X-Men 3 på DVD - de danske undertekster
Fra : Mogens

Dato : 06-10-06 23:49

Hejsa

Har lige set DVD udgaven af X-men 3.

Udemærket film, men hvem har dog skrevet de danske undertekster?
Hver anden gang at Jean blev nævnt stod der Jane i underteksterne
og selvom det måske nok er en dum lille slåfejl, så måtte jeg til
sidst slå teksterne fra, for de tog helt opmærksomheden fra
handlingen. Det er sgu for ringe af en oversætter at han kan lave
den samme fejl så mange gange uden at opdage det. Sjusk.

Og til dem der ikke har set filmen endnu.
Husk at lade filmen køre til alle rulleteksterne har passeret. Den er
ikke helt færdig.

mvh Mogens

Fra : John Hinge

Dato : 07-10-06 08:38

On 07 okt 2006 Mogens was heard to say:

> [...]
> handlingen. Det er sgu for ringe af en oversætter at han kan lave
> den samme fejl så mange gange uden at opdage det. Sjusk.

Han/Hun glemte også ofte navnet når f.eks en person henvender sig til
en anden.
Sjovt nok på et tidspunkt nævner Wolverine Jeans fulde navn, det samme
gør underteksten, altså Jean Grey, hvorefter underteksterne et par
minutter eller 5 kalder hende Jean som de skal, men så gik de tilbage
til at kalde hende Jane..

> Og til dem der ikke har set filmen endnu.
> Husk at lade filmen køre til alle rulleteksterne har passeret. Den er
> ikke helt færdig.

Men det er nu let forudsigeligt det der sker efter rulleteksterne..

Når det er sagt, så var der ganske mange underholdende momenter i
filmen, men også en del gøren vold på tegneserie oplæggene, noget som
nok ka være svært at undgår når man sådan forsøger at koge 2.5
storylines ned til en enkelt.. Allermest kvæstet er nu Phoenix/Dark
Phoenix sagaen.. grrr !
Men stadig ganske flot film..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : No Humor Man

Dato : 07-10-06 11:09

John Hinge wrote:

> [...]
> nok ka være svært at undgår når man sådan forsøger at koge 2.5
> storylines ned til en enkelt.. Allermest kvæstet er nu Phoenix/Dark

Dark Phoenix delen i filmen var da en tynd kop te, hvor hun bare stod og
så forvirret ud... big waste of time. Phoenix handlede i tegneserien og
stod ikke bare og ventede på at få ordrer... hele X-3 historien var tynd
og alligevel usammenhængende og rodet - et værre makværk.

En skam at Bryan Singer ikke kunne gøre projektet færdigt... især når
man ser det sjatværk han lavede med Superman... spild af kreativ energi.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Mona og Kim

Dato : 07-10-06 12:14

Mogens wrote:
> [...]
>
> Og til dem der ikke har set filmen endnu.
> Husk at lade filmen køre til alle rulleteksterne har passeret. Den er

Hmmmmmmm. Har lige afleveret den. Hvad sker der efter rulleteksterne?
Vigtigt eller sjove????

Kim

Fra : Morten Bowman

Dato : 07-10-06 12:29

>Hmmmmmmm. Har lige afleveret den. Hvad sker der efter rulleteksterne?
>Vigtigt eller sjove????

vigtige
Man ser Xavier vågne op

Fra : Mona og Kim

Dato : 07-10-06 18:24

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> vigtige
> Man ser Xavier vågne op

Jamen tak for den oplysning...
Jeg må jo nok til at se det hele når jeg kigger film.

Kim

Fra : Jubii

Dato : 07-10-06 13:33

On Sat, 07 Oct 2006 00:49:11 +0200, Mogens <Mogens@nospam.nothanks.com> wrote:
in dk.kultur.film
>Hejsa
>
>Har lige set DVD udgaven af X-men 3.

Ja, også her.

> [...]
>handlingen. Det er sgu for ringe af en oversætter at han kan lave
>den samme fejl så mange gange uden at opdage det. Sjusk.

Faktisk sker det kun i den første halve time eller deromkring, derefter er det
Jean. Selv om de skriver Jean i underteksterne er der mange gange hvor navnet
siges at det ikke skrives i underteksterne.

>Og til dem der ikke har set filmen endnu.
>Husk at lade filmen køre til alle rulleteksterne har passeret. Den er
>ikke helt færdig.
>
>mvh Mogens

Nej, x-men 4 er nok stærkt på vej.
For både slutningen og den sidste scene med magneto antyder det.
Gad vide om kuren er revisibel eller ikke helt god nok?

