Hvor meget vil jeg få ud af det GF6600GT /~
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 07-10-06 14:27

Jadav alle!

Jeg har:
P4 3,4Ghz
3GB Ram
GeForce 6600GT 128MB Ram

Jeg spiller BF2, Serious Sam, Quake, Doom og andre i den changer!
I Serious Sam II, kan jeg ikke spille i den opløsning som min skærm kan
klare (1280x1024) men kun (1024x768)!

Vil jeg få noget ud af at skifte grafikkort ud med et GeForce 7900GS
????????

Jeg vil ikke giver mere end 2000kr. for så et kort!
Det kunne være sjovt at se en graf, hvor man kunne se forskellen!

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Dr.Phil

Dato : 07-10-06 22:54

"Hans Nikolajsen" <jadav123@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil ikke giver mere end 2000kr. for så et kort!
> Det kunne være sjovt at se en graf, hvor man kunne se forskellen!

Ja du vil få mere ud af at skifte til et 7900GS.
Dog er GS modellen langsommere end et normalt 7900.Hvor langsommere ved jeg
ikke....men her er lidt du kan kigge på...bemærk at det er 7900GT som er
valgt i grafen...7900GS er desværre ikke tilstede...

http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=540&model2=520&chart=224

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 08-10-06 08:39

Jadav igen!

Her skriver de at forskellen ikke er voldsom stor mellem GS og GT

http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=mrgpushootout&page=11

Hvis man skulle vælge et 7900GT frem for 7900GS, vil det så ikke være en ide
at give lidt mere og så få et
7950GT ????

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Kosmonauten

Dato : 08-10-06 07:41

> [...]
>
> Jeg vil ikke giver mere end 2000kr. for så et kort!
> Det kunne være sjovt at se en graf, hvor man kunne se forskellen!

Davdav.
Jeg gik selv fra samme et 6600GT til et (XFX)7900GS.
Der er virkeligt noget at hente, både i ydelse og på den grafisk flade.
(Det skal dog med at XFX har "tunet" deres udgave lidt men never mind.)
Spiller selv BF2, Speciel Forces osv.
Som det andet indlæg påpeger så leverer 7900GS lidt mindre ydelse end et
7900GT.

Der er en test her, hvor der også er sammenlignet med ydelsen af 6600GT:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2827&p=1

Uanset om du vælger et 7900 GS eller GT kort, så vil du virkelig mærke at du
har skiftet grafik kort.

God søndag og god jagt ;C)

Mvh
Martin