefter 25 % moms, og endelig lægges der
> et fortoldsningsgebyr, som vist er på 60 kr., hvis det er Post

70 kr var hvad min bror kom af med i gebyr for et par uger siden for pakken
fra play.com.

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Holst

Dato : 08-10-06 16:45

René Lønstrup wrote:

> Det kan dog være held.

Ja, det kan være held.

Men når man handler uden for EU, kan man ligeså godt indstille sig på at
skulle betale told, moms og gebyr. Så bliver man ikke skuffet, når
postbudet står og vil have 200 kr. eller lignende. Og så kan man til
gengæld blive glad, når postbudet afleverer pakken uden at have penge,
fordi pakken smuttede gennem toldbehandlingen.

Efter sigende har det til dels lidt at gøre med pakkens størrelse. En
tynd kuvert med en cd i skulle efter sigende have nemmere ved at smutte
igennem end en større pakke.

> 70 kr var hvad min bror kom af med i gebyr for et par uger siden for pakken
> fra play.com.

Ok. Det er snart længe siden jeg har købt noget uden for EU. Sidst jeg
betalte told og moms for en forsendelse var gebyret 55 kr. Men det er
nok også mindst 3 år siden, hvis ikke mere.

Fra : Per Andersen

Dato : 08-10-06 15:50

jeg har selv lige prøvet at købe dvd fra australien og det uden problemer
overhovedet.

per