(U)hemmeligt mobilnummer
Fra : Webwoman

Dato : 22-06-01 19:23

Har nogen af Jer været ude for at bestille mobilabonnement (Hos
Orange/Mobilix) med hemmeligt nummer for så at opdage, at det aldeles ikke
er hemmeligt, men glad og gerne oplyses hos 118 samt på TDC-oplysningen på
nettet. Jeg kender nu flere tilfælde af slagsen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Mich@el H.

Dato : 22-06-01 19:47

Kære Lisbeth,

Jeg er da ked af at høre at Orange ikke har kunnet få TDC til at
hemmeligholde nummeret, jeg ved ikke hvor fejlen ligger, men hvad siger
Orange til sagen ?

--

Med Venlig Hilsen

Michael

Fra : Morten B

Dato : 22-06-01 19:46

"Webwoman" <webwoman @ sunsite.auc.dk> wrote in message
> [...]
> er hemmeligt, men glad og gerne oplyses hos 118 samt på TDC-oplysningen på
> nettet. Jeg kender nu flere tilfælde af slagsen.

Jeps jeg har været ude for præcis det samme!

/Morten

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-06-01 20:41

Webwoman skrev:

> [...]
>er hemmeligt, men glad og gerne oplyses hos 118 samt på TDC-oplysningen på
>nettet. Jeg kender nu flere tilfælde af slagsen.

Også her. Jeg har oprettet et TeleFona abonnement med hemmeligt nummer
(fordi jeg ikke skal bruge abonnementet, ville bare gerne have den
billige telefon der fulgte med). Har også et Telia-abonnement hvor der
lå et par telefonsvarerbeskeder, fordi folk har fundet mig via
oplysningen.

Irriterende, men jeg har nu fået dem slettet fra oplysningen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Webwoman

Dato : 22-06-01 21:18

> Irriterende, men jeg har nu fået dem slettet fra oplysningen.

Hvordan bar du dig ad med det?

Jeg har nemlig også prøvet at stå som indehaver af tre-fire telefoner, jeg
havde købt og foræret væk som gave. Et par af dem var gamle telefoner, som
de reelle indehavere ikke længere brugte. Og nogle havde indtalt beskeder
til mig på de pågældende telefoners svarere og undrede sig forståeligt nok
over, hvorfor jeg ikke reagere på de ret vigtige henvendelser.

Det tog mig MANGE MÅNEDER at blive slettet!

Mvh. Lisbeth

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-06-01 08:52

Webwoman skrev:

>Hvordan bar du dig ad med det?

Ringede til teleselskaberne hvor numrene var tilknyttet, så de kunne
markere nummeret som 'hemmeligt' og 'udeladt'.

>Det tog mig MANGE MÅNEDER at blive slettet!

Hmm, jeg står nu stadig på www.dgs.dk - jeg tager på ferie om lidt
time - så må vi se om de er væk når jeg kommer hjem.

God sommer herfra!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 23-06-01 07:12

> [...]
> er hemmeligt, men glad og gerne oplyses hos 118 samt på TDC-oplysningen på
> nettet. Jeg kender nu flere tilfælde af slagsen.

Jeg købte engang et Mobilix Mayday kort, men bad ikke om hemmeligt nummer.
Nummeret kom derfor på oplysningen.

Men SIM-kortet døde pludselig og kunne ikke bruges mere.
Jeg købte derfor bare en ny startpakke, men ønskede så at få det gamle
nummer slettet fra oplysningen.

Jeg skrev 3 - 4 E-mails med måneders mellemrum UDEN at det lykkedes få
nummeret fjernet.

Det endte med at jeg sendte et rigtigt brev hvor jeg vedlagde det defekte
SIM-kort og bad om @%¤&*!§ at få nummeret slettet.
DET hjalp!
Mobilix beklagede og i løbet af et par uger forsvandt nummeret fra
oplysningen.

*Fischer