Sjakalen
Fra : Mr. D

Dato : 07-10-06 14:09

Min kone fortalte mig, at speakeren på DR havde sagt, at Bruce Willis og
Richard Gere efter filmen lovede hinanden aldrig mere at spille sammen.

Er der nogen, der kender historien bag den udtalelse?

simon

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-10-06 14:40

Mr. D skrev:
> [...]
> spille sammen.
>
> Er der nogen, der kender historien bag den udtalelse?

Det står også på IMDb, men uden yderligere forklaring:
http://akas.imdb.com/title/tt0119395/trivia

Der er folk på IMDb's webboard, der spørger om det samme, men som ikke
får brugbare svar.

Jeg kan også se, at historien har stået i tilsvarende kort form på
Wikipedia indtil tidligere i år, hvor en kritisk bruger fjernede den.

Det kan nemt være vandrehistorie. Det kan jo være, DR også bruger
IMDb.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : ufo

Dato : 08-10-06 08:36

On Oct 7, 3:40 pm, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtniel...@gmail.com> wrote:

> Det kan nemt være vandrehistorie. Det kan jo være, DR også bruger
> IMDb.

Det sker. Et af de bedre eksempler herhjemmefra i nyere tid var da BT d
8. august 1997 bragte forsidehistorien om "Campingvogn med død
svigermor stjålet". Artiklen fortsatte: Hvad, der skulle være en
hyggelig ferie i Harzen, endte som en tragedie. Pludselig døde
svigermor. Mens datter og svigersøn chokerede kørte efter hjælp,
stak en tyv af med lig og campingvogn.

Hvad der var gået galt, vides ikke. Historien er en af de store,
klassiske vandrehistorier i stil med historien om "en" der blir pandet
ned i Sao Paolo og vågner op uden nyre. Eller den hvor "en" er ude for
at leje værelse og kommer til at sidde værtindens yorkshireterrier
ihjel.

Hilsen Esther

Fra : Konrad

Dato : 10-10-06 04:47

"ufo" <ufo.danmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[...]
---

Det kaldes urban legends. http://www.snopes.com/ er fuld af den slags og
lignende. Det mest vanskelige er, når en ul er blevet ophøjet til sandhed.
Jeg har mødt folk der gravalvorligt insisterede på at et eller andet på amar
og halshug var sandt - og typisk fordi de har læst historien i et lødigt
medie som også er taget ved næsen.

Hele verden blev taget ved næsen efter Steve Irwins død, af nogle morbide
spøgefugle, som fik plantet historien om at hans lig skulle kastes for
krokodillerne i Australia Zoo. Den historie endte med at stå på Ekstra
Bladets hjemmeside, f.eks. og kunne læses på alle de store mediesites i
verden.

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 10-10-06 17:59

On Tue, 10 Oct 2006 05:46:30 +0200, "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> [...]
>og halshug var sandt - og typisk fordi de har læst historien i et lødigt

Min egen favorit herhjemme fra, er den med rockerne der fik halen på komedie og
smidt deres motorcykler i havnen af de lokale fiskere. Jeg er stødt ind i folk
der ville sværge på at historien er den pure sandhed.

Typisk er det foregået i Hirtshals. Men i ny og næ er det sket på Bornholm, i
Løkken, i Esbjerg osv. :)

Fra : ufo

Dato : 10-10-06 20:27

On Oct 10, 6:59 pm, Jesper B. Nielsen <jesper.niel...@gmail.com>
wrote:
> [...]
> der ville sværge på at historien er den pure sandhed.
>
> Typisk er det foregået i Hirtshals. Men i ny og næ er det sket på Bornholm, i

For ikke at tale om:
. Yuccapalmen, der sagde en underlig hvæsende lyd og UD væltede det
med 1 zillion baby-fugleedderkopper. Det er helt sikkert. Det var min
tantes onkels fætters nevøs nabo der havde den....

Hilsen Esther

Fra : Mr. D

Dato : 10-10-06 21:39

> [...]
> med 1 zillion baby-fugleedderkopper. Det er helt sikkert. Det var min
> tantes onkels fætters nevøs nabo der havde den....

.... den er i familie med hende, der efter en tur i afrika, har et rødt mærke
på kinden, der vokser og vokser, for til sidst at sprænges, og ud vælter de
små edderkopper.

Min yndling er dog den om den danske konge, der under besættelsen red gennem
byen med det gule jødestjernearmbind på.

simon