Fra : Mogens

Dato : 07-10-06 13:40

On Sat, 07 Oct 2006 14:32:35 +0200, Jubii <gruntsaver@jubii.dk> wrote:

>Gad vide om kuren er revisibel eller ikke helt god nok?

Ja, så kan det jo også være at Mystique bliver blå igen.
Man har da lov at håbe. ;p

mvh Mogens

Fra : Per Hansen

Dato : 08-10-06 11:51

Jubii wrote this

> Nej, x-men 4 er nok stærkt på vej.
> For både slutningen og den sidste scene med magneto antyder det.
> Gad vide om kuren er revisibel eller ikke helt god nok?

Tjo, de skal nok hitte på et eller andet som ophæver effekten af kuren.
Hollywood er brand dygtige til at hitte på det usandsynlige.
Der er jo lige en anden mutant der også lige skal fikses, hvis den tidl.
mutant da evt kommer med på rollelisten til en måske kommende 4'er.
Som situationen ser ud nu er karakteren ligegyldig til en 4'er, da ingen
kræfter er tilstede i vedkommende.

--
Per Hansen.

Fra : Jubii

Dato : 08-10-06 15:11

On Sun, 08 Oct 2006 05:51:28 -0500, Per Hansen <onoman99opo****etikon@yahoo.dk>
wrote:
in dk.kultur.film
> [...]
>mutant da evt kommer med på rollelisten til en måske kommende 4'er.
>Som situationen ser ud nu er karakteren ligegyldig til en 4'er, da ingen

Hvis du mener magneto, så blev det da antydet til sidst, deraf mit indlæg bla.a.

Fra : Per Hansen

Dato : 08-10-06 18:53

Jubii wrote this

> [...]
> <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> wrote:
> in dk.kultur.film

> Hvis du mener magneto, så blev det da antydet til sidst, deraf mit

Nej, en af X mutanterne, der friviligt opgiver sine kræfter.
Jeg ville bare ikke spoile alt for meget for dem der endu ikke har
haft chancen for at få den set, da det trodsalt er en af dem fra
helte holdet. Derfor lidt tys tys i mit indlæg på hvem personen
egentlig er.

--
Per Hansen.

Fra : No Humor Man

Dato : 08-10-06 19:41

Per Hansen wrote:

> [...]
> haft chancen for at få den set, da det trodsalt er en af dem fra
> helte holdet. Derfor lidt tys tys i mit indlæg på hvem personen

Håber virkelig at den person får kræfterne igen og får stjålet de
kræfter fra en anden, som gør hende usårlig og i stand til at flyve...
og giver hende en lettere personlighedsspaltning mellem hendes eget selv
og hende hun stjal kræfterne fra - det kunne gøres på mange måder, enten
ved at hun får kræfterne tilbage og gør det bevidst eller at det sker
ved et tilfælde og at kræfterne dukker op mens hun har fat i hende den
anden... jo jo... det kunne være sjovt.

Men lad os nu få Bryan Singer tilbage i instruktørstolen eller en anden
lige så kompetent instruktør, da 3'eren da var lidt kikset.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Per Hansen

Dato : 09-10-06 12:45

No Humor Man wrote this

> [...]
>
> Men lad os nu få Bryan Singer tilbage i instruktørstolen eller en anden
> lige så kompetent instruktør, da 3'eren da var lidt kikset.

Hmm tjaaa, det er spørgsmålet om Bryan vender tilbage, han er vist godt
igang med idéerne til den næste Superman film efter hvad de siger.
Med mindre han finder på at have gang i begge projekter samtidig og ikke
bliver alt for skrup forvirret på en travl arbejdsdag
Ok Halle, in this scene Storm looses her powers because of her exposure
to the cryptonite.

--
Per Hansen.

Fra : No Humor Man

Dato : 09-10-06 13:24

Per Hansen wrote:
> [...]
> bliver alt for skrup forvirret på en travl arbejdsdag
> Ok Halle, in this scene Storm looses her powers because of her exposure

Han var da allerede skrup forvirret i Superman Returns. Alt for meget
X-Men mytologi med at kræfterne dukker op i puberteten eller under
stress, i stedet for at han altid har haft dem. Og hvad var det
mærkelige Spider-Man stunt med brillerne - at han lige pludselig kunne
se bedre uden? Så vidt jeg ved var det da først som voksen at han
begyndte at bruge briller, som forklædning, når han var Clark Kent.

Knægten var da også noget af en fuser...

Nej, Superman Returns var en værre gang makværk.

