10 Klassiskere
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 18:23

Hej i gruppen
Kan vi ikke i fællesskab prøve at lave en liste over 10 klassikere på hvert
instrument som man bare skal kende, måske endda kunne spille, hvis man
virkelig kender sit instrument.

Guitar
1 Stairways to heaven
2 Tears in heaven
3 Nothing Else Mathers
4 ?

Klaver
1 Für Elise
2 ?

Trommer
1 ?

Bas
1 ?
---

Kunne være rigtig fedt hvis vi kunne debatere dette lidt.

Fra : Steen Suder

Dato : 07-10-06 18:45

"Jannik" <jannik(a)pleaser.dk> wrote:

> [...]
> Kan vi ikke i fællesskab prøve at lave en liste over 10 klassikere på
> hvert instrument som man bare skal kende, måske endda kunne spille, hvis

Eruption (ihvertfald for 20 år siden)

<KLIP>

> Bas
Baby Elph Walk
Rio Funk (Lee Ritenour)

--
Steen Suder

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-06 19:54

Hej sten ja... har set et par fejl. Det undskylder jeg meget.

Her er en opdateret liste

Guitar
1 Led Zeppelin - Stairway to Heaven
2 Eric Clapton - Tears in heaven
3 Metallica - Nothing Else Mathers
4 Eruption

Bas
1 Baby Elph Walk
2 Rio Funk (Lee Ritenour)

Fra : Per Hansen

Dato : 08-10-06 12:48

Jannik wrote this

> Hej sten ja... har set et par fejl. Det undskylder jeg meget.

> [...]
Under guitar, der kunne en som Deep Purple's Smoke on the water
tages med. Dens riff er nærmest uundgåeligt når man lærer at spille på
guitar.
Trommer ville være New Order's Blue Monday. Langt de fleste kan gendkende
nummeret bare på dens indledende trommer.

--
Per Hansen.

Fra : Anders

Dato : 08-10-06 00:34

Accept - Princess of the Dawn
Metallica - Sanitarium
Magnum - The Spirit
Lacrimosa - Tränen der Sehnsucht
Mike Oldfield - Taurus II
Judas Priest - Victim of Changes
Judas Priest - Blood red Skies
Roger Waters - Amused to Death
Iron Maiden - Fear of the Dark
Sisters of Mercy - First & Last & Always

- en umulig opgave i bogstaveligeste forstand....men ganske sjov "test" af
evnen til at udelukke....

Fra : Søren Nielsen

Dato : 08-10-06 13:30

Anders wrote:
> Judas Priest - Victim of Changes
> Judas Priest - Blood red Skies

Og trommespillet i Painkiller burde være pensum på enhver musikskole.... ;)

Søren

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-10-06 13:55

Søren Nielsen skrev:

> Og trommespillet i Painkiller burde være pensum på enhver
> musikskole.... ;)

Lyt også til Ron Bushys trommesolo på "In-A-Gadda-Da-Vida"
med Iron Butterfly.

Og Brian Bennetts trommesoloer "Little "B"" og "Big "B""
med The Shadows.

--
Herluf :·)