Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
overclockning af grafikkort ?
Fra : not@home.se

Dato : 06-10-06 20:47

hej jeg har overclocket mit 6800 gt med 25 % det kører fint, men nu er
mit spørgsmål så : belaster overclockningen kortet når det ikke bliver
presset ?

jeg har min pc tændt i op til 10timer af gangen nogle gange længere
tid, og kun en gang imellem bruger jeg den til at spille hvor jeg jo
godt vil have den overclocket, men slider/belaster det kortet når jeg
ikke spiller også ? eller er det kun når jeg spiller at det bliver
belastet ?

skal jeg clocke det ned hver gang jeg har spillet eller er det
ligemeget ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-10-06 21:48

not@home.se skrev:

> hej jeg har overclocket mit 6800 gt med 25 % det kører fint, men nu er
> mit spørgsmål så : belaster overclockningen kortet når det ikke bliver
> presset ?

Geforce kort har to hastigheder, en for 2d og en for 3d. De kan sættes
individuelt, således at du kun overclocker 3d og lader 2d være. Så vil
kortet ikke blive yderligere belastet når du ikke bruger 3d delen, ved
f.eks. at lade den stå på desktoppen.

Nu ved jeg ikke hvordan du har overclocket den, men med coolbits er det nemt
at indstille.

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Marni

Dato : 07-10-06 02:42

Core hastighed er forskellig fra 2D til 3D. 350 og ca. 410 vel for et
6800GT???
Mem hastighed er den samme hele tiden.

Martin.