For mit vedkommende må de gerne lade Storm blive hjemme i den næste
X-Men film, da jeg aldrig rigtigt har syntes om den karakter... og Halle
Berrys præstation som vejramazonen har da også været noget flad - de
skulle have valgt f.eks. Gina Torres i stedet... hun har da i det
mindste en indre glød og ikke bare et pænt ansigt og figur.

Håber virkelig at kuren kun er midlertidig... og det kan jo sagtens
ordnes... da mutanten, kuren kommer fra, kun havde effekt på andre
mutanter når han var i nærheden af dem... så måske aftager effekten af
kuren efterhånden som den nedbrydes i systemet!?

Kunne da også være interessant at rykke historien frem til Future War i
stedet for bare små teasere her og der... meeeeen... så skal det også
gøres ordentligt og ikke bare som en eller anden ligegyldig actionbragsfilm.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Per Hansen

Dato : 10-10-06 13:11

No Humor Man wrote this

> [...]
> i stedet for bare små teasere her og der... meeeeen... så skal det
> også gøres ordentligt og ikke bare som en eller anden ligegyldig

Tjo, måske bærer en som Wolverine egentlig på den helbredende kur
imod de mistede mutantkræfter. Han har jo egenskaben at kunne helbrede
sig selv og også bevist at hvis kræfterne overføres til andre, så kan
de også helbredes, du ved da Rogue i den første film suger hans kræfter
til sig og derved reder hendes eget liv.
Overfør hans kræfter til andre som DNA og vupti.

--
Per Hansen.

Fra : Peter T.

Dato : 11-10-06 09:36

Per Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> haft chancen for at få den set, da det trodsalt er en af dem fra
> helte holdet. Derfor lidt tys tys i mit indlæg på hvem personen

Jeg læste projekt X fra Interpresse for vel nok 20 år siden og det
irriterer mig hvor lidt filmene følger historien fra bladene. Jeg har dog
ikke læst de nye magasiner, så jeg ved ikke om der er ændret på historien
med de enkelte karakterer.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : Per Hansen

Dato : 11-10-06 12:53

Peter T. wrote this

> [...]
> irriterer mig hvor lidt filmene følger historien fra bladene. Jeg har
> dog ikke læst de nye magasiner, så jeg ved ikke om der er ændret på

Jeg tror de har valgt ikke at gøre dette for at de også vil have fat
i dem der aldrig har set Projekt X bladende eller dem de idag bare
kalder X-Men. Spandex dragtene de brugte i sin tid tror jeg ikke kunne
få folk til at strømme til biograferne. Sort lædder har jo altid været
lidt sejt. Mange ting de gjorde og stadig kan på tegninger er også
rigtig svært at overføre til det store lærred med levende mennesker, for
det skal jop også se ud som om at de vitterlig kan det de gør.
Computer animation er ikke altid nok til at få det til at se ægte ud, så
derfor er de nød til at vente med de ting til at programmet der kan gøre
det er blevet opfundet og dem der egentlig kun arbejder med at opfinde
den type programmer til Hollywood er ILM og det sker nærmest kun hvis de
bliver hyret til en opgave hvor de opdager at de programmer de allerede
har ikke er nok til at klare opgaven.

--
Per Hansen.

Fra : Peter T.

Dato : 11-10-06 19:18

> [...]

> i dem der aldrig har set Projekt X bladende eller dem de idag bare
> kalder X-Men. Spandex dragtene de brugte i sin tid tror jeg ikke kunne

Nu er det ikke lige spandexdragterne, jeg tænker på.

Læs spoiler forneden. :)

I følge min hukommelse fra bladene for 20 år siden:

Fønix dør altså ikke, som hun gør i filmen. Godt nok var hun mentalt
flippet, men i filmen er i ustabiliteten i hendes mentale habitus altså
ganget med 100. Xavier dør heller ikke, ligeså med Cyclops. Osv.. :)

Fra : No Humor Man

Dato : 11-10-06 22:37

Peter T. wrote:
> [...]
> flippet, men i filmen er i ustabiliteten i hendes mentale habitus altså
> ganget med 100. Xavier dør heller ikke, ligeså med Cyclops. Osv.. :)

X-Men har kørt i mange, mange år og de forskellige karakterer er døde og
genoplivede og døde igen utallige gange igennem den tid. Det er da ikke
muligt at have alt med fra tegneserierne... og da det jo er film og ikke
en serie på den facon, så kræver det afsluttede historier der kan
presses ind i en to-timers spilletid, hvilket gør det endnu sværere at
få alle detaljerne med.

Selvom Phønix sagaen på det groveste blev godt og grundigt vanrøgtet, så
er det altså ikke realistisk, at alle X-Mændende ville overleve... og
jeg har intet imod at nogle af dem dør... så længe det bliver gjort på
en overbevisende måde og at det giver mening i historien - det er så en
anden sag at filmen så er så ringe i forhold til de to første og at
meget af det der sker ikke rigtigt giver mening.

