Hvilket grafikkort har jeg egentlig?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-10-06 16:46

Jeg har ifølge kvitteringen og klistermærket på mit grafikkort et MSI
NX6200-TD128E, der ifølge
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=124878 og
http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=654
ikke har turbocache, men lspci og Nvidia GLX driveren omtaler kortet som et
turbocache kort. Chippen er en NV44, som også lugter af turbocache. Men RAM
kredsene hedder HYB18T256161AF-18 og der er fire af dem. Google siger de er
på 16Mx16 GDDR2, er vi ikke enige om at det er 128 mbyte (16x16x4/8) ialt?

Når man kigger på billederne på MSI's hjemmeside ligner kortet ikke
NX6200-TD128E men derimod DDR2 udgaven af NX6200TC-TD128ELF
http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=714

Har de taget røven på mig, eller hvad sker der egentlig lige her? Hvis der
virkelig er tale om at de har rebadged et andet kort, hvordan er
performance så reelt i forhold til det jeg har købt på papiret? Og hvor
gode er mine muligheder for at få det byttet? Har haft det er par måneder
nu.

Og så et bonus spørgsmål:

Hvor meget strøm bruger de "store" Nvidia grafikkort, når de ikke laver 3D
arbejde? Jeg kunne godt bruge lidt mere mere saft og kraft i nogle
situationer, men eftersom det jo bare laver simpelt 2D arbejde 99% af tiden
vil jeg ikke have noget bruger meget mere end det jeg har nu.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.