Har sagt det før: Bryan Singer skulle have gjort X-Men færdig, før han
hoppede på Superman vognen. Vi ville have haft en meget bedre
afslutning og en langt stærkere historie - der gav mening. En skam.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Jubii

Dato : 12-10-06 10:13

On Wed, 11 Oct 2006 23:37:11 +0200, No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk>
wrote:
in dk.kultur.film

>X-Men har kørt i mange, mange år og de forskellige karakterer er døde og

Der røg den spoilerspace, ser ud til at der er nybegyndere herinde.

Fra : No Humor Man

Dato : 12-10-06 18:47

Jubii wrote:
> On Wed, 11 Oct 2006 23:37:11 +0200, No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk>
> wrote:
> in dk.kultur.film

> Der røg den spoilerspace, ser ud til at der er nybegyndere herinde.
Skrev spoiler i beskedens titel. Mon ikke folk fatter det?

Har været her i over 8 år... så hvem er nybegynder?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Michael

Dato : 12-10-06 23:35

No Humor Man skrev:

>Skrev spoiler i beskedens titel. Mon ikke folk fatter det?
>
>Har været her i over 8 år... så hvem er nybegynder?

Husk på at Gverner har været her siden internettets oprindelse. (læs
mindst 10 år), så han er mindre nybegynder end dig.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-06 14:23

Michael wrote:

> Husk på at Gverner har været her siden internettets oprindelse. (læs
> mindst 10 år), så han er mindre nybegynder end dig.

Så du mener altså også at folk ikke fatter at der er spoilere i
beskeden, når det står i titlen?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Michael

Dato : 13-10-06 14:30

No Humor Man skrev:

>Så du mener altså også at folk ikke fatter at der er spoilere i
>beskeden, når det står i titlen?

Var det det jeg skrev?

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-06 15:10

Michael wrote:

> Var det det jeg skrev?

Nej... det jeg mente var, om du også mener at folk ikke fatter at der er
spoilere i beskeden, når det står i titlen. Er alle af den mening at
det ikke er nok bare at skrive "spoiler" i titlen?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Michael

Dato : 14-10-06 00:00

No Humor Man skrev:

>Nej... det jeg mente var, om du også mener at folk ikke fatter at der er
>spoilere i beskeden, når det står i titlen. Er alle af den mening at
>det ikke er nok bare at skrive "spoiler" i titlen?

Jeg mener, at det burde være nok at der står spoiler i Subject. At
nogen så ikke fanger den, må være deres problem.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-10-06 11:14

Den 14-10-06 00.59 skrev Michael følgende:

> Jeg mener, at det burde være nok at der står spoiler i Subject. At
> nogen så ikke fanger den, må være deres problem.

Jeg vil mene, det afhænger af situationen. I dette tilfælde er
emnelinjen så lang, at jeg slet ikke kan se, at der står spoiler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man skal ikke købe katten i sækken: Gammelt skotsk udtryk...

Fra : No Humor Man

Dato : 14-10-06 11:58

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg vil mene, det afhænger af situationen. I dette tilfælde er
> emnelinjen så lang, at jeg slet ikke kan se, at der står spoiler.

Og da det så er tilfældet, så må jeg jo nok bide i det sure æble og så
lade spoiler-space være i beskeden! .)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Jubii

Dato : 13-10-06 10:31

On Thu, 12 Oct 2006 19:47:29 +0200, No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk>
wrote:
in dk.kultur.film

>Skrev spoiler i beskedens titel. Mon ikke folk fatter det?

Hvorfor gå ud fra det? Se andres svar på samme indlæg og du fatter måske hvordan
det gøres.

>Har været her i over 8 år... så hvem er nybegynder?
Dig.

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-06 14:22

Jubii wrote:
> [...]
> in dk.kultur.film

> Hvorfor gå ud fra det? Se andres svar på samme indlæg og du fatter måske hvordan
Nej, man kan tydeligvis ikke gå ud fra at folk fatter at der er en
spoiler i beskeden, når det står i beskedens titel, ja, det har jeg
fattet nu. Jeg vil prøve at gøre mig mere umage næste gang, så jeg ikke
på nogen som helst måde risikerer at tungnemme folk får serveret spoilere.

> Dig.
Godt nok tyder det på at du har været her i længere tid, men det giver
dig ingen ret til at være arrogant eller tro at din metode er bedre end
andres.

Tydeligvis er det ikke nok kun at skrive "spoiler" i titelfeltet... for
det læser folk åbenbart ikke når de åbner en besked, siden der kan komme
så meget bøvl ud af så lidt. Så må man jo spørge om det er mig der
gjorde noget forkert, eller om det var dem der var dumme nok til at åbne
beskeden og ikke forventede spoilere, når de nu var advaret.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Jubii

Dato : 13-10-06 15:45

On Fri, 13 Oct 2006 15:21:30 +0200, No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk>
wrote:
in dk.kultur.film
>Godt nok tyder det på at du har været her i længere tid, men det giver
>dig ingen ret til at være arrogant eller tro at din metode er bedre end
>andres.

Det jeg gjorde var at brokke mig over at du ikke fulgte normen og bevarede
spoiler space i dit svar.

> [...]
>gjorde noget forkert, eller om det var dem der var dumme nok til at åbne
>beskeden og ikke forventede spoilere, når de nu var advaret.

Folk er dumme når de indretter deres program til at hente alle headere og
bodytext på samme tid og lader teksten være åben fra start?

På den måde læser de hvert indlæg og kan selv vælge om de vil gå bag om spoiler
space og læse det hele eller læse næste indlæg. Når de så kommer til dit indlæg,
hvilket valg har de så? Og nej, på den måde når de ikke at se at headeren er
udvidet med mere tekst end de er vant til at se.

Fra : No Humor Man

Dato : 13-10-06 17:25

Jubii wrote:
> [...]
> hvilket valg har de så? Og nej, på den måde når de ikke at se at headeren er
> udvidet med mere tekst end de er vant til at se.

Okay. Jeg bøjer mig. Og undlader fremover at forvente at folk læser
headeren! .)

Jeg er hermed gjort opmærksom på "normen" og vil prøve at følge den
efter bedste evne i fremtiden, så jeg ikke træder nogen over tæerne
igen, mht spoilere.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Per Hansen

Dato : 12-10-06 12:20

Peter T. wrote this

> [...]
> flippet, men i filmen er i ustabiliteten i hendes mentale habitus altså
> ganget med 100. Xavier dør heller ikke, ligeså med Cyclops. Osv.. :)

Ang. Xavier, prøv at spole forbi slutteksten og bliv positivt overrasket.
Med Fønix, der kan man tænke på den gamle legende om Fugl Fønix.
Legenden fortæller at når Fønix dør, så vil der genopstå en ny Fønix af
asken. Legenden siger desuden at Fønix har gjordt dette i mere end 7000 år.
Så hvem ved, måske bruger de lige den gamle legende og der genopstår så en
ny Jean/Fønix fra den gamle Jean/Fønix's aske, forhåbentlig så lidt mere
mentalt stabil.

--
Per Hansen.

Fra : Peter T.

Dato : 13-10-06 01:19

Per Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Peter T. wrote this

> Ang. Xavier, prøv at spole forbi slutteksten og bliv positivt
> overrasket.

Det vil jeg så gøre når jeg ser den igen i morgen.

> [...]
> og der genopstår så en ny Jean/Fønix fra den gamle Jean/Fønix's aske,
> forhåbentlig så lidt mere mentalt stabil.

Ja okay. Det passer nok meget godt i Marvels kram mht. at genoplive døde
superhelte, som du også hjalp mig med at minde mig om. :)

En lille anekdote. DC Comics, som udgav superman dengang, var meget
bedre til at lade superhelte være døde, når de var døde, bortset fra en
enkelt genoplivning af en superhelt, som slet ikke passede ind i
kronologien. Jeg mener han hed stålmanden, som døde i et blad i starten
af 70erne, og som blev genoplivet i en enkelt historie i senere i
80erene. Superove undgik netop det spørgsmål i brevkassen, da jeg fik
offentliggjort 8-9 spørgsmål vedr. supermans kappe, hvad han spiste om
morgenen osv. dengang. Christ.. jeg tror jeg var 10 år dengang og det er
egentlig utroligt som jeg gik op i det på den tid. :)

Fra : Per Hansen

Dato : 13-10-06 13:09

Peter T. wrote this

> [...]
> han spiste om morgenen osv. dengang. Christ.. jeg tror jeg var 10 år
> dengang og det er egentlig utroligt som jeg gik op i det på den tid.

Ved ikke om du kender hjemmesiden Superheroes Lives, men hvis ikke
prøv at kigge den igennem. Mange af de superhelte der nu dukker op
som spillefilm har faktisk tidligere været tæt på at være udkommet
som tv-serier. Siden har desuden snapshots af hvordan at de ville
have haft set ud i serierne.
http://xoomer.alice.it/amasoni2002/shl/index.htm

--
Per Hansen.